Voorontsteking HPI

Originally posted by Big B NRG
hoe vroeger hij voorontsteekt, hoe feller je gasreactie...echter als je hem te vroeg zet gaat hij kapot...

Ook is het zo [net als wat Freezer zei] dat hoe vroeger, hoe ontbetrouwbaarder...

Het ontstekingstijdstip is veel belangrijker voor het vermogen dan voor de gasreactie...

En verder, dat van betrouwbaarheid gaat niet altijd op. Als je te laat ontsteekt met een grote compressieverh. wordt de kans op pingel een stuk groter. Daar wordt het zaakje zeker niet betrouwbaarder van!

Tenslotte, streepjes bij HPI kunnen heel erg verkeerd staan. Mijn aerox stond volgens de HPI streepjes op 12.9mm vooronsteking optimaal (+- 50km mee gereden)...
Nu ben ik een SR aan het opbouwen met een andere HPI, staat nu op 5mm, maar ik hoor gelijk al dat die ook veeeel te laat staat.
 
Alvast bedankt voor de replies ik weet al heel wat meer. Maar heeft niemand dan geen foto waar nu dat streepje hoort te zitten, want die orginele klopt niet dat wist ik al. Want ik heb geen stroboscoop omdat te controleren dus....
 
Ik heb effe gekeken maar ik kan geen klein streepje vinden alleen dat dikkere uitsteekstreepje maar deze is niet goed (wat ik dus al ergens anders op een topic gelezen had!!)
 
Streepje/uitsparing op de stator(niet draaiende deel ;) ) kun je wel vinden neem ik aan?

Op de rotor kan je geen klein streepje vinden omdat die er ook niet zit... ;)
Ga als volgt te werk om die te bepalen:
Kijk naar het ingegoten streepje op de rotor, deze is voor linksom draaiende motoren. Je zult zien dat deze recht boven het einde van een glimmend vlak (op de zijkant van de rotor) zit. Je moet nu dit glimmende vlak volgen en vervolgens recht boven het andere einde van dit vlak een nieuw streepje zetten. Stel hem daarop af...

Duidelijk?
 
Inderdaad vage zooi op Minarelli...

Ik had met Ivo ook zo'n HPI afgesteld op 4,5mm en toen draaide ie niet meer dan zo'n 11000 toeren.
Pas toen ie rond de 7 mm stond was de gasreactie echt bruut en draaide de betreffende Aerox 14800 rpm...
 
Klopt als een bus,bij minarelli moet ie idd op 6-7mm staan.
Dat komt omdat de hpi aan de andere kant hoort te zitten.
Als ie rechts gemonteerd zit klopt het merkteken niet met opgegeven 4-5mm


Originally posted by Joël
Inderdaad vage zooi op Minarelli...

Ik had met Ivo ook zo'n HPI afgesteld op 4,5mm en toen draaide ie niet meer dan zo'n 11000 toeren.
Pas toen ie rond de 7 mm stond was de gasreactie echt bruut en draaide de betreffende Aerox 14800 rpm...
 
Bij welke setup was dat dan Joel. Dus als ik dan zelfhet streepje heb gemaakt bij de overgang van het materiaal moet ik dus volgens jou nog op 6a7mm voorontstreking gaan zitten. Hoe kan dat dan dat iedereen zo zegt dat ik rondde4a4,5mm moet gaan zitten????
 
Ja waar moet ik nu tussen zitten Joel zegt tussen de 6 a 7mm en vinni zegt nu weer tussen de 5 en 6,8 en hiervoor zeiden ze allemaal dat ik tussen de 4 a 4,5 moest gaan zitten!!!
Weet iemand het nu zeker???
 
Was met Evo70 tuned, 24mm Mikuni vlakschuiver en C20 uitlaat...
Inderdaad met een zelfgemaakt streepje ter hoogte van de materiaal-overgang, zoals ik ook bij Piaggio doe.
Bij Piaggio zit je dan rond de 4mm, en bij Minarelli 6 a 7 mm...

Originally posted by PoliniEvoAerox
Bij welke setup was dat dan Joel. Dus als ik dan zelfhet streepje heb gemaakt bij de overgang van het materiaal moet ik dus volgens jou nog op 6a7mm voorontstreking gaan zitten. Hoe kan dat dan dat iedereen zo zegt dat ik rondde4a4,5mm moet gaan zitten????
 
Back
Top