Veel witte rook uit aerox.

Silliey

Well-Known Member
Goedendag,
Na een tijdje mijn aerox een beetje beu te zijn geweest en veel problemen mee te hebben gehad heb ik toch besloten om dat ding maar weer 50 snel te maken:p
50 snel
12 mm carb

Nieuwe Keerringen erin.(vario&ontsteking)
Overal nieuwe pakkingen (Zelfs koppakking!!!)

Maargoed scooter start nu dus wel maar met enorm veel witte rook..
Het vage is..
-ik had hem 10 sec aan staan en me hele garage stond vol8P
-ik had de olie toegevoegd tot max.:+
-Zit nog GEEN kvs in.. Zelfs geen waterr8P

Iemand enig idee wat dit Vage probleem kan wezen?:z

Bedankt!!:W
 
Advertisement - register to remove this

Je denkt dus dat hij te arm loopt? Want als ie te rijk qua olie loopt krijg je geen witte rook. En het lijkt me ook niet verkeerd om je LC aansluiting ook daadwerkelijk aan te sluiten;)
 
Haha normaal heb ik daar altijd wat aan maar op het moment niet :p
het probleem is nu namelijk als ik rijd stukje door straat is er ff witte rook maar dan draai ik contact uit en drupt er heel langzaam olie ergens vandaan en dat loopt regerecht me luchtfilter in:/!
Dus me luchtfilter zit na 1 uur vol met olie..
Volgens mij heb ik sws de verkeerde aansluiting te pakken ofniet?:p
 
[ir]http://bas.scooterforum.net/howto/carb/carb_175_phva.jpg[/ir]

Enige verschil is dat de nippels bij jouw anders kunnen zitten, bijvoorbeeld rechtop (met name de benzine nippel).
 
Hey

Witte rook wijst op een lekkende koelvloeistof pakking, als de rook blauwachtig is wijst dit op teveel olie.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je een te grote sproeier hebt waardoor hij te rijkt loopt hierdoor rookt je scooter ook aardig. Bij een lekke koppaking heb je het gemakkelijk door je moet natuurlijk wel koelvloeistof bijvullen anders raakt je scooter snel oververhit. Ik zal eerst maar eens stukje rijden met koelvloeistof erin:p En als hij dan na tijdje niet meer rookt uitzetten en paar uurtjes wachten als die dan heel zwaar kickt weet je zeker dat het een lekke koppaking is anders is het gewoon je afstelling en olietoevoer kun je verder niet zelf regelen.
 
Hey

Witte rook wijst op een lekkende koelvloeistof pakking, als de rook blauwachtig is wijst dit op teveel olie.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je een te grote sproeier hebt waardoor hij te rijkt loopt hierdoor rookt je scooter ook aardig. Bij een lekke koppaking heb je het gemakkelijk door je moet natuurlijk wel koelvloeistof bijvullen anders raakt je scooter snel oververhit. Ik zal eerst maar eens stukje rijden met koelvloeistof erin:p En als hij dan na tijdje niet meer rookt uitzetten en paar uurtjes wachten als die dan heel zwaar kickt weet je zeker dat het een lekke koppaking is anders is het gewoon je afstelling en olietoevoer kun je verder niet zelf regelen.

Lekke koppakking is het dus volgens jou?
Terwijl ik die nog pasgeleden heb vervangen:O!

maargoed... ik heb gereden scooter uit gedaan rookte niet meer zo erg als toen :p.
Dus ik zet hem stil volgende ochtend weer probereren
maar net wat jij zegt hij kickte aardig zwaar.. En kreeg er ook geen slag in om de aerox aan te krijgen..

:edit:

Wat moet ik nu doen =)?
 
Last edited:
Ik zou niet weten waarom een scooter zwaar zou kicken als de koppakking lek is?
Je hebt wel kvs erin gedaan toen je bent gaan rijden hoop ik?
 
Ja....
Kvs was helemaal vol.
Maargoed Spnk Nu over dat zware kicken heb ik nu weer een warm/vastloper te pakken?
Ga je niet menen namelijk anders ga ik dat ding ff de sloot inrijden ofzo:p
 
Back
Top