lichtspoel hpi ook goed voor waterpomp ?

geeft de lichtspoel ook nog vermogen verlies.

jasper v jij zegt dus die pomp kan je er direct op aansluiten en het werkt ? ook met een reich pomp ?

mvg
 
De lichtspoel geeft gewoon 10W maximaal aan de uitgang.
De eventuele verliezen in de spoel hoef je niet mee te nemen.

Ik lees dat een reich pomp 2A trekt bij 12V.
Dat gaat waarschijnlijk niet werken omdat hij dan te langzaam gaat draaien.

De pomp kun je alleen via een gelijkrichter op de spoel aansluiten.
 
woonde ik nog maar in twente :p had je me kunnen helpen .....haha :p ben blont weetje ik snap nie zoveel van electra maar als iemand mij een keer ff kan vertellen welke pomp ik moet kopen en wat nog meer en wat de kosten zijn dan vind ik dat echt tof !!


vraag ik wel aan me oom ( die snapt er meer van ) of die het ff in elkaar fixed

mvg
 
ff snel op school een schematje gemaakt.
Als je hem zo aan zou sluiten zou die het moeten doen ;).

attachment.php
 

Attachments

  • Schema.bmp
    112.1 KB · Views: 172
Jasper V said:
Je zit niet in de richting.
aarsje, zwijg es ff hoe weet jij nu welke richting ik zit? :L

en ivm met die transfo, heb ik dan ook gezegd dat je met een transfo het vermogen kan versterken? :Z 8P :rolleyes: neen dus... ik had het erover als hij TE hoge stromen zou trekken dat zn spoel niet naar de vaantjes is :rolleyes:

en ipv van te rommelen met je onsteking...

gooi er gwn een accu'tje op van modelbouw autos of eender wat in dat genre... super klein en weegt bijna niets... en kan je een snel lader voor kopen dati binnen het half uur terug opgeladen is ;)
 
Duf said:
aarsje, zwijg es ff hoe weet jij nu welke richting ik zit? :L

en ivm met die transfo, heb ik dan ook gezegd dat je met een transfo het vermogen kan versterken? :Z 8P :rolleyes: neen dus... ik had het erover als hij TE hoge stromen zou trekken dat zn spoel niet naar de vaantjes is :rolleyes:

en ipv van te rommelen met je onsteking...

gooi er gwn een accu'tje op van modelbouw autos of eender wat in dat genre... super klein en weegt bijna niets... en kan je een snel lader voor kopen dati binnen het half uur terug opgeladen is ;)


Een modelbouw accu kunnen we natuurlijk zelf ook wel verzinnen, maar het gaat er hier om of de lichtspoel goed genoeg is voor zo'n pompje.
en over die richting gaat denk ik over dat jij een link naar een schema van een audio versterker post.
 
Patje@sf said:
Een modelbouw accu kunnen we natuurlijk zelf ook wel verzinnen, maar het gaat er hier om of de lichtspoel goed genoeg is voor zo'n pompje.
en over die richting gaat denk ik over dat jij een link naar een schema van een audio versterker post.


waarom dan al die discussie? proberen is dan toch de boodschap...
 
ik denk dat ik het toch nie aansluit op een spoel...ik zit dan wel te denken aan een bosch pompje maar ja ik hoor van joel dat er meerdere bosch pompjes zijn..pompen ze allemaal even goed ?

joel kan je mij het het type nr van jou pomp geven ....?
of een foto.
mvg Robert
 
ghost-dna said:
ok sorry dat ik het misschien in het verkeerde topic zet maar in het algemene topic weten ze er niets over.

ik zou graag willen weten of ik mijn lichtspoel kan aansluiten op mijn elect waterpomp ? of die dan niet doorbrand en of de spoel het aan kan ?

mvg Rob

Condensator tussen zetten zal het misschien wel lukken, werkt dan net als bij een versterker van je boxen bij een auto, als dan een condensator tussen je accu en de versterker zet gaat je accu minder snel gaar en kan ie net iets meer spanning leveren, weet niet of adat ook opgaat voor je lichtspoel en waterpomp
 
dat zou je evt. kunnen doen. dan blijft hij afhankelijk van de condensator nog even op volle toeren draaien als je even het gas loslaat en als je hem vervolgens stationair laat draaien dan blijft de pomp ook nog even op toeren en dan gaat hij weer rustiger draaien totdat de condensator zijn meeste spanning heeft afgegeven en weer op gelijk nivo zit.
 
Back
Top