This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tunen, Hoe en Wat?

Als je aan spoeltiming wil zitten zou je ook je cilinder kunnen afdraaien aan de bovenkant

Ik ben nu al een tijd meer in theorie bezig , als ik iets doe wil ik het eerst goed kennen.Er komt wel meer bij kijken dan een beetje hakken
 
Jongens ik heb een probleem, ik kom niet uit een berekening.

Ik heb die berekening die uit het boek van bell komt gehaald namelijk deze:

D=(180 - cos T²+R²-L²/2xRxT) x 2

Nou heb ik ff het voorbeeldje genomen:

(180 - cos 89,3²+20,5²-87²/2x20,5x89,3)x2

Dan staat er:

(180 - cos.22553)x2

Uitkomst= (180 - 77)x2 = 206

Nu mijn vraag...Als ik op me Grafische Rekenmachine Cos in druk dan komt er te staan....

Cos(

Dan vul ik in cos(.22553) en dan geeft het rekenmachine .999992253

Hoe vul je dit goed in ?
 
Originally posted by Chris@Citta
Leuk topic dit

Heeft het zin om de binnenkant van je uitlaatpoort te polijsten... of juist een beetje ruwer laten zoals in je carter het beste is?

In je carter heeft het te maken met de hechting van de olie zodat er een 'filmlaagje' van olie ontstaat.Dit is velen malen gladder als polijsten.

In je uitlaat poort is dat uiteraard niet nodig , het polijsten is om roetaanslag te voorkomen.
 


als je een TI83 gebruikt staat ie ws in de verkeerde modus: druk op mode en dan moet ie ergens op DEG staan (degrees) anders staat ie op RAD (radialen) en dan krijg je je antwoord in radialen ipv graden. weet niet of je dat bedoelt...
 
Originally posted by Big B NRG
Ideetje :!

Zijn spoelpoorten een beetje te bewerken met een dremel [+ eventuel z'n flexibele slang] of moet je daar echt tandsartsgereedschap voor hebben?

Ik weet dat je van dremel ook een soort ''haakse frees'' hebt voor op flexibele as en daar doe je het freesje in........Volgens mij past dat net een een 70cctje.........Bij mij op het werk kosten ze iets van 40 euro.
 
Dat opzetstuk is veel te groot. Verder raad ik aan wat er al gezegd is, koop een goedkoop cilindertje ergens en ga testen, proberen en slopen
 
Mijn eerste cilinder is niet meer mee te rijden simpelweg omdat ik van alles er op geprobeert heb met allerlei verschillende freesjes en manieren van frezen. Zo kom je er achter wat je wel en wat je niet kunt toen. Het kost je dan een cilinder maar je wordt er wel een stuk wijzer van. Er zijn ook mensen die gelijk in andermans cilinder gaan beunen zonder dat ze weten waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn. Persoonlijk weet ik liever wat ik moet doen en hoe ik het moet doen voordat ik aan de spullen van een ander ga werken.
 
Originally posted by Boyd
Dat opzetstuk is veel te groot. Verder raad ik aan wat er al gezegd is, koop een goedkoop cilindertje ergens en ga testen, proberen en slopen

Boyd wat voor spullen gebruiken jullie? Ook gewoon dremel met opzet stukjes en verschillende freesjes?
 
Als je slim bent werk je alle formules uit in Excel...is het voor de volgende keer gewoon invul werk
 
Wij gebruiken een dremel met flexibele slang en heel erg veel verschillende opzetstukjes. Ook kunnen we cilinders af laten draaien als dat nodig is.
 

Je wil mijn eerste cilinder echt NIET zien :X
 
Ik heb nog ergens thuis fotos van mn eerste cilinder... Was puur om te zien hoe snel het ging enzo, Mina vert AC std. 50cc. Daarna op mn MHR50 verder gegaan.

DIe std50 is pas in de prullebak gegaan.
 
Originally posted by Sander
Je wil mijn eerste cilinder echt NIET zien :X

Hehe mijn eerste cilinder was een Evo 70 ac, is wel netjes geworden .



Pic toen hij nog niet af was , heb geen pics meer van het eindresultaat.
 
Wat mij opvalt is dat degene die na veel lezen en oefenen resultaat boeken, opeens heel geheimzinnig doen over bijv. de timing, waarom ze poorten juist die vorm hebben gegeven etc. etc. Natuurlijk snap ik dat die mensen er veel tijd/geld in hebben gestoken om zover te komen maar een beetje meer info mag ook wel.
Geld dus niet voor alle zogenaamde tuners:*
 
Dat vinden ze intressant staan. Meeste "geheimen" zijn toch gekopieerd. De meeste 'tuners' op dit forum hebben niet eens een testbank.
 
Het lijkt mij namelijk dat als je serieus met tunen bezig bent en denkt daar dus echt verstand van te hebben, je best met gepaste trots wat mag vertellen. Die geheimen zijn vaak alleen blijk van onkunde of eigenlijk niet goed weten wat je aan het doen bent.