Vader / zoon project Yamaha jog R

Malossi wit is dikke prima voor jouw cilinder. Als de bougie kleur klopt, gewoon gas geven.

Na 50KM was ie koffie bruin met veel melk, dus ik twijfel of ie niet nog een maatje groter moet. Zeker omdat ik nog niet volgas gereden heb.

Eerst die drukveer maar vervangen, heb het idee dat de trekveren wel oke zijn. Of is dat stomme hoop :tearsofjoy:

Na 50KM was ie koffie bruin met veel melk, dus ik twijfel of ie niet nog een maatje groter moet. Zeker omdat ik nog niet volgas gereden heb.

Voor de veiligheid van je cilinder kan je beter (veel) te rijk beginnen en dan langzaam armer gaan dan andersom. Al geeft een net niet te arm mengsel op een 2 takt met expansie uitlaat wel het meeste vermogen. Maar dan moet je wel zo een uitlaat hebben met dat effect, anders is dat weer niet van toepassing is geeft een rijker mengsel juist wat meer vermogen

Het is niet zo dat je met een standaard drukveer oftewel slapste variant harder gaat op top dan met de juiste drukveer.

Ik ga mee met wit.

Die snap ik wel ja, het verschil zit hem of ie het wel bereikt en hoelang ie erover doet.
Te sterk, waarschijnlijk top nooit bereiken (omdat ie dan niet onderin komt), te slap duurt erg lang omdat motor moeilijk op toeren kan komen.

Althans als ik het goed opgevat heb wat jullie schrijven.

@Jeroen_Sp: dan zal ik die gelijk ook aanpassen, zit nu 76 in, doe er 82 in.

Iemand een handigheidje om het luchtfilter makkelijk erop en eraf te krijgen? Wat een ellende is dat zeg. Alleen daarom overweeg ik iets anders erop te zetten.

ik monteer zelf altijd het luchtfilter eerst op de carburateur (als je er nog redelijk goed bij kan) en dan de carburateur pas op spruitstuk.

ik monteer zelf altijd het luchtfilter eerst op de carburateur (als je er nog redelijk goed bij kan) en dan de carburateur pas op spruitstuk.

Die ruimte heb ik volgens mij niet tussen het filter en frame/zijstandaard, daarom is het ook zo'n k klus om te doen.

Zal het nog eens bekijken, wellicht zit ik ernaast.

Je moet de aanzuigbuis plus klem op je carburateur laten zitten. Dus alleen de luchtfilter bak verwijderen als je een sproeier wilt wisselen. Houdt de buis met één hand vast en buig dan de luchtfilterbak eronder uit.

in geval van Banzai hoeft de carburateur niet uit het spruitstuk. Ga eronder liggen. Duw de vlotterbak iets omhoog en dan is er voldoende ruimte om de schroeven van de vlotterbak los te draaien.

image.jpg
Hey maar serieus, wth?!? Deze heeft me nog nooit in de steek gelaten…. Lag blijkbaar nog in de auto.

Hoe groot is dit?!? Heb tot dop 38, maar die is te klein…

Slijptol in de bek van de Baco ...
Optie 2 : Zet de moer in de bankschroef , een spanband om de koppeling heen , rest van de spanband om een stuk bezemsteel , of een hamersteel draaien / knevelen ... dan draai je de moer zo los .
Optie 3 : zoals @Tim Ark als zei .

Bankschroef heb ik helaas niet, dus ook die optie is er niet. Zit ik vanmiddag te verkondige dat ik te druk ben om langs de zaak te gaan (gewoon geen zin in), zien ze morgen aankomen :oops:

Het is niet anders. Morgen weer een dag

Ik heb er ook ooit een dop met verloop naar 1/2 inch voor gehaald, leuke dop lekker groot. Maat weet ik zo niet. Maar is toch te meten met schuifmaat?

Back