Voorontsteking Polini @ 44mm slag

InIMoeK

DCA GODZUKI
Hey gasten


Ik zit dus een beetje te kutten met mn voor ontsteking... Maar ik haal er weinig wijsheid uit. Std. moet hij op 3.1mm voorontsteking staan. Maar op 44mm slag veranderd er wat hier en daar :)
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik had het aan 5th Nick gevraagd ivm dat hij een Evo ontsteking had icm zn 2 fast. Hij gaf aan 4 mm maar wist dit niet zeker meer. Met deze voor ontsteking plofte hij een paar keer in de uitlaat.

Bvd
 
Advertisement - register to remove this

Here comes nothing, kan het best fout hebben, maar zie even niet in waarom.

3.1mm voor BDP bij een 39.2mm slag is op +/- 306 graden.
Bij een 44mm slag zit je bij 306 graden op 3,5mm voor BDP, ik zou dus zeggen 3,5mm... Blijft sowieso natuurlijk testen, maar dat snap jij ook wel :p
 
geld dit ook voor een malossi eprom?

normaal is het 2,5mm vooronsteking dacht ik en dan nu? met 44mm slag?
(pia)
 
geld dit ook voor een malossi eprom?

normaal is het 2,5mm vooronsteking dacht ik en dan nu? met 44mm slag?
(pia)

Malossi heeft normaal idd 2,25mm (volgens het boekje). Deze ontsteking presteert op de meeste 44mm slag blokken alleen beter zo rond de 2,5mm.
Als hetzelfde princiepe voor de Polini onsteking opgaat zou je rond de 3,45mm uitkomen.
 
Okay ik heb de ontsteking op 3.5 gehad. Deed niks anders al ploffen en rook spugen uit de carb. Ja de massa is goed. Morgen even een nieuwe bougie halen, maar ik heb 2 "goede" oude bougie's geprobeerd en beide hetzelfde resultaat.
 
Daar zat ik idd ook nog over te twijfelen. Volges mij moet ik het kleine streepje op de rotor hebben. Er staat ook nog een lang smal streepje op, maar kan me niet herinneren dat ik hem ooit daarop heb afgesteld.
 
De nieuwe polini is een compleet nieuw design , maar wel met spie

Misschien even vermelden of het het oude of nieuwe type is?
 
Het gaat inderdaad gewoon om het Selettra type ontsteking, maar het blokje loopt en meneer had het verkeerde streepje gebruikt, schaam je Robert...
 
Back
Top