snelle dr70

Maick

---
goededag,

ik loop al tijden met het idee rond om wat leuks te doen met een zielig gietijzeren cilindertje.

ik wil een redelijk vermogen uit een (pia)dr70 gaan halen. denk hierbij aan ongveer 17 18 pk.

nou is de std zuiger natuurlijk bagger, en na wat zoeken kon ik niet echt een goede zuiger vinden die ook 48mm is.

dus dacht eraan om de cilinder op te boren naar 50mm en een mhr zuigertje van een mhr80 te gebruiken van een am6 of derbi blokje.

nou heb ik totaal geen specificaties van beide zuigers.

en dan probeer ik door middel van dit topic wel te verkrijgen.
 
Advertisement - register to remove this

MHR Team 80 zuiger is ook niet veel bijzonders. Ook gewoon "vol" rond, dus niet met uitsparing zoals wij die kennen van de Speed zuigertjes.
 
Wat bedoel je met de uitsparingen in de zuiger?
die gaten die in de zuiger zitten bij de achterste spoelers?

Die zitten idd niet in de 50mm zuiger , maar het is zeker wel een mooi zuigertje. Ik zie de meer waarde van een gewone malossi zuiger niet in.


Maick , wat moet je weten van de 50mm zuiger? Ik heb m thuis liggen dus kan wel foto's van dingen maken voor je of wat maten opnemen.
 
50mm evo zuiger geen optie?
dit is volges mij een exacte kopie van de 47.6 alleen dan 50mm
die ga ik strax ook gebruiken in mijn 87cc spiet
 
je hebt 2 verschillende mhr 50mm zuigers 1ste zuiger is voor de mhr, mhr rep die hebben 2 zuigerveren radius heb ik geen id van. De 2de zuiger is voor mhr team met 1 zuigerveer hier van is de radius(bolling zuiger) ongeveer 1.5
 
50mm evo zuiger geen optie?
dit is volges mij een exacte kopie van de 47.6 alleen dan 50mm
die ga ik strax ook gebruiken in mijn 87cc spiet
Is het hemd van de 50mm Evo zuiger ook langer dan de MHR team 80 zuiger?
Want meende dat het hemd van de Team 80 zuiger een stuk korten is al normale speed zuigers.
 
Klopt, MHR Team 80 zuiger is een lomp zuigertje.

Ff een foto'tje;

6bw0x3k.jpg
 
Last edited:
waarom is deze zuiger lomp dan?

waarom trouwens niet de ?asso? zuigers gebruiken die in rode top am6 zitten oid?
 
Last edited:
waarom is deze zuiger lomp dan?

waarom trouwens niet de ?asso? zuigers gebruiken die in rode top am6 zitten oid?


Vergeleken met een zuiger uit een speed cylinder is deze gewoon lomp. Je kunt aan dit zuigertje zo een aantal cut-outs maken om gewicht te besparen.
 
Die cilinder komt iig wel beter uit met de std timingen , dan zou je inprincipe een netter lopende cilinder hebben als je em tuned . De zuiger ziet er nice uit , was moe nooit opgevallen dat er nog nette zuigers bijzaten ook :D .
 
Vergeleken met een zuiger uit een speed cylinder is deze gewoon lomp. Je kunt aan dit zuigertje zo een aantal cut-outs maken om gewicht te besparen.


Lomp?

Hij is aardig in balans , iets wat je met "cut-outs" niet heb. En doordat het hemd aan de booster kant mooi door loopt kan je de zuiger in zn geheel vormen naar eigen wens. Dus eigelijk alleen maar voordeel
 
Lomp?

Hij is aardig in balans , iets wat je met "cut-outs" niet heb. En doordat het hemd aan de booster kant mooi door loopt kan je de zuiger in zn geheel vormen naar eigen wens. Dus eigelijk alleen maar voordeel

Met lomp had ik het over gewicht van de zuiger.
 
zuiger gewicht verlagen hoeft niet in de eerste instantie beter te zijn

Zuiger gewicht reduceren is in alle gevallen beter. Een zware zuiger geeft veel meer trillingen, wat schade aan kan richten aan het carter,lagers enz
Bovendien kan het toerental hoger, wat weer vermogenwinst op levert.
 
Zuiger gewicht reduceren is in alle gevallen beter. Een zware zuiger geeft veel meer trillingen, wat schade aan kan richten aan het carter,lagers enz
Bovendien kan het toerental hoger, wat weer vermogenwinst op levert.

niet altijd! als je de zuiger inkort, wat dus een reductie is van het gewicht, geeft de zuiger de kans om in een schuinere hoek tov de cilinderbus te staan. dit verhoogt dus de weerstand van de bewegende zuiger en dus vermogensverlies.
 
Back
Top