VAKANTIES ( tips en waar ga jij heen dit jaar )

wist je dat op zo'n vlag een boete staat?

bij ons in het hotel vertelde ze dat ons dat hun der niet moeilijk over deden maar dat als je bijv in een winkelstraat of boulevard zat dat je dan wel gezeik kon krijgen...

ligt er maar net aan of er veel of weinig mensen langs je hotel/app lopen...
 
r0bert said:
Jammer van de aanslagen in turkije, het komt steeds dichter naar Marmaris...
raar gevoel in me dat zegt dat het gaat gebeuren als ik ook in Marmaris ben :X

ja ik heb ook de schijt nu.
Ik ga donderdagavond denk ik ff informeren bij het rijsbureau. Kijken of er een negatief reisadvies is ofzo, dan annuleer ik toch...
 
bluewhiteaerox said:
@ DeJongh

Vorig jaar zat ik een beetje met hetzelfde probleem als jou, ik maakte me namelijk van tevoren ook te druk over het geld terwijl dat achteraf gezien helemaal niet nodig was. Ik ging toen voor 17 dagen naar Playa d'aro in Spanje aan de Costa Brava in een appartement. Ik zal hier dan maar even vertellen hoe wij het ongeveer deden.

Wij maakte elke dag wanneer we wakker waren een pot en daar deed ieder 5 euro in en daarvan kon je in de goedkope supermarkten genoeg eten en drinken halen voor de hele dag. Bijvoorbeeld een heel stokbrood voor 50 eurocent is goed te doen. Het avondeten maakte we heel af en toe zelf maar voor het grootste gedeelte gingen we toch ergens eten en dit kostte dan zo'n 6 euro voor een groot menu met een halve liter bier. Het was allemaal zeer goed te eten en te drinken en we hadden eerder teveel dan te weinig.

's Avonds voor het uitgaan bij de drankwinkel voor 8 euro p.p. drank halen. De drank in de drankwinkel was vrij goedkoop dus voor die 8 euro kon je een hoop halen. Ik kocht over het algemeen gewoon een fles drank inplaats van bier. Ging ik toch voor het bier dan was het sowieso Heineken, want de rest vond ik niet echt te pruimen. Het was dus gewoon lekker chillen en zuipen op het balkon om daarna uit te gaan. We gingen elke avond uit en de entree bedroeg zo'n 6 tot 10 euro bij die discotheken en daar kreeg je dan ook nog een of meerdere consumpties bij. Bij een discotheek waar we het meest kwamen hadden we eenmalig een grote fles bacardi gekocht voor 70 euro (12 euro p.p.) en dan kon je elke avond gratis naar binnen en had je ook nog te drinken, hier dus veel geld mee bespaard. De drank in de discotheken is vrij prijzig dus hier kochten we simpelweg gewoon niet zoveel.

Wij konden het met zo'n 35 euro per dag makkelijk redden en we hadden voldoende eten, drinken en we konden elke avond/nacht uit. En we hebben echt een vette vakantie gehad en ik hoefde me helemaal geen zorgen te maken over of ik nog wel genoeg geld had. Voor de rest moet je natuurlijk wel rekening houden met extra kosten zoals borg en andere dingen die je wilt beleven. Wij waren bijvoorbeeld nog een dag naar Barcelona geweest en een keer naar een waterpark.

Het is dus maar net hoe je met je geld om wilt gaan. Er zijn er die denken van het is vakantie het boeit me niet zoveel hoeveel geld ik uitgeef, maar je heb er ook die "verstandig" met hun geld willen omgaan. Ik keek dus ook ongeveer hoeveel geld ik nodig had per dag en hier deed ik het dan ook mee. Zodoende bleek het dat ik de eerst week aardig wat geld "bespaard" had en dus ging ik automatisch meer geld uitgeven in de tweede week dan eigenlijk nodig was. Je kan uiteraard beter teveel geld meenemen dan te weinig, want daar zonder geld zitten is niks.


Ik vertrek aanstaande vrijdag 22 juli om 07:00 uit Almere opnieuw met de bus naar de Costa Brava, dit keer naar Blanes. Ik ga weer met 5 vrienden voor 17 dagen en we verblijven in appartement Lotus/Europa. Mensen die er ook tot 7 augustus zijn kunnen ons appartement herkennen aan de grote nederlandse vlag die op het balkon hangt met daarop de naam ZEEWOLDE en het Heineken logo.

dat is droog, ik heb gister me vakantie geboekt en jij gaat net daar weg wanneer wij er heen vliegen. ik hoorde wel veel goeds over blanes en ik denk dat wij het ook wel ongeveer gaan regelen op jullie manier. vooral op de drank letten als je uit gaat. beter drink je eerst ff voor.
 
bluewhiteaerox said:
Blanes schijnt inderdaad goed vertoeven te zijn. Vijf vrienden van mij zijn vandaag terug gekomen uit Blanes. Hun zeiden dat het erg vet was. 8)

Blanes is inderdaad erg ok. Ik ben er nu 2 keer geweest, vorig jaar, en drie jaar geleden en het is mij beide keren erg goed bevallen.
Discotheek Arena is een aanrader.
En er ging toch ook iemand naar App. Europa? Prima te doen... Leuk zwembad, prima ligging, en het ziet er netjes uit...
 
Net terug uit Blanes :!

Was te vet... en op de laatste dag kwam ik er achter dat Wowald m'n overbuurman was :X :D
 
Zo ik heb ff 2 tassen met wieltjes gekocht, is wat makkelijker als we de boot pakken denk ik. Maandag eindelijk naar terschelling, hoop dat het weer een beetje mooier wordt :)
 
Al sla je me dood... weet wel dat Titus en Marcel op z'n chick geilen :D Maar dat word mijn nieuwe Sprinterresse 8) ik weet zo 123 niet wat z'n forum naam is... Volgens mij Rowald, Wowald oid :X ik weet het niet meer :D
 
ben nu aant inpakken voor morgen naar lloret :W maar wel eerst even naar eindhoven en dan 18 uur de bus in :X ma achja komt goed :D
 
GA morgen ochtend naar terschelling
planning is alleen dat het vanaf morgen tot maandag gaat regenen :(
lekker dan zuip je 4 dagen in je tentje :(
 
Rico.. said:
GA morgen ochtend naar terschelling
planning is alleen dat het vanaf morgen tot maandag gaat regenen :(
lekker dan zuip je 4 dagen in je tentje :(

hahha,veel succes rico *D

Ik ga volgend weekend naar lely :+
 
kris@spaceship said:
Zo ik heb ff 2 tassen met wieltjes gekocht, is wat makkelijker als we de boot pakken denk ik. Maandag eindelijk naar terschelling, hoop dat het weer een beetje mooier wordt :)


ook appelhof?
 
D.J said:
Net terug uit Blanes :!

Was te vet... en op de laatste dag kwam ik er achter dat Wowald m'n overbuurman was :X :D

poeeee blanés is leip he, arena mimos die andere tent in die achtershits.. vond ik mijn tot nu toe beste vakantie =)
 
Back
Top