Nou weer een tijdje verder, vakantie weer voorbij...
Op woensdag 12-7 begonnen met strippen van jeff zijn scooter en begonnen met het schuren en plamuren van de kappen. Eerst droog daarna nat, had beter gelijk met nat kunnen schuren, vind het veel mooier/gladder worden.
Donderdag verder gegaan met plamuren en schuren en tegen de avond was dat klaar.
Nieuwe uitlaat monteren ging niet helemaal zoals gedacht, cilinder was compleet verrot, althans de poort waar de uitlaat op gemonteerd zit. Hoe de vorige uitlaat is blijven zitten is mij een raadsel....
DR50 besteld en die werd vrijdag geleverd. Na een paar uur klooien en vloeken, jeff erop uitgestuurd om andere piston clipsjes te halen, kreeg die C dingen en met geen mogelijkheid in
Na de juiste clipjes zat ie binnen 10 minuten op. Vervolgens nog meer gevloek en gemopper, want de pasvorm van de uitlaat was de kwaliteit uitermate teleurstellend! Dremel erbij en slijpen totdat het past, was het ondertussen behoorlijk beu!!
S'avonds laat (lees midden in de nacht) de kappen gespoten.
Vrijdag al het spuitwerk nagelopen, 2 kleine plekjes bijgewerkt en 2e laag erop. Boodschapjes doen, benzine halen, rookwaar enz en de kappen waren droog. Toch nog 1 kap die niet helemaal oke was. Dus weer schuren en opnieuw gespoten.
Zaterdag, alles nalopen en tevreden
Tijd om alles te monteren. Kabelboom op de gevoelige plekken (schuren langs frame) extra ingepakt, alle schroeven en klemmen vervangen en tegen de middag, was het dan eindelijk tijd om het voor het eerst te kunnen starten.
Denk dat de hele straat heeft kunnen meegenieten van de 2T olie.... Halve straat blank, had vrij veel olie gebruikt bij het monteren...
Na tig keer kicken, liep ie, iets rijker gezet en hij loopt prachtig, heerlijk rustig. Nieuwe uitlaat ziet er vind ik top uit, maar vooral hij is minimaal de helft stiller als de mijne! Laat maar lekker draaien, tijd om op te ruimen. Want na een weekje sleutelen, spuiten, bier drinken en smoken, was de garage veranderd in een smerige bende. (maar goed dat de vrouw lekker in Cyprus zat, anders had ze me vermoord
)
Een maatje van mijn zoon kwam ff buurten, die was benieuwd of we al klaar waren.
"Pap, mag ik ff een stukje gaan rijden, ik blijf echt niet lang weg en dan kom ik zo helpen opruimen" Ja hoor veel plezier...
2 uur later hoor ik hem weer aankomen, garage voor 95% schoon en opgeruimd en een ouwe man, die van de rugpijn niet meer rechtop kan staan verder.. "ga jij maar ff douchen, dan maak ik de rest wel schoon" Ja fijn...
Zondag, zouden naar circuit gaan, maar ik had de puff niet. Dus hele dag geen reet gedaan, beetje tv hangen. Goed dat verveeld ook vrij snel, dus laat in de middag Jeff, maar geroepen om ff stukje te rijden.
2 tankbeurten verder en vele foto's midden in de nacht weer thuis gekomen. Maar we hebben genoten!!!
Onze scooters rijden nu eindelijk beide goed. Afstelling van de mijne moet nog beter, hij heeft nog steeds een dipje, nu bij 10-15km/h. Die van Jeff loopt echt helemaal top. trekt zonder te dippen van 0 naar top. Bij het afstellen kwamen we erachter dat er bij die van hem geen 12mm carb op zit maar 17,5mm. Die staat nu ook op mijn verlanglijstje...
En dan denk je, hehe eindelijk alles netjes, goedlopend, voorlopig niets meer te doen.
Vorige week, Jeff komt thuis, moeilijk lopend.... Dus vraag wat heb jij? Ja euh niet euh laat maar en weg was ie. Hmmm hier speelt meer... s'avonds ga ik naar de garage om te roken, kijk naar zijn scooter en zie dat zijn remhendel verbogen is. Huh?!? Bekijk die kant van zijn scooter, wel &^%)*%*&^%)^%&$%^%&*^*(_ x 100000000, is ie onderuit gegaan en weer heel de zijkant onder de krassen.
Mag ik ff huilen?
Was ie bij een rotonde onderuit gegaan door een plas olie, hij had hem nog weten te houden, maar stoepje zorgde dat ie toch onderuit is gegaan. Voelde zich zo schuldig tegenover mij dat ie niets durfde te zeggen. Dus nog voor het einde van zijn vakantie moeten nog 2 kappen opnieuw doen. Achja zo blijf je van de straat.
Tot zover project JOG R x 2