Heeeeeel veel witte rook

Niels2900

New Member
Gdm allemaal!
ik ben Niels en nieuw op dit forum. Ik zou graag jullie hulp willen vragen met een probleem aan de scooter van mijn zoon waar ik echt niet uit kom. Eerst wat gegevens over de scooter:

-piaggio zip 2 takt
-70cc malossi sport
-standaard carb 58 sproeier (nieuw)
-malossi vario
-Polini koppeling
- Standaard teruloop uitlaat
- bobine nieuw

Het blok heb ik zelf opgebouwd en liep in het begin als een zonnetje. Me zoon heeft na verlooop van tijd olie bijgevuld en hier leek het probleem vandaan te komen. Hij rookt namelijk echt als een gek. De straat staat blauw of beter gezegd wit als je er op rijd. Ik heb echt alles maar dan ook alles al geprobeerd om het probleem te vinden maar je raadt het al? Ik kom er echt niet meer uit. Ik heb de oliepomp afgesloten en de tank leeg laten lopen en er een liter schone benzine met 20 ml olie in gedaan. Maar het probleem blijft. Stukken gereden, nieuwe pakkingen en andere cilinders heeft allemaal niks geholpen.

Ik hoop dat iemand op het forum mij misschien kan helpen dit probleem op te lossen zodat me zoon weer kan rijden.
 
Advertisement - register to remove this

Je moet er iedergeval zo niet mee verder rijden. Als je cilinderkit nog niet kapot is gaat hij dat met zo'n kleine sproeier uiteindelijk wel.
 
Gdm allemaal!
ik ben Niels en nieuw op dit forum. Ik zou graag jullie hulp willen vragen met een probleem aan de scooter van mijn zoon waar ik echt niet uit kom. Eerst wat gegevens over de scooter:

-piaggio zip 2 takt
-70cc malossi sport
-standaard carb 58 sproeier (nieuw)
-malossi vario
-Polini koppeling
- Standaard teruloop uitlaat
- bobine nieuw

Het blok heb ik zelf opgebouwd en liep in het begin als een zonnetje. Me zoon heeft na verlooop van tijd olie bijgevuld en hier leek het probleem vandaan te komen. Hij rookt namelijk echt als een gek. De straat staat blauw of beter gezegd wit als je er op rijd. Ik heb echt alles maar dan ook alles al geprobeerd om het probleem te vinden maar je raadt het al? Ik kom er echt niet meer uit. Ik heb de oliepomp afgesloten en de tank leeg laten lopen en er een liter schone benzine met 20 ml olie in gedaan. Maar het probleem blijft. Stukken gereden, nieuwe pakkingen en andere cilinders heeft allemaal niks geholpen.

Ik hoop dat iemand op het forum mij misschien kan helpen dit probleem op te lossen zodat me zoon weer kan rijden.
Wat is je std carb? Als het een 12mm is mag jij je schamen dat je die met een 70cc malossi sport gebruikt

Die sproeier kan ook nooit goed zijn lijkt me verdacht klein
 
Nou eindelijk de sproeier binnen vandaag. Na deze geplaatst te hebben blijft het probleem van het roken. De straat staat blank zo erg. Zijn er misschien nog andere dingen waar ik overheen heb gekeken?
 
Ja de kleur is goed. Kan alleen niet een te lange afstand rijden. Maar heb hem een tijd laten lopen en toen even goed opengetrokken. Met als gevolg dat de straat aardig blank staat met witte rook.
 
Hoe is de uitlaat van binnen? Zit er al een laag smurrie (niet verbrande olie in). Wat voor olie gebruik je?
 
Hoe de uitlaat er van binnen uit ziet weet ik eerlijk gezegd niet. Maar heb wel al 2 andere uitlaten geprobeerd en dan blijft het probleem helaas. Ik gebruik castrol 2t olie.
Post automatically merged:

Zou het aan de stator en of vliegwiel kunnen liggen? Want dit is eigenlijk het enige wat niet is vervangen.
 
Back
Top