This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Twins Evo ScooterSpecial Rox 2010

Hoffie

Kamp Limburg
Hoffie's ScooterSpecial Rox 2010

Hierbij gooi ik mijn project ook maar eens online :#

Ik ben Sander Hof, 18 jaar en woon in Slenaken ( Zuid-limburg). Heb al sinds me 14de het scootervirus te pakken.

Door de jaren heen veel verschillende scoots/broms gehad zoals Sr's, Foxjes, Motorhispania Furia's, Slider, Neos en nog veel meer. Hierbij ook veel verschillende setup's gehad van een DR 70 en 50cc MHR tot aan S6 racing en Polini W-poort. Na mijn furia project weg te hebben gedaan en het er helemaal mee gehad te hebben kreeg ik toch een terugkerende 2takt kriebel.8P

Hier nog een foto van de Furia, zat een Athena 70cc, 24mm, Hpi 2006 enz. op

Toen besloten toch maar eens een echte sprinter te gaan bouwen. Het moest een lichte scooter zijn die mee kon komen in de Scooter Special klasse van SBO 2010.

Heb toen besloten het Twins getunede blok van Guido over te kopen. Hierin zat al een verse Malossi RHQ pen 12 krukas, MHR 13/44 vertanding en Nardo vertandingsdeksel.

Ook nam ik de bijbehorende Polini Evolution 1 over, welke ook maximaal getuned is. Ik heb helaas geen foto van de losse cilinder.

In het blok heb ik meteen nieuwe tapeinden in laten zetten door RC scooters, aangezien de vorige tijdens verzenden scheef gebogen zijn. Roy nog bedankt voor de snelle service!

Dit in elkaar gezet, met tijdelijk Mike ( KleineMikey) zijn HPI erop. Meteen de squish netjes op 0,61 gezet.

Ook kocht ik een VTM uitlaat van Denny Lam. Deze ook meteen gemonteerd :~:

Toen kwam Guido opeens met wel een erg mooi aanbod, hij had nog een compleet Scooterspecial Aerox frame, welk alleen nog afgebouwd moest worden met wat kleine dingen en een motorblok. Hier had ik wel oor na! :~

Foto die ik van Guido van het frame kreeg, met het blok nog eronder

Zo gezegt, zo gedaan, een deal gemaakt met Guido en een paar dagen later was ik een Aerox sprintframe rijker. Guido nog bedankt voor het brengen! +ralf+

Meteen nog een MRD 28mm Pwk HJ tuned overgenomen, die ondertussen alweer aan Mike verkocht is .

Ik zal morgen meteen wat foto's maken van de huidige staat van de rox. Deze staat nu nog in Mike zijn beunhok.

Setup op dit moment:

Cilinder: Polini Evolution 1 Twins Max Tuned.
Uitlaat: VTM + C21 Demper
Krukas: Malossi MHR Rhq Pen 12
Carburateur: Keihin 28mm PWK met serienr.
Luchtfilter: Twin Air
Vario: Malossi MHR 2005
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Membraan: Pro Flow 28mm CNC
Primaire Vertanding: Malossi MHR 13/44
Secundaire Vertanding: Origineel
Carters: Twins Max Tuned
Vertandingsdeksel: Top Performance Nardo
Poulies: Malossi MHR Overrange 2005
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie: Malossi MHR afgedraaid
V-snaar: Malossi MHR Overrange 2005
Spruitstuk: JS Tuning 2009 Inlaatset
Ontsteking: PVL Digitaal
Lagers: SKF C4

Ik wacht nog op mijn Overrange 2005, echte Keihin 28mm van Guido & Stage 6 Paddock van Sander (Herlager). Ook heb ik een Pro Flow membraan gefixt die ook deze week zal binnenkomen hopelijk!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 01-11-2009:

Hey mensen,

Ben paar daagjes weg geweest, dus niet meer aan het hok bezig geweest. Komende week gaat er wel weer flink aan gewerkt worden.

Inmiddels paar foto's van de Rox, met dank aan Mike:

Zoals jullie zien is de stuurdemper eraf :+ Mocht ik het toch te onstabiel vinden rijden zet ik hem weer terug erop, maar uit praktische redenen heb ik hem eraf gehaald.
Ook heb ik nieuwe brembo remhevels gehaald en gemonteerd, deze zijn redelijk licht en fijn kort.

Ondertussen ook weer wat nieuwe onderdelen binnen, namelijk:

Malossi Overrange 2005 met afgedraaide halfpoulie en Deltaclutch+Wingbell!

Malossi Deltaclutch met MHR poulies en torsion controller.

Echte Keihin 28mm PWK met serienummer!

8)

Stage6 Paddockstand :~

Wacht nu alleen nog op me Pro Flow membraam.:#

Ook nog even kijken voor de JS inlaatset en de PVL rotor, zal waarschijnlijk deze maand nog komen 8P

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 26-11-2009:

Heujj mensen,

Toch weer even een korte update van mijn kant. Ben zelf niet meer veel aan de rox bezig geweest ivm weinig tijd en veel werken.

Er zijn weer wat leuke spullen binnen gekomen afgelopen week.

JS-Tuning Inlaatset

Mooi kort inlaatsetje!

Pro Flow 28mm membraan met 0,35mm klepjes. -:-

Compleet setje. 8)

:~

Loopt al redelijk mooi over!

Nu nog alleen even de PVL rotor bestellen en dan heb ik mijn motorblok compleet. Ook wil ik me inlaatset nog laten bewerken aangezien hier nog een klein randje in zit.

In principe staat de sprinter redelijk in elkaar, enkel nog wat gebeun aan kleine dingen. Ook wil ik het frame misschien nog wat lichter maken.

Last edited:
Nette spulletjes hoor allemaal

Ik ben alleen benieuwd of je nou echt met de top mee kan draaien, het zijn nou niet allemaal de lichtste onderdelen..

Damn de projectjes beginnen toch uit de grond te schieten hier in t zuiden
Ik weet volgens mij wel wie je bent maar weet t niet zekers.
Ook vet dat je ook met evo rijd! 8)

Mehgood! Veel succes met de opbouw en mss tot SBO2010

Gr,

Wallie

Nette spulletjes hoor allemaal

Ik ben alleen benieuwd of je nou echt met de top mee kan draaien, het zijn nou niet allemaal de lichtste onderdelen..

Hij is ook nog niet af hoor. Op de planning staan nog genoeg dingen zoals een ander zitje ( buddy weg), voorvelg fresen, R3 Alu. kroonstuk en Alu voorvorkpoten.

Ziet er netjes uit

Overrange zou morgen binnen moeten komen bij jou.

Alvast bedankt, kan hem goed gebruiken :#

ziet dr good oet Jong, Binnekort effe de Rest Monteere en die voorvork wat lichter maken ;;

Zeker, ff die R3 sjwik fixe en drop beuneee, komt helemaal goed!

Fix dat vorkje dan kunne we dt hok vn jou us op wiele bouwee

Damn de projectjes beginnen toch uit de grond te schieten hier in t zuiden
Ik weet volgens mij wel wie je bent maar weet t niet zekers.
Ook vet dat je ook met evo rijd! 8)

Mehgood! Veel succes met de opbouw en mss tot SBO2010

Gr,

Wallie

Evo blijft de bom, wil eens anders zijn als al die 7t's 8)

Je kent me wel van Noorbeek ja haha

Hee,

Die motorhispania heb je nu verkocht aan rickie uit reymerstock he?

Ben benieuwd klinkt allemaal goed.

Hee,

Die motorhispania heb je nu verkocht aan rickie uit reymerstock he?

Ben benieuwd klinkt allemaal goed.

Ja die motorhispania heb ik inderdaad weggedaan aan ricky haha is nu ook wel leuk geworden met de MHR team 80 8)

hier is me oude frame gebleven !

Haha ja ik had via via al vernomen dat deze van jou geweest was. Vond het erg mooi framepje, kon hem niet laten staan! :love:

ziet er netjes uit!

Thanks!

Ziet er netjes uit sander, ben benieuwd wat je tijden worden.

gr

Thanks Ron! We zullen het gaan zien ja, na jullie afgelopen jaar te hebben zien rijden kon ik het niet laten zelf ook weer te beginnen haha :W

heey .
gaat druk worden volgend jaar @ barbeque @ eerste meeting weekend .
heb je al iets vernomen van de kleuren of doe je daar niet aan mee .

heey .
gaat druk worden volgend jaar @ barbeque @ eerste meeting weekend .
heb je al iets vernomen van de kleuren of doe je daar niet aan mee .

Heb het er bij Steef even met Roy over gehad. Ik zou me hele frame en velgen moeten laten stralen aangezien deze gecoat zijn dus moet even kijken hoe ik dat ga doen.

ziet er goed uit kerel, gaat goed druk worden in kamp limburg volgend jaar :W
maar goed dat er veel gestopt zijn, anders konden we onze eigen competitie beginnen 8P
vet dat je voor evo gekozen hebt

suc6 ermee he

dit frame rijd idd perfect niks om aan te merken alu sub ook idiaal ! gewoon een frame die ook egt wel bij de top kan rijden ! erg licht frame !