Tunen, Hoe en Wat?

Originally posted by RobvdZande
Wij maken voor haaks werk o.a. gebruik van dit;


*Erg mooie haakse kop:~*

Erg duur overigens maar je hebt het voor het serieuze werk gewoon nodig.

Is jouw vader tandarts ofzo, zo'n ding is normaal gesproken niet te betalen................
 
en zo'n ding werkt dan op lucht..?

op wat voor compressor sluit je zoiets dan aan... en wat heeft het nodig, hoge druk?

wel supervet spul:)
 
Originally posted by Chris@Citta
en zo'n ding werkt dan op lucht..?

op wat voor compressor sluit je zoiets dan aan... en wat heeft het nodig, hoge druk?

wel supervet spul:)
heb je een relatief licht compressortje voor nodig.
 
Originally posted by Sid
das niet juist.

Nagel mij er niet aan vast :P

Ik heb het ook maar gehoord van me tandarts.


Maar om een nieuwe weg eens in te slaan. Zijn er nog dingen die je kunt doen aan je zuiger?

Lichter maken uiteraard, maar waar kan je materiaal weg halen?
 
heys kheb wel goeie ervaring meej met deze aanpassing voor diegene diej een lc / ac hebben

de uitlaat poort verbreden naar 26.4 mm
de hoogte iets bewerken met 3 mm

maak de uitlaat poort ovaal als een vierkant.
pas de zuiger iets aan door diej sleuven aan de andere kant van je uitlaatpoort. diej 2 gaatjes voor de smering ;) maak deze ff strak en breder .
dit resulteerde in 12 km meer top en dikker optrekken
70cc trok je poep ( de giet dan ) de team hou ik voor ogen :O :P
dit alles doet thoms motoren ook en leg evt nog een extra voetpakking onder de cilinder voor het beste niveau van uitlaat poort

ik gebruikte drebels zowel steen als ijzer en freesjes
 
Originally posted by hebo-appiej
heys kheb wel goeie ervaring meej met deze aanpassing voor diegene diej een lc / ac hebben

de uitlaat poort verbreden naar 26.4 mm
de hoogte iets bewerken met 3 mm

maak de uitlaat poort ovaal als een vierkant.
pas de zuiger iets aan door diej sleuven aan de andere kant van je uitlaatpoort. diej 2 gaatjes voor de smering ;) maak deze ff strak en breder .
dit resulteerde in 12 km meer top en dikker optrekken

ik gebruikte drebels zowel steen als ijzer en freesjes

Sjonge jonge......je snapt zelf toch ook wel dat voor elke cil andere dingen gelden, ik bedoel maar leg een speed is 3mm hoger:|:|........ laat is ff duidelijk merken wat je nou precies bedoelt en op welke cils jij hebt " gebeund" want zo worden we er met ze allen geen steek wijzer van.............maar aan dit te lezen zo heb je er zelf erg weinig verstand van.....
 
diej 2 gaatjes voor de smering maak deze ff strak en breder .
dit resulteerde in 12 km meer top en dikker optrekken

aha, dus jij krijgt 12km winst door je zuiger af te werken? juistem:|

iig, ik zou het hemd naar de boostpoort vormen,en dan de zuiger naar het hemd.

dan krijg je de maximale spoeldoorgang lijkt me.

-Tom
 
Originally posted by hebo-appiej
heys kheb wel goeie ervaring meej met deze aanpassing voor diegene diej een lc / ac hebben

de uitlaat poort verbreden naar 26.4 mm
de hoogte iets bewerken met 3 mm

maak de uitlaat poort ovaal als een vierkant.
pas de zuiger iets aan door diej sleuven aan de andere kant van je uitlaatpoort. diej 2 gaatjes voor de smering ;) maak deze ff strak en breder .
dit resulteerde in 12 km meer top en dikker optrekken
70cc trok je poep ( de giet dan ) de team hou ik voor ogen :O :P
dit alles doet thoms motoren ook en leg evt nog een extra voetpakking onder de cilinder voor het beste niveau van uitlaat poort

ik gebruikte drebels zowel steen als ijzer en freesjes

Mwaah lekkah! Vette tips, ik zal et binnenkort proberen chef! 8)
 
gezien ik amper een kont van zn verhaal snap, denk ik dattie óf een std. cilinder óf een team bedoeld. :rolleyes:
echter snap ik van ovaal vierkant maken nog steeds geen ruk :D
 
ja sorry

ik heb zowel van een neo's standaard cilinder :$
sorry
ik heb ook niet veel verstand van maja ze vrageh toch ook maar wat je gebruikt enzo.

ben nog net begonnen als newby :| dus sorry!!!

met de uitlaat poort bedoelde ik zowel aan de kant waar de de uitlaat op schroeft als de binnenkant van de zuiger
deze maak ik als het ware een beetje vierkant alleen verticaal gezien de uitlaat poort een beetje bol zoals dit ( )

sorry!!
greetz
 
je spoel en boostpoorten recht maken en je uitlaatpoort ovaal vormig neem ik aan.

als je je boostpoort ovaal vormig maakt zie ik het nut niet egt:p kun je beter recht maken aangezien de zuigerveer daar niet zal gaan happen.

uitlaat poort kun je ook een scherpe hoek geven maar dan is de slijtage ook veel hoger ( de evo had dit als ik me niet vergis? )

vandaar dat veel mensen de hoek van hun poort bol/ovaal vormig maken

-Tom
 
Om maar weer ff ontopic te gaan, ik gebruik zelf voor het afwerken van de spoelkanalen en uitlaatpoort 2 kleine diamant kopjes van dremel kosten ong 8 euro per stuk en kheb er 1 van 2mm doorsnee ong en 1 van 0,5 mm doorsnee werkt erg fijn en gaan eigenlijk niet op(slijten erg erg langzaam).............
 
wel eerst wil ik dit schrijven :ccspecialtytools.com kijk daar naar de enige poorting tool . je moet wel heeeeeel veel poen hebben maar het ithe best
 
Back
Top