eurokit
Broem Broem Pff Pff
Nu de scooter van mijn zoon bijna zover is dat ik er zelf niet meer naar hoef te kijken, word het tijd mijn eigen project op te starten.
De gedachte was, zoonlief rijd er een die net binnen het legale valt en paps zijn scooter niet!
Ik vind zo'n jog R eigenlijk ook wel erg leuk en aangezien dat ding van hem al tig keer door ons uit elkaar gehaald is begin ik te begrijpen hoe zo'n ding werkt.
LET OP: Het gaat mij niet om topsnelheid, maar om soepel rijden.
Als ik top wil rijden pak ik wel de auto voor de deur, die met gemak 274 km/u GPS haalt, die een drama is ivm hoogte van de auto en totaal niet bedoeld is voor de boodschapjes om de hoek.
Hoe hard/zacht die loopt zal me werkelijk een worst wezen. Als ie de 60-65 haalt is dat al prima. Aangezien ik van de zomer met de vrouw achterop, langs de rivieren wil toeren, moet het ook geen wheelie machine worden. Maar wel lekker vlot.
Ben opzoek naar een jog r voor weinig, waarbij het blok toe is aan liefde. Slecht lopend ofzo, waarbij ik wel kan checken of alles elektrisch werkt.
Had een Polini 50CC gevonden, maar ook vele andere merken. Nu heb ik hier behoorlijk zitten lezen in diverse topic en nu twijfel ik... Gietijzer, aluminium, onbekend... Hoogtoerig, laagtoerig, boostporten enz enz. Had deze gezien: https://www.k-parts.nl/cilinder-pol...5Xn6rkHtjj1tp2DSw1qhYbR0kh0Cr6JRoC46EQAvD_BwE
Ik denk dat als ik een 50CC neem, dat de carb 12mm opzich voldoende is.
Wat zouden jullie voor cilinder pakken en vooral waarom die? Er is nu zoveel keus, vroeger moest ik het doen met wat lokaal te vinden was, dat maakt het extra lastig vind ik.
Wil dit topic gaan gebruiken om mijn project vast te leggen, dus als ie er straks is, dan zal ik hier ook de updates in doen.
Een beetje gietijzer gaat wel al richting de 90 / 95 op de teller..
Dus je hoeft op een minarell H blok niet echt gek te doen om snel te kunnen.
Gietijzer loopt gewoon rustig.. Vrij wel het zelfde als originele cilinder.
En een Alu cilinder hoeft niet perse altijd snel te zijn.
Maar als je al over boost poorten en vlinder porten begint te praten zijn dat wel de cilinder die vrij hoogtoeriger lopen en je dus die ook gaat horen lopen.
Als je een originele lijkende uitlaat neemt is 12mm inderdaad voldoende.
Zou zelf een 17,5mm monteren als je dan ook een wat snellere 50cc alu cilindertje hebt.