Poortmap DR70 AC pia

-Tim.b-

Spons...
Heb een poortmap van een DR70 gemaakt en getekend wat ik denk weg te moeten halen om hem te tunen.
Ervaren mannen: "Hebben jullie op en of aanmerkingen, voordat ik aan de slag ga?"

DR70%20poortmap%20by%20Tim.jpg


ps. dit is dus een probeer cilindertje...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

moet je zowiezo wel ff de rest van je setup posten.. en je pic doet het niet.. ik zou de bovenkant zeker niet zo vlak maken. beetje af laten lopen.
maar, wat is de rest van de setup?
 
nou, het zou bijvoorbeeld moeten draaien op een 17,5 mm carb een std uitlaat... verder geen veranderingen aan scoot...
 
maar, die rand dus niet zo vlak dus, is dat ivm de zuigerveren, dat die dan makkelijker 'er achter blijven hangen' ofzo...?
 
Originally posted by -LCDP-
maar, die rand dus niet zo vlak dus, is dat ivm de zuigerveren, dat die dan makkelijker 'er achter blijven hangen' ofzo...?

bovenkant idd meer afronden. verder: Tjah, oefen en gij zult leren
 
De getekende vorm is een echte zuigerveer-breek poort, niet doen dus.

Voor een standaard pijp mag hij wel iets omhoog, maar hou er een ronde vorm in...
 
mmm, ik heb die breedtewaarde van een andere poortmap van een DR tuned, die zou dus niet moeten kunnen lopen als de zuigerveersluiting daar zit...

iig bedankt voor de info Joel!
 
Verbreden sowieso, tot zo'n 36mm kan wel alleen met afgeronde hoeken en een mooie schuine rand op de poort.
Ovaliseren is een optie...
 
Piaggio standaart pijp is nog niet eens zo heel slecht. Je zou je nog verbazen hoe die bij relatief hoge toerentallen presteerd.
 
hier ff piccie van tuned dr poortmapje

Tuned%20n%20Untuned.jpg


plaatje is de untuned, de tuned uitlaat poort staat eronder...
 
Last edited:
Back
Top