hpi binnendraaiert @Dr70 tuned

marbossi

Well-Known Member
Als mijn motortje van m'n phantom warm is gaat hij raar doen met optrekken. Het lijkt of mijn ontsteking het heeft begeven. Nu heb ik weer een beetje gespaard en zou evt. volgende maand een HPI binnenrotor kunnen aanschaffen. Deze:
003HPI HPI ontsteking

Race ontsteking, binnenrotor.
Inclusief CDI/Bobine en grondplaat. Max. RPM 20000. Gebruikt door Dr Tuning in het NL kampioenschap. Past op oa: Alle Minarelli motoren Ac + LC.
(let op: nu ook leverbaar met losse lichtspoel! zie onderaan deze pagina)

Is dit wel een goeie aanschaf voor mijn setup of kan ik beter voor iets anders gaan? Mijn setup is:
Dr70 Dila tuned (redelijk hoogtoerig)
rode top zuiger en kop
yasuni R
19mm
multivar/dila vario
TGB poulies
conti snaar
Doppler as + c3
 
Advertisement - register to remove this

beter kijk je voor een ori ontsteking , dan kan je tenminste al je electra functies nog gebruiken.
Aangezien je een straat setup heb
 
Wat je hier eigenlijk zegt is dat als je blok koud is je ontsteking wel goed is, wat natuurlijk onzin is. Dus wat vraag je nu eigenlijk?
 
Wat ik vraag is het volgende: Een HPI, Is dit wel een goeie aanschaf voor mijn setup of kan ik beter voor iets anders gaan?
Hij begint nu ook te stotteren als ie koud is. Ik heb al een andere bougie (ngk10) geprobeerd maar dat helpt niet.
 
Ik denk zelf dat je met je kennis te veel problemen gaat krijgen met een HPI. Verder lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat het stotteren aan je ontsteking ligt...
 
ik gaat dat ding niet eigenhandig(zelf) monteren nee. En waarom ligt dat stotteren denk jij niet aan mijn ontsteking?
 
Originally posted by marbossi
ik gaat dat ding niet eigenhandig(zelf) monteren nee. En waarom ligt dat stotteren denk jij niet aan mijn ontsteking?

Omdat er genoeg andere mogelijkheden zijn die vaker voorkomen dan de ontsteking waardoor een scooter gaat stotteren....
 
Ga anders eerst een voor de grap een ontsteking van een goede vriend van je monteren. Veel mensen denken te vroeg dat hun onsteking d00d is, maar dan blijkt het toch nog vaak aan de carb te liggen.

Een binnenrotor zorgt wel voor een leuke gasreactie, maar ik vind het persoonlijk niet helemaal geschikt voor een straatsetup.
Bij zo'n HPI kan je wel een lichtspoel kopen, maar deze heeft geen goede lichtopbrengst. Met de aansluitingen kan je ook nog in de knoop komen. Kortom, niet echt iets waar je zonder enige 'studie' aan zou moeten beginnen.

Maargoed, als je dan persee een nieuwe ontsteking wilt halen, dan is het natuurlijk wel leuk om het dan gelijk goed te doen. Zet hem iig dan wel veilig zodat je niet binnen de korste keren een andere zuiger hoeft te halen.
 
Originally posted by Vass 8)
Om zomaar 'een' voorbeeld te geven, verkeerde bougie, gasnaald,sproeier, luchtschroef, whatever :p
Dat is het allemaal iig niet. Hij stottert niet maar hapert. Dus een paar slagen overslaan en opeens weer normaal draaien.
Originally posted by RobvdZande
HPI kán wel leuk zijn maar hoeveel toeren draait die DR nu dan?
mijn toerenteller gaat tot 10.000 maar af en toe geeft ie opeens 12.000 aan. Ik denk dat ie max 11.500 tpm draait.
 
Originally posted by marbossi
Dat is het allemaal iig niet. Hij stottert niet maar hapert. Dus een paar slagen overslaan en opeens weer normaal draaien.
mijn toerenteller gaat tot 10.000 maar af en toe geeft ie opeens 12.000 aan. Ik denk dat ie max 11.500 tpm draait.

Dat valt allemaal wel mee dat 'redelijk hoogtoerig', ik heb er zelf ook eens een getuned, [wel voor piaggio] en die draaide ook ongeveer 11.000 RPM, is een HPI echt niet waard vindt ik.
 
Originally posted by RobvdZande
Dat valt allemaal wel mee dat 'redelijk hoogtoerig', ik heb er zelf ook eens een getuned, [wel voor piaggio] en die draaide ook ongeveer 11.000 RPM, is een HPI echt niet waard vindt ik.
nee ok, maar voor een gietijzer is het redelijk. Maar als jij zegt dat het de moeite niet waard is koop ik gewoon een 2e hands ontsteking. Kost toch geen drol.
 
Back
Top