Tovami 200/460 testbank of Dynostar 70i ?

En dan ga je dus offtopic e.d. waardoor je zelf ook weer een topic verpest.
Ik ben om precies te zijn 8 minuten aan het bellen geweest gisteren en heb nu niet 1, maar jawel 2 mensen gevonden die mij een rol kunnen leveren voor een leuke prijs. Ook ik heb er geen 1 nodig :p Maar als je een klein beetje research/moeite doet (wat je er imo wel voor over moet hebben) dan kan je het zo vinden.
 
ik kan er gewoon echt niet bij waarom je in godsnaam , mensen wil laten rondbellen , alleen omdat jij niet wil zeggen waar je zo,n rol voor dat geld kan laten maken?

dan zeg ik dag je beter niks kan zeggen, en alles lekker in je dagboek op moet schrijven met een dik slot erop.

van mijn mag je me nog een warning geven! boeit me geen moer.

alleen dit soort dingen stoort me echt mateloos,

der is geen fatsoenlijk topic meer, waarom? door al deze geheimpjes van veel mensen.

(zulle dat die italianen niet veel beter kunnen met ze alle? kijkend naar hun vermogens? en dingen wat er daar gemaakt word, en staat nog vaak open op bloot op een FORUM)



Lees nog 1x heel erg goed het onderstaande stuk.

Ik krijg informatie van mensen die ze liever niet met jan en alleman delen.
Ik krijg die info te horen omdat ze weten dat ik niet gelijk alles op het forum knal.
Als ik dan zie dat iemand post dat een rol 1300 euro kost... zeg ik dat ze er goedkoper zijn zodat die gene niet 900 euro teveel betaald. Alleen zal die gene zelf even rond moeten bellen.
Ik kan gewoon echt niet zeggen waar je het kan halen omdat dat lullig zou zijn voor de gene die dat mij heeft verteld.

Persoonlijk snap ik dus echt niet waar jullie moeilijk over doen.
Ik help je nu zodat je WEET dat 1300 euro veel teveel is.
Het zou nog veel lulliger zijn als iemand er 1 voor 1300 koopt en dan achteraf hoort dat als ie even had rond gebeld hij 900 euro had kunnen besparen.

Als er dan bijdehand/offtopic gereageerd word , zal ik gewoon warnings moeten uitdelen.
Dat is geen machts misbruik.


Voortaan graag gewoon een beetje respect voor het feit dat niet iedereen alle info zo op een forum kan of wil knallen.
En dat gelt niet alleen voor mij, maar ook voor andere users die niet alles kwijt willen.

Verder verwacht ik dat de discussie nu gewoon afgelopen is.
Het lijkt me gewoon duidelijk dat ik jullie probeer te helpen zoveel ik kan.
Ook is het duidelijk dat sommige van jullie liever veel geld betalen voor iets waar een adres bij gegeven word , dan goedkoop zonder adres en dat je zelf even moet bellen.

Zoals mol al zegt... hij heeft in 8 minuten honderden euro's bespaard (als ie er 1 nodig zou hebben).
 
Waar gaat dit topic nou over?

De een zit Tovami een beetje af te zeiken.. En de andere groep zit op elkaar te bitchen van jeej joepie ik kan een rol van 400kg voor 300e regelen.. (en dat fabeltje dat er maar een aantal bedrijven in ned zijn is natuurlijk ook fakking onzin)

Wat Johan zegt over de constructie van een tovami bank, zit idd wat in ja. Je betaald wel goed geld ervoor en je krijgt een relatief fragiel frampje. (ik had het zelf idd ook anders gedaan, mja Tovami he.. dat was echt de bomb jaar geleden)

Verder wat pronk zegt over die A/F meter, is lang niet gek dat doen we ook elke keer goed schoonmaken dat ding.


Iedereen kan van mijn part lekker zijn eigen conculsie trekken, of banken op een Tovami (of er nou 10000 nadelen of niet) Of gewoon je een eigen bank maken.

En ronaldo09, jij snapt echt duidelijk hoe het allemaal zit :W
 
Als er interesse is, kan ik misschien wel een prijsindicatie van onze bank & hok geven indien hier interesse en vraag naar is??

Wat betreft het Tovami-frampje...: Het is fragiel, maar sterk genoeg voor een scooter... Hierdoor is hij sterk zat & makkelijk te verplaatsen. Onze bank hebben we met 7 man op z'n plek moeten tillen...

Al moet ik wel zeggen, dat we een olifanten-scooter nog op de bank kunnen zetten, want het frame kan volgens mij meer dan 2500 kg dragen..

Het is dan ook ontworpen onder het motto: " Hufterproof & sterk genoeg "
 
Momenteel zijn we nog lang niet klaar, dus ik zal wel een schatting geven tegen die tijd..

Ik kan je wel vertellen dat het zelfbouwen van een bank + hok goedkoper zal uitpakken dan het kopen van een Tovami zonder hok :)
 
Jaja...

Dan ben je dus 120 dagen bezig, allemaal verschillende weertypen, schema's berekeningen etc. etc.

En wat doe je om je opgestelde systeem te checken? : Precies.. bougie checken :+





Moraal: gewoon bougie checken, dat is de beste en enige manier die goed werkt :!

Beetje verwarrend, maar dit was dus Sander, per ongeluk onder mijn account, Sander en ik zijn het dus duidelijk niet met elkaar eens zoals op de vorige pagina te lezen is :p
 
Ik heb zelf ook een bank gebouwd.
ik vind het wel degelijk belangrijk dat mensen eerst wat uitzoeken voordat ze wat roepen...
Alleen als je de KG prijs van ijzer vergelijkt met 300e......
Alleen als je ergens vrienden hebt zitten die zo'n rol kunnen maken dan moet je dat doen.
mij lukt het in iedergeval niet voor die prijs8P
 
Zo rol laten maken + bewerken kost je idd zo 1500e ofzo, maar je moet gewoon rondbellen naar grote metaalbedrijven/scheepswerven ofzo, die hebben vaak zat dat soort shit liggen. Onze rol is ook niet supermooi...de linkerkant heeft wel profiel, maar het midden & rechterkant zijn (helaas) gewoon glad. Is niet het mooiste, maar wij hebben voor een rol van 250kg iig geen 1000e betaald, gewoon af en toe zelf ff grof opschuren dat middenstuk, en de achterkant van de scoot goed op de rol spannen, en je hebt echt geen last van slip ofzo.

Verder vind ik de reactie van Andries volkomen terecht. Sommige dingen kan je gewoon niet zomaar ff aan iedereen vertellen, en dat is niet om te pesten ofzo. Hij post hier alleen maar uit 'good will' dat er rollen goedkoper zijn te fixen. Die tip moet voldoende zijn voor iemand die echt interesse in een rol heeft, degene die hier een grote muil hebben, en gelijk op Andries zitten te zeiken zijn duidelijk diegene die geen baat hebben bij een rol,maar gewoon ff willen provoceren.
 
Het mariaal van de rol moet ook goede sterkte eigenschappen hebben, dit heeft lood niet.

Lood is makkelijk vervormbaar.

Als de adhesie niet groot genoeg is, klapt de rol gewoon uit elkaar bij een x aantal rpm, met alle gevolgen van dien.
 
Denk dat het te zacht is.. Daarnaast is lood ook echt onbetaalbaar...


Om nog maar niet te spreken van het vervoeren van een rol lood 8P
 
Denk dat het te zacht is.. Daarnaast is lood ook echt onbetaalbaar...


Om nog maar niet te spreken van het vervoeren van een rol lood 8P

Hoezo? Dan maak je de rol toch gewoon iets kleiner? :) Je kent het oude grapje toch : wat is zwaarder...een kg veren...of een kg lood? Juist ja ;) Maar lood is per kg nog wel een stukje duurder ja! Een rol moet gewoon van staal zijn...
 
Ik doelde dus op het feit dat je een rol van hetzelfde formaat van lood maakt :)

Het belangrijkste is natuurlijk de vervormingsmogelijkheden van lood... :)

Trouwens misschien een idee bij auto's? Deze voortaan van lood maken?? Prima kreukelzone lijkt me ;)
 
Trouwens misschien een idee bij auto's? Deze voortaan van lood maken?? Prima kreukelzone lijkt me ;)

Mja...dan moet je weer zoveel wegenbelasting betalen, en maandelijks je banden vervangen :p (weer lekker ontopic dit trouwens ;))
 
even omhoog kicken,

zijn dr mensen die weten of dr testbank meetapparatuur te krijgen is naast de bekende roteg apparatuur? Dus vooral ergens waar het goedkoper is, als dat al kan.
 
Back
Top