dr70 tunen; hoe?

laagvlieger

Well-Known Member
hallo iedereen ik heb dus via scootparts een dr70 besteld samen met een yasuni r een tp race krukas khad al een speed control en een 19mm carb. Nu heb ik al op een paar projects gezien dat jullie cilinders bijwerken. Graag had ik geweten of er iemand zelf al een dr70 heeft 'getuned' en hoe dat moet. Als het mogelijk is kunnen er dan foto's ofzo bij. Thanx
(btw in tunen ben ik een beginner ik ken de werking en het effect van cil,... wel maar niet hoe je het moet bijwerken om het juiste effect te bekomen.)
 
Advertisement - register to remove this

je kan niet zomaar na een kleine uitleg van 5 min beginnen met je cilinder zelf te tunen... gewoon laten doen is de beste optie :)
 
1)Koop boeken en verzamel theorie op internet, als je dan wat meer weet kun je vragen stellen over hoe je nog dingetjes kan veranderen, wat in praktijk beter werkt bijv.

2) SEARCH ? zal vast wel iets te vinden zijn....


OFFTOPIC opmerking :
Ik herinner me trouwens nog een opmerking van jou in iemand anders zijn topic:

sorry ze kerel ma ge weet nie wa ge wilt. Denk eerst ne keer goed na welke kosten ge bereid zijt om te maken en hoe snel je wil gaan enzovoort. Kom dan eens terug met je vragen en nog nen tip: pak een boek over een scooters en lees het!
:rolleyes:
(http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=64345&page=3&pp=30 )
 
Pak een dremel en ga oefenen.:).
Soms moet je dingen proberen en kijke of t werkt, en een beetje teveel geld hebbe:X.
 
RonaldV said:
Pak een dremel en ga oefenen.:).
Soms moet je dingen proberen en kijke of t werkt, en een beetje teveel geld hebbe:X.


lekker slim :X ,mja. Ik zou idd eerst eens wat info verzamelen en dan een oude weggooi cilinder kopen en daar eens op oefenen om een beetje het gevoel te krijgen, zodat je niet in een keer door je dr heen gaat.
 
amico-70 cc said:
lekker slim :X ,mja. Ik zou idd eerst eens wat info verzamelen en dan een oude weggooi cilinder kopen en daar eens op oefenen om een beetje het gevoel te krijgen, zodat je niet in een keer door je dr heen gaat.
dank u dat is nu eens info waar ik toch iets aan heb
 
amico-70 cc said:
lekker slim :X ,mja. Ik zou idd eerst eens wat info verzamelen en dan een oude weggooi cilinder kopen en daar eens op oefenen om een beetje het gevoel te krijgen, zodat je niet in een keer door je dr heen gaat.
Hoezo lekker slim:? , Je moet toch dingen proberen, ok eerst theorie goed kenne, dan verder kijken, maar zonder te proberen leer je nooit je grenzen kenne of iets nieuws toe te passen.
Dus gwoon zooi oude cilindertjes zien te regelen en beunen maar.
 
Dat had je zelf toch ook kunnen bedenken :X


EDiT // Ga ff langs je dealer, haal ik ook wel es oude cilindertjes op, kun je idd btje mee proberen ..
 
laagvlieger said:
dank u dat is nu eens info waar ik toch iets aan heb

kan jij een kapotte weggooi cilinder nog testen als je klaar bent met tunen dan? :eek:

de jongens bedoelen dus gewoon dat je het niet zomaar ff uitkan leggen. Ook doet iedereen het weer NET iets anders ( search ) .

Koop het boek van " grahem bell " OID :p ( search) en daar staat genoeg in.

Je kan op een oude cilinder kijken hoe je dremmel reageerd op het matteriaal met verschillende steentje/freezen.
Maar een beetje kloot violen schiet niet op.

eddit : wat ik dus bedoel is :

1 op oude cilinder kan je kijken hoe de dremel reageerd.
maar met een oude cilinder die helemaal afgeschreven is kun je niet testen wat er beter is geworden.

2 voordat jij door hebt ( uit eigen ervaring ) wat nou tunen is en wat echt relax beter werkt... is je DR al verteerd.
 
Back
Top