This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

TP due plus

Yamaha Jog

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben van plan een TP due plus te nemen, aangezien ik daar alleen maar zeer positieve reacties over hoor. Ik denk dat ik het beste er een shot bij kan nemen. Maar hoe zit 't met de afwerking? Is het nodig/ verstandig om de cilinder eerst stage 1 te laten "tunen" bij 3Br ofzo. In die stage werken ze de cilinder alleen maar af namelijk. Of is de cilinder van huis uit al zeer goed afgewerkt? Ik vind dit erg belangrijk aangezien ik kwaliteit erg belangrijk vind Maar hij moet ook lekekr blazen offcourse :#
 
Afwerking is niet slecht, maar je kunt beter op safe spelen en toch even iemand met ervaring naar de cilinder laten kijken en event. af laten werken.
 
gaat prima : due + met shot of nardo

afwerken lijkt me ook verstandig. verkort je de inrij tijd ook een stuk mee
 
Rooie top gaat toch het lekkerst met een 24mm en een Top Nardo uitlaat naar eigen ervaring. Wel raar, want met een Shot erop had de scoot een stuk minder power.
 
Is toch echt geen overkill hoor, en tsja.. Nardo=Shot dacht ik ook ja, maar het waren allebei zgan. pijpen en het verschil was duidelijk merkbaar. Trouwens, Due Plus is gemaakt om in combinatie met een 24mm Mikuni te draaien, een 21mm is echt niet ruim, onderschat deze cilinder niet. Ga maar eens het verschil meten tussen verschillende carbs op een rooie top.
 
Originally posted by Yamaha Jog
Waar haal je dat dan vandaan, dat de 24 mikuni voor de due plus gemaakt is?:?
niet ervoor gemaakt, maar een overkill betwijfel ik. echter neemt het niet weg dat een 21mm misschien ook wel ruim voldoende is.
 
Mikuni 24vlak is ook niet ervoor gemaakt, heb je mij niet horen zeggen.. denk zelfs dat ze bij Mikuni toen de carb net gemaakt was erg raar zouden opkijken als jij die carb onder een scooter zou schroeven. Andersom zou het best kunnen, alhoewel ik dat ook niet 100% zeker weet, maar Matton, toch wel belangrijkste importeur voor TP heeft een TP Phantom, rode top 24 vlak van mikuni, Top nardo uitlaat, etc. Overkill is het zeer zeker niet, en het presteert duidelijk beter als een 21mm.

Over de uitlaat kan ik wel met zekerheid zeggen dat die ervoor gemaakt is.. kan je ook wel vergelijken met andere uitlaten, zet een C16 of een EVO uitlaat er eens op en daarna een Nardo.. opeens wil je voorwiel veel vaker de lucht in.
 
even ter notitie: matton is verre van :W of het beter presteerd, een 24 vlak dan een 21, kan alleen met een testbank bewezen worden. een betere gasreactie zal er bijna zeker wel zijn.
 
Originally posted by Joost@aerox
ik geloof dat tp een snelheidsrecord heeft gezet met een dueplus en een nardo en een 24mm?
dat record staat nabij de 180 meen ik.
maar of het met een due plus was weet ik niet.
kan best, gezien het de topcilinder uit hun programma is.
 
Met een 24mm ga je zeker moeite hebben om 'm met 2 wielen op de grond te houden.. dat de 24 vlak beter presteert als een 21mm durf ik m'n hand voor in het vuur te steken, daar heb ik geen testbank voor nodig. Ter vergelijking: iemand met rooie top, 21mm, Nardo uitlaat rij ik er vierkant uit. Iemand anders (allebei Aerox), heeft een Rode top met imitatie zuiger (2 zuigerveren), een 24mm FS van Mikuni, en ook een Nardo uitlaat.. Trekt net iets langzamer als mij en op top gaat ie me zelfs voorbij.. (heb zelf hele korte vertanding) terwijl ik die andere Aerox ver achter me laat.

Het enige verschil was de carburateur.. klinkt heel raar ja, maar ik kan het verschil in prestatie nergens anders onder plaatsen.. NB: de cilinder icm. die 21mm is een stuk nieuwer als de ander.