Vorige week maandag ochtend word ik door zoon achter laptop (werk) vandaan gehaald, want hij is al laat en zijn scooter start niet
Daar word ik op maandag heel blij van....
Moest eigenlijk een call in, dus weet je wat, pak de mijne maar en dan kijk ik wel als ik tijd heb.
Druk druk druk... auto ook weer gezeur, dus die moet eerst.
Van het weekend, zitten we gezellig in de tuin met zijn alle. Moeders heel fijn, Jeff wil jij niet gewoon op pap zijn scooter blijven rijden? Die rijd iig niet zo hard (65GPS) en is al ruim 1000km probleemloos, rijd 1 op 30/35 en dan hoef je ook niet te mengen bij het tanken. Hij had al gevraagd of ie de kappen van de ene naar de andere mocht wisselen, dus enige is uiteindelijk dat ie dan minder hard rijd, voor de rest zelfde model bla bla bla....
Dan heb ik een scooter om te versleutelen, wat de bedoeling was, maar met stom toeval een hele goeie wist te vinden. En hij er een die betrouwbaar is om naar school te gaan en zijn vriendinnetje 20km verder op te halen en brengen, dus dat ie minder verbruikte ook wel handiger. 1 en 1 is 2. Hij zou er over nadenken.
Gisteren kwam ie mijn zijn papieren aan, laten we zo overschrijven.
We hebben dus gewisseld.
Gisteren avond even 2 tellen genomen om te kijken waarom ie niet wilde starten. Bougie bleef droog, onderste schroefje van de carb met veel pijn en moeite open gedraaid, maar ook daar kwam geen benzine uit. Oke, buddy eraf (ik ga opzoek naar een 2e waar ik de bodem uit ga halen) want elke keer dat hele ding uit elkaar halen begint te vervelen. Heeft die pannenkoek, vorige keer de benzineslang op de driehoek (geleider) geplaatst, toe ie een nieuw benzine filter heeft gemonteerd en die zat dus klem tussen de driehoek en de buddy
Stuk slang maar gelijk vervangen, want die was niet geheel ongeschonden gebleven.
Kicken lopen.
Even een blokje om gereden en hij doet het. Maar het achterlicht brand weer niet. Lampje eruit, heel, niet weer heh.... Knippers, nee doen het ook niet..... Mag ik even vloeken? Ding weer de garage in getrapt, morgen weer een dag.
Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik al die elektro zooi er niet vanaf ga gooien. Mijn eigen kabelboom ga maken (waar begin ik aan..), want ik ben het zat. 3de kabelboom nu en weer hetzelfde probleem. De tellerbak is doorgebrand (mogelijk oorzaak van het verlichtings probleem), maar als die loskoppel, werkt er geen verlichting meer. Vreemd.... Wilde zowiezo al gaan overstappen naar een andere teller (digitaal), want zodra je boven de 80 komt, brand ie door (is ook al de 2e teller).
Ik ga iig het schema weer zoeken en proberen te achterhalen of ik alle benodigde connectoren los kan vinden.
Ondertussen een metra kit 50CC cilinder van een maatje gehad, dus die gaan we er iig eronder prutsen. Alles beter als die mezoly bagger die er nu onderzit.
Als beun oplossing voor tijdelijk, kan ik gewoon vanaf de accu een plus en min trekken naar het achterlicht met een schakelaar om hem te laten werken? of zie ik dan iets over het hoofd?