Je zit niet in de richting.Duf said:zit toch in de richting dusja :Z
bedoelde dan ook op basis daarvan :!
het is dus wel te doen... om het te versterken
@cipher, bij teveel amp's -> gewoon scheidingstranfsotje
Dat lijkt me sterk, ik neem aan dat de draden ongeveer 0,75mm2 zijn.(-KingAppie-) said:Dan branden die draden door.
Duf said:zit toch in de richting dusja :Z
bedoelde dan ook op basis daarvan :!
het is dus wel te doen... om het te versterken
@cipher, bij teveel amp's -> gewoon scheidingstranfsotje
Heb je dat gemeten?(-KingAppie-) said:ja oke, t was bijwijze van spreke dan. Mss trekt ie aleen 2amp als ie opstart maar als ie draait dan denkik mss max 0,7 A
Jasper V said:Hmm, apart mijn bosch pompje trekt 1 ampere.
[evolution] said:Joël met wat voor soort bosch pompje rij je dan en hoe kom je daaraan ?.. misschien kan robert ( ghost-dna ) die is aanschaffen en het proberen
True, maar mijn pompje lijkt verdacht veel op die van jou, vandaar.Joël said:Er is ook niet 1 type bosch pomp natuurlijk. Ik ben erg tevreden over dit pompje, zeer laag stroomverbruik/motortoerental en voldoende flow.
En nee, de Reich piekt niet alleen in het aanlopen naar 2 ampere, maar trekt het continue. Maar met een normale 4/5ah accu is dat normaal niet zo'n probleem.
Uit een 5 A/h accu kun je ook rustig meer vermogen trekken, hij is dan gewoon sneller leeg. A/h is een maatvoering voor energie, niet de maximale stroom.Patje@sf said:Als het pompje 1 Amperé zou trekken zou je daar 12 Watt voor moeten leveren. Uit een volle 5 Amperé accu kun je zo'n 60 Watt trekken.
Ik weet alleen niet meer zeker of je door zo'n brug er tussen te zetten of het voltage dan omhoog of omlaag ging.
Als ik hier nog zo'n ding kan vinden zal ik het wel even testen.
Afvlakken is niet persee nodig, de effectieve spanning komt dan alleen lager uit.Blom said:Je moet er wel ff op lette dat je de wisselspanning van de spoel gelijkricht en afvlakt, anders gaat je pomp kapot.