Tovami 200/460 testbank of Dynostar 70i ?

en dan....
voordat je dan verschil gaat merken is het vaak te laat.

Mengsel meters slaan vaak ook op hol volgens mij met 2t ivm de niet verbrande olieresten
 
denkt aan easyriders met hun 132 sproeier:X

elke dag zal je sproeier anders zijn , ik zie het nut van die meter niet

van welke materialen kan zoon rol gemaakt worden dan , aleen maar van metaal of zou dat ook van bijvoorbeeld perfect gegoten beton kunnen

ik heb namelijk beton werk gezien wat dus op de milimeter perfectie gegoten werd ,, en die rol was perfect in balans 100%

groeten sander
 
van welke materialen kan zoon rol gemaakt worden dan , aleen maar van metaal of zou dat ook van bijvoorbeeld perfect gegoten beton kunnen

ik heb namelijk beton werk gezien wat dus op de milimeter perfectie gegoten werd ,, en die rol was perfect in balans 100%

Volgens mij slijt beton nogal hard , tenminste meer als Staal .
 
mja als beton balanseerbaar is neem je een metalenbuis die je vol laat lopen.

Dat is goedkoper dan een massief stuk metaal
 
Tommy vertelde ons dat er maar 3 bedrijven zijn in Nederland die dat formaat kunnen draaien..

Onzin, er zijn genoeg bedrijven die dit kunnen. Ik werk af en toe bij een lokaal constructie bedrijfje en wij kunnen dat ook...
Kweste van bank kopen die groot genoeg is ;)
 
Beton kan dus absoluut niet!

Het is niet homogeen, kan geen trekkrachten aan en is levensgevaarlijk!

Tevens weegt beton ca. 2,5 ton/m3 en staal 7,9 ton/m3
Zit ruim een factor 3 verschil in soortelijke massa.

Dit is nog afgezien van wat andere eigenschapen van beton die niet handig zijn.

Vergeet niet hoeveel kinetische energie er zit in een rol die bijvoorbeeld 2.000 rpm draait. Die kan je makkelijk verwonden cq. tussen 6 plankies leggen.
Niet mee kutvioolen dus..
 
Onzin, er zijn genoeg bedrijven die dit kunnen. Ik werk af en toe bij een lokaal constructie bedrijfje en wij kunnen dat ook...
Kweste van bank kopen die groot genoeg is ;)

Ik denk dat het gewicht meer een probleem is. Iets afdraaien met een diameter van 40cm ok....maar als dat ding ook nog eens 350kg weegt wordt het denk ik een heel ander verhaal.
 
precies, bougietje checken does the trick :W

Ik zou er niet aan moeten denken om na elke run je bougie er uit te moeten draaien. Het kan ook zo zijn dat je onderin erg arm loopt een aan het eind niet. Als je dan een beetje een lange run hebt gedaan is je bougie wel gewoon bruin.

Je bent in mijn ogen wel erg verkeerd bezig als je gaat besparen op een mengsel meter als je toch al zo veel geld uit aan het geven bent.
 
Nou..

Ik heb in mijn scootertijd al aardig wat mengselmeters kapot zien gaan... Daarnaast ben je gewoon een droeloe als je met een scherp mengsel gaat testen...

Voor een leukse score, zou ik er wel een scherpe setting in draaien, maar daarna geef ik hem gewoon weer wat meer sapjes :)
 
Nou..

Ik heb in mijn scootertijd al aardig wat mengselmeters kapot zien gaan... Daarnaast ben je gewoon een droeloe als je met een scherp mengsel gaat testen...

Voor een leukse score, zou ik er wel een scherpe setting in draaien, maar daarna geef ik hem gewoon weer wat meer sapjes :)

Precies...mengselmeter is handig...geen noodzaak. De breedband Air/Fuel meters kunnen gewoon niet goed tegen de hoeveelheid olie die aanwezig is in de uitlaatgassen van een 2tact motor. Ze zijn duur in aanschaf, en gaan erg snel stuk. Als je er een hebt, moet je hem na elke avond testen denk ik een ontvet-beurtje geven, misschien dat ze dan langer meegaan.

Dat sommige mensen zeggen dat je er niets aan hebt is onzin, bougietje checken is ook handig, maar met een mengselmeter kan je echt wel veel meer.Als jij bijvoorbeeld een inlaatsetje gaat testen, moet je zorgen dat de A/F ratio precies gelijk zit voor een representatieve meting, hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een uitlaattest, of ontsteking. Kan je wel leuk naar je bougietje kijken, maar daar zie je dan geen reet aan hoor..
 
Of uit eikenhout!! Wat een niveau jongens x|

Het duurste van een rol is het bewerken ervan, materiaal kost relatief weinig.
 
denkt aan easyriders met hun 132 sproeier:X

elke dag zal je sproeier anders zijn , ik zie het nut van die meter niet

OMG... je kan toch juist elke dag (lees: elke weersomstandigheid) met die mengsel meter banken om uit te zoeken welke sproeier je nodig hebt die betreffende dag. Doe jij dat maar fijn met je bougie kleur :L

Denk es na man
 
Back
Top