Valkenswaard 2005 (eerste race)

haman said:
en ik zag genoeg scooters die patrick van nies en rodney op et rechte stuk gewoon bijhielden ... het ligt meer aan de rijvaardigheid, maar dan moet je trainen

zelfde met voetbal als je houten klompen loopt en nooit traint zal je geen kampioen worden


dat dacht ik ook.
 
#94 said:
Ik vind het allemaal wel erg vreemd dat nu al dat commentaar naar boven komt, terwijl vorig jaar Paul de Bruine even hard iedereen voorbij knalde.
Ik heb het niet over jouw als 2e jaars coureurtje. :p

Maar over mensen die al jaren std klasse rijden.
 
#94 said:
Ik vind het allemaal wel erg vreemd dat nu al dat commentaar naar boven komt, terwijl vorig jaar Paul de Bruine even hard iedereen voorbij knalde.

Er moet nu eenmaal verschil zijn tussen de hobby-rijders en de echte die-hards. Er zullen altijd mensen zijn die er iets meer voor over hebben om voorop te rijden, en daar dus ook meer tijd en moeite in steken. Dat nu uitgerekend deze personen altijd met de prijzen aan de haal gaan, vind ik dan ook niet vreemd.

mja , het gaat mij er vooral om dat een std klasse betaalbaar blijft en niet word gedomineerd door mensen die het meeste geld hebben (en mogelijkheden om een scooter goed klaar te maken). nou weet ik wel dat racen geld kost en zeker meer dan de gemiddelde sport maar het word steeds gekker en als je je scooter niet regelmatig op een testbank parkeerd kom je zeker niet vooraan mee want je mist net dat laatse beetje. en tuurlijk is sturen heel belangrijk maar met sturen maak je niet goed wat je dan aan vermogen mist.

ik vind gewoon dat zo de sport om zeep word geholpen...
 
melf #50 said:
en tuurlijk is sturen heel belangrijk maar met sturen maak je niet goed wat je dan aan vermogen mist.

Ligt er een beetje aan hoeveel vermogen verschil er is. Als je keek naar dani die zondag met 11 pk reed en gewoon aant vechten was met mensen die over 15+ pk's beschikken vind ik dat toch hard sturen. Ikzelf reed met nog geen 14pk en kon toch mensen redelijk bijhouden die zo'n 16pk hebben. Nou wil ik niet zeggen dat ik had stuurde maar toch.

Verder ben ik het helemaal met je eens, als je nou eenmaal alles tot je beschikking hebt gaat het wat makkelijker en zal je (mits je gemotiveerd bent en ook kan rijden) vaker vooraan rijden.

En toch doe je er niks aan.
 
Ik vind dat het allemaal redelijk uit zijn verband word getrokken :p
Om een feitje te noemen, vorig jaar is er in de std. klasse 1 race gewonnen en als ik het opzoek vast nog meer door mensen die nog nooit op de testbank hebben gestaan.
Melf, met sturen kan je zeker meer goedmaken dan dat halve pk'tje wat je mist. Ik hoef maar 1 voorbeeld te noemen, dat is een Vivacity. Je kan me een hoop vertellen, die jongen heeft vaak hoger geklasseerd gestaan dan menig ander met een dikke pk meer. Wegligging is ook een hele belangrijke factor, maar sinds we steeds meer toegang krijgen tot testbanken en ook grafieken hier op het forum staart iedereen zich dood op een piekje van 14pk die je 1x haalt bij 63,284km/u.
Zorg dat je scooter als een beest oppakt en je wint elke bocht 0,1 seconde mits je op het gas durft te gaan. Kijk naar het ding van Patrick. Een gasreactie waar je eng van word, vermogen zal er vast ook niet om liegen en dan nog de combinatie van een rijder die om het maar zo te zeggen "redelijk losging" 8)
Verder is vaak een overstap naar een andere klasse iets wat je niet zomaar doet, ik weet niet hoe het voor Patrick zit, maar Rodney is een soort van gastrijder voor het team van Koopmans. Budget/sponsoring e.d. tellen ook mee. Plus onderdelen die je misschien al hebt liggen. Ik ben blij dat we met Fred de overstap naar de top hebben kunnen maken, zeker niet als excuus, maar gewoon als soort van uitleg :p voor Rodney was dat dit jaar gewoonweg niet mogelijk.
 
tuurlijk kun je met sturen een hoop goed maken , maar als je het in verhoudign bekijkt is het gewoon geen opstapklasse meer...

het word gewoon steeds proffesioneler , ik heb het eerste jaar 14e in de a gereden met std poulies en andere std shit , nu hoef ik er niet eens aan te denken , ik heb nu alles compleet maar zal iig niet zomaar meer 14e rijden , er is wel degelijk sprake van flinke winsten in de std klasse wat betreft vermogen vanaf een testbank , die ene die niet van de testbank komt en wint is gewoon een uitzondering..

dat bijv. Patrick zo gemakkelijk een race wint komt niet alleen door perfect sturen maar ook door het goed lopen van een motortje , en zo goed als dat loopt is gewoon testbankwerk en een combinatie van goeie wegligging en zeer goed sturen.. MAAR , nogmaals , het is een std klasse en niet een semi topscooterklasse (waar het nu op lijkt)
 
Dat is het al 3 jaar niet meer. Toen de cilinder vrij werd gegeven is het verpest, dit gezeur is er al jaren maar ik zie niemand echt actie ondernemen behalve hier te blijven zeuren @ forum.
Het is wel lekker om je frustraties kwijt te raken, maar als je nou echt wat wilt berijken stuur je iedere rijder hier netjes een pm met daarin je doel/vraagstelling/whatever en zorg je dat er van 50% van de deelnemers (om maar een aantal te noemen) een nette ondertekende klachtenbrief ivm de std. klasse naar jullie rijdersvertegenwoordiger Lydia Vermaas gaat. Zij heeft zelf al aangegeven een hoop te willen doen/initiatief te willen nemen voor de std. klasse. Nu is het aan de deelnemers zelf actie te ondernemen, want met zeuren op de SOBW op internet kom je er echt niet.
 
nee , maar dan weet je wel alvast elkaar's stanpunten :)

mja , je doet er weinig aan op dit moment , het zal niet eerder dan volgend seizoen zijn voordat er regelementen veranderd worden of een gehele omgooi van de std klassen naar ECHTE std klasse. dit jaar moeten we het met de regelementen van dit jaar moeten doen...
 
melf #50 said:
MAAR , nogmaals , het is een std klasse en niet een semi topscooterklasse (waar het nu op lijkt)

Vriend Melf...niet om je af te vallen, of persoonlijk aan te vallen, maar ik moet even 2 dingen kwijt...

1: Racen kost nu eenmaal een hoop geld. De stndklasse was een tijdje geleden iets goedkoper om te rijden, dan tegenwoordig. Echter blijft racen een dure hobby.....

2: Iedereen loopt te knerpen, dat het racen duurder word, door de komst van nieuwe regels etc. etc etc. Ik vind dit niet helemaal waar... Want kijk eens naar de gemiddelde racer?? Dat is de Jeugd van rond de 18 a 22 jaar. Deze hebben de afgelopen jaren steeds meer geld te besteden gehad...toch?

Je moet gewoon zorgen, dat je niet vaak uitvalt, en dat je je zooi heel houd. Dan kost het relatief minder, dan dat je bijvoorbeeld een rs24/10 voorveer stukrijd tijdens een glijpartij.. Neem een voorbeeld aan GP. Die heeft gewoon GEEN panne gehad. Een relatief goedkoop seizoen voor hem dus......
 
Is het niet zo dat er een tijdje terug geprobeerd werd een ÉCHTE std klasse in het leven te roepen in de vorm van de Aprilia SR Ditech maar er toen niet genoeg animo was??
 
Je kan het ook zien dat het met een regelement wat meer beperkingen heeft het nog moeilijker is om veel vermogen te krijgen, dan is het dus NOG moeilijker voor de meeste en zullen de verschillen weer groot zijn omdat er altijd een paar mensen zijn die er veel tijd in steken om goed te analiseren wat de zwakke punten zijn en die geen perfectioneren. Neem als voorbeeld de ontsteking van dit jaar, dat is veel makkelijker als vorig jaar, probeer zo'n std klasse ding maar eens uit de bocht te laten komen zonder dat deze kapot loopt op het rechte stuk en met een goed vermogen. In mijn ogen is het nu dus toegankelijker geworden voor de wat minder ervaren mannen onder ons.

Wat betreft de kosten kan ik heel kort zijn, maak een goed blok en je kan een heel seizoen vooruit met een enkel cilindertje en een gering aantal zuigers. Fouten maken zijn de grondslag van hoge kosten samen met valpartijen. Ook niet te vergeten het te scherp willen zetten van je scooter is niet gunstig voor de portemonee, wel is dan je eigen schuld, je hebt er immers zelf voor gekozen. Ga dan dus niet de organisatie af zeiken, dat is in mijn ogen verliezerspraat.

En niet te vergeten de std. klasse is een uitdagende klasse voor mij, gezien het betrouwbaarheidstechnisch wat moeilijker is dan de top klasse vanwege carb luchtkoeling enz. Wat dat betreft kun je beter top gaan rijden, dat is stabiler en dus goedkoper lijkt mij. ( Ik heb Kees Kentrop ooit horen klagen dat zo'n std klasse ding niet heel te houden is en hij er doodziek van werd )
Ik weet haast zeker dat als er een 16 carb zou worden toegelaten er veel mensen zouden gaan klagen terwijl het alleen maar in het voordeel van hen zal werken.

Dat is natuurlijk mijn mening,
I dont want to hurt someone's feelings !

The Ant
 
Twin said:
Je kan het ook zien dat het met een regelement wat meer beperkingen heeft het nog moeilijker is om veel vermogen te krijgen, dan is het dus NOG moeilijker voor de meeste en zullen de verschillen weer groot zijn omdat er altijd een paar mensen zijn die er veel tijd in steken om goed te analiseren wat de zwakke punten zijn en die geen perfectioneren. Neem als voorbeeld de ontsteking van dit jaar, dat is veel makkelijker als vorig jaar, probeer zo'n std klasse ding maar eens uit de bocht te laten komen zonder dat deze kapot loopt op het rechte stuk en met een goed vermogen. In mijn ogen is het nu dus toegankelijker geworden voor de wat minder ervaren mannen onder ons.

Wat betreft de kosten kan ik heel kort zijn, maak een goed blok en je kan een heel seizoen vooruit met een enkel cilindertje en een gering aantal zuigers. Fouten maken zijn de grondslag van hoge kosten samen met valpartijen. Ook niet te vergeten het te scherp willen zetten van je scooter is niet gunstig voor de portemonee, wel is dan je eigen schuld, je hebt er immers zelf voor gekozen. Ga dan dus niet de organisatie af zeiken, dat is in mijn ogen verliezerspraat.

En niet te vergeten de std. klasse is een uitdagende klasse voor mij, gezien het betrouwbaarheidstechnisch wat moeilijker is dan de top klasse vanwege carb luchtkoeling enz. Wat dat betreft kun je beter top gaan rijden, dat is stabiler en dus goedkoper lijkt mij. ( Ik heb Kees Kentrop ooit horen klagen dat zo'n std klasse ding niet heel te houden is en hij er doodziek van werd )
Ik weet haast zeker dat als er een 16 carb zou worden toegelaten er veel mensen zouden gaan klagen terwijl het alleen maar in het voordeel van hen zal werken.

Dat is natuurlijk mijn mening,
I dont want to hurt someone's feelings !

The Ant

Ik ben het hiermee eens, het is zeker makkelijker geworden om een goed lopende scooter op te bouwen.
De ontsteking had wat mij betreft al veel eerder vrijgegeven moeten worden.
 
in mijn ogen worden beperkingen opgelegd om de groep bijeen te houden en de races dus ook spannender te maken, mis dus.............heb ik zondag in valkenswaard gezien
waar wij rijden (continental vario, noord-frankrijk) is gewoon ALLES toegelaten, zelfs die races zijn meestal spannender
 
Twin said:
En niet te vergeten de std. klasse is een uitdagende klasse voor mij, gezien het betrouwbaarheidstechnisch wat moeilijker is dan de top klasse vanwege carb luchtkoeling enz. Wat dat betreft kun je beter top gaan rijden, dat is stabiler en dus goedkoper lijkt mij. ( Ik heb Kees Kentrop ooit horen klagen dat zo'n std klasse ding niet heel te houden is en hij er doodziek van werd )
Ik weet haast zeker dat als er een 16 carb zou worden toegelaten er veel mensen zouden gaan klagen terwijl het alleen maar in het voordeel van hen zal werken.

The Ant

Dat is nou precies hetzelfde als dat paul zegt:) Hij wordt er zo strontziek van dat z'n scooter steeds te warm wordt zodat hij gaat denken aan de topscooter.
 
Zou eens tijd worden :D

Maar feit is idd met de nieuwe DUURDERE ontstekingen spaar je wel je zuiger. Toen ik std reed met orginele ontsteking was je iedere race een zuiger armer.. deto-powerrrrrrrrrrrrrrrr.
 
Back
Top