Tovami 200/460 testbank of Dynostar 70i ?

Maar voor een eigen bank maakt dat helemaal niks uit. Zoals Andries al zegt, als je gewoon steeds op dezelfde bank staat zie je veranderingen als je dingen aanpast. Daar gaat het om en of je dan 25 of 22 pk hebt boeit vrij weinig imo
 
Maar voor een eigen bank maakt dat helemaal niks uit. Zoals Andries al zegt, als je gewoon steeds op dezelfde bank staat zie je veranderingen als je dingen aanpast. Daar gaat het om en of je dan 25 of 22 pk hebt boeit vrij weinig imo
Klopt, wij hebben zelf ook een bank gemaakt ne die voldoet meer aan mijn eisen om de scooter goed te laten lopen dan de tovami. ik heb ook geinformeerd bij dynojet, maar de prijsen die zij vragen voor hun bankm vind ik erg overdreven. zeker voor de compacte versie van 50 kg (naam vergeten) die kost nog rond de 6000 euro8P
 
wat zijn de globale kosten ong van een zelfbouw bank..!!!

Iedergeval stukken goedkoper dan eentje kopen:p materiaal kosten vallen in principe wel mee alleen gaat er wel behoorlijk wat tijd in zitten om een bank op te bouwen, hoe meer jezelf doet hoe goedkoper het word:)
 
Zelfbouwbank:
Software
Computer
Rol
Frame voor rol in te zetten
Afzuiging
Koeling

Reken da uit en dan weet je wat het ongeveer kost
 
True...

Even uitgaande van Roteg producten:

995 ex btw voor software + hardware (toeren opname van motor en toeren van Rol)
1750 ex btw voor Rol (40x40 (394kg))

Uitgaande van enige zelfkunsten:
Als je zelf een schijfrem plus remklauw plus rempomp van de sloop haalt ben je ongeveer 50euro kwijt.
Daar zul je dan zelf een adapter voor moeten maken om dat spul pas te maken op je frame. Ook zul je dan nog een hendel moeten maken om daadwerkelijk te remmen, maar dat zie ik als iets wat bij het frame hoort....

Wat er ook nog bij komt zijn de lagersteunen. Deze zijn nieuw redelijk prijzig (in iedergeval rond de 60euro per stuk (2nodig)

Als ik me niet vergis hoor. En als je dan ong een redelijk pctje koopt, met 19" schermpje etc. zul je denk ik in totaal toch wel 4500e kwijt zijn :)

Als je de rol wat goedkoper kunt krijgen scheelt het natuurlijk al een heel stuk :) Ook als je enigszins lassen en draaien kunt word het alleen maar goedkoper :p
 
DJ, hoe zit het eigenlijk met de mengselmeter, aangezien dit een nogal prijzig onderdeel is wat je niet moet vergeten? En houd de software ook rekening met luchtdruk, luchtvochtigheid en temp?
 
DJ, hoe zit het eigenlijk met de mengselmeter, aangezien dit een nogal prijzig onderdeel is wat je niet moet vergeten? En houd de software ook rekening met luchtdruk, luchtvochtigheid en temp?

Mengselmeter zit er niet bij en kun je apart bestellen is verkrijgbaar vanaf 330 euro ex. Je kunt gewoon corrigeren met de software echter moet je er een apart weerstation bij hebben, de waarden voer je achteraf in...
 
Een mengselmeter is er wel bij te krijgen, enkel is dit in mijn ogen niet noodzakelijk. Wanneer enige 2-takt kennis aanwezig is, vind het niet een essentieel onderdeel. Wanneer er zoals nu veel gebeurt een bank word gekocht door een stel klootmongolen met te veel geld, dan is het wel makkelijk ja, vooral omdat ze anders spul van klanten gaan slopen :+
 
zoals dj al zegt : rotect software
De rol heb je voor 400 euro.

Bel zelf gewoon maar eens rond naar wat staal bewerkings bedrijven en leg hun je plan uit. ;)

Ik vind het knap als jij een kant en klare rol kan leveren voor 400 euro van meer dan 300 kilo...
 
Idd :X Tommy, hoe zwaar is jou rol eigenlijk ? :W

350 kilo uit mijn hoofd8P, om een rol van dat gewicht en met die afmetingen juist te kunnen afdraaien zodat ie goed in balans is dat kun je echt niet bij elke ijzerboer om de hoek doen. Daarnaast zit je ook met de kwaliteit van het staal die ook deels de balans van de rol bepalen en de assen aan weerszijden die exact gecentreerd moeten zitten...
 
bij de software die je los kan kopen zit ook de nodige handleiding?
want dat instellen lijkt me niet 1,2,3 werk of is dat wel zo?

en zon mengselmeter is altijd handig om precies de juiste verhouding te krijgen.
 
Back
Top