Tips bij aankoop video camera

Status
Not open for further replies.

Maarten

Fucking positive
Hallo,

Omdat ik nu afgestudeerd ben op het glr en pas volgend jaar aan een nieuwe opleiding audiovisueel vormgever ga beginnen, wil ik in de tussentijd mijzelf een beetje bezig houden met het maken van creatieve filmpjes e.d.

Daarvoor ben ik nu opzoek naar een geschikte camera. Eerlijk gezegd heb ik mijzelf nooit echt verdiept in video camera's dus vandaar dat ik jullie hulp in roep.

Ik heb een aantal eisen waar de camera aan moet voldoen.
- Ik moet 16:9 kunnen filmen in hd kwaliteit
- Ik wil gebruik kunnen maken van autofocus, maar ik wil ook met de hand scherp kunnen stellen.
- Er moet een flinke hdd in zitten of ik moet gebruik kunnen maken van losse sd kaartjes (geen bandjes of dvd's dus).
- Ik wil het liefst niet al te gekke dingen doen om de beelden op mijn computer en in adobe after effects (avi, mov, mpg etc.) te krijgen.

Opties als een ingang voor een externe mic oid heb ik niet nodig, ik ben niet van plan om documantaires te gaan maken, wel moet ik een reclame of promotie filmpje voor een bedrijf in elkaar kunnen zetten.

Verder is het budget nu rond de 600 euro.
Voor deze prijs kan ik aan een Sony hdr sr1 komen (geen 2ehands troep, maar gewoon in de winkel).
linkje: http://www.sony.nl/view/ShowProduct...eType=Main&category=HDD+AVCHD+Hard+Disk+Drive

Mijn vraag aan jullie dus, is dit de juiste camera voor mij? Of weten jullie voor de zelfde prijs (600 euro dus) een beter alternatief?

iig alvast bedankt!!
gr,
Maarten
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

optische beeld stabilisatie is ook wel iets om rekening mee te houden, al is dat in die prijsklasse waar jij naar zoekt std wel aanwezig denk ik.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top