Voorontsteking en scuish vd Hpi.?

Bart@Sp said:
zet er dan ook ff bij dat jouw rotor niet op 2,25 staat ;)

Laten we hopen met 44 slag.

edit: Laat ik voor het laatst zeggen dat squish eigenlijk niks met je compressie te maken mag hebben.
Je stelt je squish af. Met een stijf scooterblok icm een goede krukas en lagers mag je best naar de 0.45 gaan.
Op dat moment ga je je inhoud van je verbrandingskamer meten. Kijk naar je resultaten, probeer onder de 1:16 te blijven. Als je hoger uitkomt, pas dan je verbrandingskamer aan. NIET JE SQUISH.

ps. natuurlijk altijd euro 98 gebruiken of hoger.
 
Luuk said:
Laten we hopen met 44 slag.

edit: Laat ik voor het laatst zeggen dat squish eigenlijk niks met je compressie te maken mag hebben.
Je stelt je squish af. Met een stijf scooterblok icm een goede krukas en lagers mag je best naar de 0.45 gaan.
Op dat moment ga je je inhoud van je verbrandingskamer meten. Kijk naar je resultaten, probeer onder de 1:16 te blijven. Als je hoger uitkomt, pas dan je verbrandingskamer aan. NIET JE SQUISH.

ps. natuurlijk altijd euro 98 gebruiken of hoger.

Ik rij met ook met 0,45 squishe. En zoals je zegt moet je niet je squishe gaan vergroten om je compressie omlaag te krijgen. Je squisherand zit er juist om deto tegen te gaan en als je m dan zo groot zet verneuk je alleen de werking van de squisherand. Een speed of evo zit gewoon onder 1:16. Dus gewoon volgens het boekje zetten.
 
De detonatie die bij veel van de speed rijders hier op het forum is ontstaan komt volgens mij ook gewoon door een te krap mengsel.

Met een std kop op 0.45 squish zit je idd onder de 1:16 compressie.
Met de voorontsteking van de malossi rotor konden we veilig op 2.5 a 2.6 mm gaan zitten.
 
ik heb de scuish op 0.55 gezet nu..

maar nu is het volgende probleem.
de hpi ontsteking.
hoe stel ik deze af..
er staan wel leuk streepjes enz. maar waar maakt ie de vonk?
iemand misschien foto's of duidelijke uitleg.
want van dat papier dat er bij zat worden we ook niet veel wijzer.
staat op dat het een universele ontsteking is.

En weet er iemand wat voor curves er in de hpi 2005 zitten. ik heb er 1 met 2 curves..
 
Last edited:
de cijfers achter de benzine zoals 95,98,100(v-power) etc. is het octaan gehalte,wat wil zeggen hoe hoger je octaan gehalte,hoe minder snel het ontbrand het mengsel detoneert dus bij een hogere compressie waarde,temperatuurstijging.
als jij dus met een erg krappe squish gaat rijdde moet je niet met 95 gaan rijdde omdat dat simpelweg sneller detoneerd dan bv 98,v-power
daarom word er vaak avgas toegepast omdat dat pas bij een hogere temperatuur detoneerd dus je kan je squish waarde krapper zette waardoor je compr.waarde stijgt wat meer vermogenswinst opleverd
 
Back
Top