Heeeeeel veel witte rook

Dan weet ik het niet.
Post automatically merged:

Het heeft denk ik wel te maken met dat hij te veel olie verbrand, weet jij of iets misschien olie lekt wat toevallig uitkomt bij de carburateur?
 
Zou het aan de stator en of vliegwiel kunnen liggen? Want dit is eigenlijk het enige wat niet is vervangen.
Nee,
De stator is voor het opwekken van elektrische energie, en aan dezelfde draadbundel zit de pick-up sensor voor de CDI die voor de vonk zorgt.
Het vliegwiel is om kinetische energie op te slaan.

Dus de rook komt uit het gat van de uitlaat?
Is het echt WIT witte rook, dan zou het water moeten zijn wat onwaarschijnlijk lijkt omdat het een luchtgekoelde cilinder is.
Is het een beetje blauwig, dan is het olie.

op welke lijkt de rook het meeste?

1617356551796.png Witte rook, water in de uitlaat/verbrandingsruimte
1617356573501.png zwarte rook, onvolledige verbranding
1617356672769.png blauwe rook, olie in de verbrandingsruimte

Gele rook, komt in de maritieme sector soms voor als het zwavelgehalte te hoog is
 
Misschien anders een filmpje maken (youtube uploaden) en dat plaatsen, dat zou het waarschijnlijk duidelijker maken :)

Geen andere troep in het blok? Anders even de cilinder eraf trekken.
 
it’s a lex: De rook komt echt overeen met de eerste foto. En echt hoe meer toeren de motor draai hoe dikker de rook die uit de uitlaat komt.

Bas: zal kijken of ik een filmpje op YouTube kan krijgen. En er zit geen troep in het blok naar mijn weten.

rank1: ik heb de pomp afgesloten om dingen uit te sluiten. Dit kan idd weer terug daar hij nu nogsteeds rookt. Het gaat om een AC blok dus kv zal het niet zijn. Heb ook al andere uitlaten geplaatst en de roken ook.
 
Ja dat kan het niet zijn.

als ik hem ook een tijd laat lopen komen er ook spetters uit de uitlaat. Het vreemde is d at dit echt naar mijn mening vocht is. Geen benzine of olie.
 
hoe ziet het luchtfilter eruit? voelt deze vochtig aan?

is het olie niveau wel goed van de scooter?

Ik vond deze video, misschien heb je er wat aan?
(skip richting het einde als de motor wordt gestart)
 
Luchtfilter zou ik moeten nakijken.

olie niveau is nu laag omdat ik door de benzine meng.

de rook op de video is echt precies wat ik heb met de zip AC. Alleen zijn de langers nieuw en lekken de keerringen niet.
 
Ja de witte rook komt echt heel duidelijk vanuit de uitlaat.
Klinkt als een probleem die me vriend ook heeft gehad. Hij had ook echt zowat alles vervangen aan zijn zip 2t ac omdat hij de heletijd bleeft roken. Bleek uiteindelijk zijn zuigerveren verot te zijn omdat hij niet goed had gemengt. Misschien dat je zuigerveren er aan zijn.
 
Zou kunnen heel misschien omdat ik me zoon met een te kleine sproeier heb laten rijden? Maar de cilinder was nieuw. Maar in het begin rookte hij ook niet. Ik ga het iig proberen om het uit te sluiten.
 
Back
Top