hoe met dremel tunen ?

Originally posted by Gmuze
Aerodynamica is wat ingewikkelder dan stromingsleer, door de eigenschappen van gassen. Maar stromingsleer kan je als hulpmiddel gebruiken.
Ik doelde op het simuleren van de versnelling bij de expansie en de puls die je terug krijg bij de vernauwing.

dat werkt met water anders ivm verandering van snelheden bij een temperatuur van bv 500 of 700 graden.
 
mensen kunnen we het plz hebbe over cilinders ipv vliegtuigen, ik begrijp het verband wel hoor maar de helft van dit topic gaat over vliegtuig aerodynamica en das niet de bedoeling denk ik ...

dat je het verband legt in een reactie heb ik geen probleem mee maar dit is net de 1e les vliegtuig technieken ofzow :?
 
Originally posted by Speedyrules
mensen kunnen we het plz hebbe over cilinders ipv vliegtuigen, ik begrijp het verband wel hoor maar de helft van dit topic gaat over vliegtuig aerodynamica en das niet de bedoeling denk ik ...

dat je het verband legt in een reactie heb ik geen probleem mee maar dit is net de 1e les vliegtuig technieken ofzow :?

maak die spijlen nou maar scherp, gaan wij over gevleugelde scoots verder...

Nee geintje, scherp maken die hap.
 
Niet dat ik ervaring heb met het tunen van cilinders, maar ik zou ook zeggen dat je ze best scherp maakt. Want (idd, daar zijn we weer) de top van een straaljager is toch ook scherp... De scherpe top zorgt ervoor dat je tegen zo weinig mogelijk luchtdeeltjes frontaal botst.
Maar aan de andere kant hebben we het wel over benzine & redelijk grote snelheden. Waardoor misschien (<<= BEN HET DUS NIET ZEKER) draaikolk-achtige-werveldinges kunnen ontstaan die het geheel zelf nog minder goed doen draaien. (duikboot is vanvoor ook afgerond d8 ik).
Conclusie: bekijk eerst eens een deftig getunede cilinder, en boots die dan na ;)
 
Originally posted by BeNe

Maar aan de andere kant hebben we het wel over benzine & redelijk grote snelheden. Waardoor misschien (<<= BEN HET DUS NIET ZEKER) draaikolk-achtige-werveldinges kunnen ontstaan die het ...


draaikolk achtige wervel dinges ? mss eerst ff nuchter worden en dan weer posten :D

neej ik weet wat je bedoelt, maar dat gaat enkel op bij vloeistoffen, niet gij gas (mengsel) lijkt mij zo ...
 
[offtopic]
Wie heeft er winst gemeten na het scherp maken van whatever?
Volgens mij kan je een vliegtuig die luchtweerstand ondervind niet echt vergelijken met mengsel in een carter dat toch geen kant op kan. Als je de snelheid van het mengsel in die kanalen aan kan passen is het wel interessant om te kijken of je de omkeer spoeling in de cilinder efficienter kan laten werken.
Maargoed, tis net zoiets als carters tunen..
Soort reken je rijk show :+
[/offtopic]

Tino heeft sinds kort een nieuwe frees. Tis een stationnetje met een soort dikke pen waar een electro motortje in zit.
Bij meer weerstand levert hij meer kracht, kan 2 kanten op draaien en heeft nog een wat handigheden. Alleen voor die prijs heb je al een hele leuke, complete setup voor je scoot ;)
 
mss een voorbeeld picje zetten van alle dingen die er te tunen vallen aan een cilinder ? bv aangepast cilinderhemd / terug gelegde uitlaatspijl / vergrOte uitlaatpoort etc ... ik dnek dat dit voor noobs als ik wel leuk is :W
 
die van mij mag je hebben als je wil:

DR70tuned3.jpg



Drtunedpic2.jpg


voor de uitlaatpoort
van de spoelers heb ik geen foto
 
Originally posted by Low_Rider
die van mij mag je hebben als je wil:
Drtunedpic2.jpg



voor de uitlaatpoort
van de spoelers heb ik geen foto

wat is hier nu juist aangepast?

en de spijltjes zijn hier nog niet bewerkt he
 
beetje oud topic?

als je een beetje kijkt zie je dat de uitlaatpoort is aangepast, verder is op het cilinderhemd met rode stift aangegeven wat er veranderd wordt..
 
och zot mag dat allemaal weggelaten worden? hoe weetje da da er dan allemaal af moet en dergelijke?

of te veel om uit te leggen?
 
Back
Top