15(!!!)mm voorontsteking @ HPI 2003

Aerox-Evo70 said:
wat maakt het nou uit ? :| als ie maar goed rijdt en geen detonatie heeft toch...
dat is t probleem juist want hij pingelt erg...k heb em nu trug gezet boekt nu weer bter maar hij stond egt op 15mm!
 
Tja eigenwijs is niet wijs. Totdat je weer een zuiger als asbak kan gebruiken. Het is jammer dat hpi geen zuigers verkoopt want anders verdienen ze goud geld aan jongens zoals jullie.
 
rs-ruud said:
in de eerste post zeg je dat ie het best presteerde met 15 mm voorontsteking, foutje dan denx? :p
nee dat zei ik niet ik zei dat ie met die KUNDO op 15mm goed presteerde, met die C21 niet...(rij nu met C21 en latere voorontsteking)
 
ErwinB said:
Tja eigenwijs is niet wijs. Totdat je weer een zuiger als asbak kan gebruiken. Het is jammer dat hpi geen zuigers verkoopt want anders verdienen ze goud geld aan jongens zoals jullie.
nah gelukkig weet ik nog wel een btje waar ik mee bezig ben hij pingelde ffies toen ik dat doorhad stopte ik meteen zuiger nix aan de hand, en me mengsel had ik xpress al wat rijker gezet...
 
:rolleyes:

als je weet waar je mee bezig bent hoef je hier geen topic te openen....

beter ga je gewoon met een lamp controleren...

en detoneren heb je echt niet even door dat het gebeurd hoor...
 
Plus... wanneer denk jij dat hij het beste gaat dan ? Als hij lekker snel op toeren komt zeker? Komt wel vaker voor, dat mensen een rotor afstellen, en dat hij dan lekker vel op het gas is... Maar dan staat rotor dus ook niet goed. Joost heeft dit ergens een keer uitgelegd, maar ik heb geen zin om te zoeken :p
 
D.J said:
Plus... wanneer denk jij dat hij het beste gaat dan ? Als hij lekker snel op toeren komt zeker? Komt wel vaker voor, dat mensen een rotor afstellen, en dat hij dan lekker vel op het gas is... Maar dan staat rotor dus ook niet goed. Joost heeft dit ergens een keer uitgelegd, maar ik heb geen zin om te zoeken :p
dit is iets wat ik idd erg belangrijk vond drom zette ik em wat vroeger maar t ging steeds verder tot die 15mm dus :p (k hou van snel op t gas en rap optrekken ;) )
 
jajaja dat wist k allemaal wel maar dingen die in de handleiding staan zijn std fabrieks opties en de kunst van afstellen is (wat mij betreft) zelf het juiste punt opzoeken...
 
Project RR2 said:
jajaja dat wist k allemaal wel maar dingen die in de handleiding staan zijn std fabrieks opties en de kunst van afstellen is (wat mij betreft) zelf het juiste punt opzoeken...

als je alles al weet hoefde je hier ook nix te komen vragen wel...?
 
Neo's OWNAGE said:
als je alles al weet hoefde je hier ook nix te komen vragen wel...?
mijn vraag was of dit normaal was bij een ongecontroleerde HPI2003 en of meer mensen dit probleem hadden...dat over std 6-7mm wist k wel maar k hou me nooit aan std fabrieksopgaves :p
 
Damn, vetzet het streepje op de stator @ 2003, dus aan het einde van de spoel ongeveer een cm naar links geloof ik, kan je zo zien het streepje moet gelijk eraan staan.

Zet je zuiger in BDP klok met je schuifmaat, of beter je micrometer dat als 0 punt, draai tegen de draairichting in, en zet hem op 3 a 3.5mm

Verder controleer of je spoelen helemaal vrij liggen, dus niet met dat rubberen spul eromheen, hpi 2003 wordt vaak zo aangelevert, als je rotor iets aan heeft gelopen gaat dat spul ook op je spoelen zitten.
Zit dat erop schuur het dan eraf...
 
Back
Top