Je kan het ook zien dat het met een regelement wat meer beperkingen heeft het nog moeilijker is om veel vermogen te krijgen, dan is het dus NOG moeilijker voor de meeste en zullen de verschillen weer groot zijn omdat er altijd een paar mensen zijn die er veel tijd in steken om goed te analiseren wat de zwakke punten zijn en die geen perfectioneren. Neem als voorbeeld de ontsteking van dit jaar, dat is veel makkelijker als vorig jaar, probeer zo'n std klasse ding maar eens uit de bocht te laten komen zonder dat deze kapot loopt op het rechte stuk en met een goed vermogen. In mijn ogen is het nu dus toegankelijker geworden voor de wat minder ervaren mannen onder ons.
Wat betreft de kosten kan ik heel kort zijn, maak een goed blok en je kan een heel seizoen vooruit met een enkel cilindertje en een gering aantal zuigers. Fouten maken zijn de grondslag van hoge kosten samen met valpartijen. Ook niet te vergeten het te scherp willen zetten van je scooter is niet gunstig voor de portemonee, wel is dan je eigen schuld, je hebt er immers zelf voor gekozen. Ga dan dus niet de organisatie af zeiken, dat is in mijn ogen verliezerspraat.
En niet te vergeten de std. klasse is een uitdagende klasse voor mij, gezien het betrouwbaarheidstechnisch wat moeilijker is dan de top klasse vanwege carb luchtkoeling enz. Wat dat betreft kun je beter top gaan rijden, dat is stabiler en dus goedkoper lijkt mij. ( Ik heb Kees Kentrop ooit horen klagen dat zo'n std klasse ding niet heel te houden is en hij er doodziek van werd )
Ik weet haast zeker dat als er een 16 carb zou worden toegelaten er veel mensen zouden gaan klagen terwijl het alleen maar in het voordeel van hen zal werken.
Dat is natuurlijk mijn mening,
I dont want to hurt someone's feelings !
The Ant