Tovami bank VS Hpi bank

Sandokan

19inch Bitchass
Aangezien dat er een hoop mensen zeurde over de tesbank de bij de meeting in oisterwijk staat(hpi bank) dat deze bank niet goed is enzo en afwijkt enz..
Nu ben ik pas geleden met een maat van eerst een keer op de HPI bank geweest en een week later op de tovami bank bij tino
en wat blijkt de HPI bank wijkt maar 1 tiende af en tino zei t zelf een HPI bak is echt zo slecht als iedereen denk.
Nu ben ik benieuwd naar jullie reactie's


P.S er zit WEL een mengselmeter op de HPI bank
 
Advertisement - register to remove this

nogmaals: jij weet echt niet over wat je praat... als er iemand over een afwijkende testbank in dat topic had was JIJ het wel...

+ je vergeet ook wel een aantal factoren..

en over dat er geen mengselmeter @ HPI was.. heb ik nergens wat over gelezen dat het niet zo zou zijn? of heb ik echt wat gemist?

De letterlijke reply van de topicstarter in het Oisterwijk forum:

en die hpi bak van vd kruijs is ook een stuk rieeeler(hoe je da ik schrijft) dan een tovami bank die 24pk aan geeft terwijl je dat nie hebt

is dus mn eigen mening
 
Originally posted by Razma
nogmaals: jij weet echt niet over wat je praat... als er iemand over een afwijkende testbank in dat topic had was JIJ het wel...

+ je vergeet ook wel een aantal factoren..

en over dat er geen mengselmeter @ HPI was.. heb ik nergens wat over gelezen dat het niet zo zou zijn? of heb ik echt wat gemist?

De letterlijke reply van de topicstarter in het Oisterwijk forum:

Was een verkeerde uitspraak van mij ik bedoelde de koopmans bank maar hier heb ik mn excuses al voor aangeboden
 
Waarom wordt steeds vergeten dat een testbank dient om te testen/vergelijken als je iets veranderd hebt.

Ik vind het dus nogal loos om te gaan blaten dat de ene bank meer vermogen geeft dan de andere. Gebruik een bank gewoon waar ze voor gemaakt is.
 
Originally posted by sprinter
Waarom wordt steeds vergeten dat een testbank dient om te testen/vergelijken als je iets veranderd hebt.

Ik vind het dus nogal loos om te gaan blaten dat de ene bank meer vermogen geeft dan de andere. Gebruik een bank gewoon waar ze voor gemaakt is.

Heb je gelijk in
 
Ik ben sowieso van mening dat je eigenlijk alleen goed de vermogens kunt vergelijken als je test met dezelfde bank, het liefst nog op dezelfde dag. Een meeting is daar prima geschikt voor, welke bank er dan staat is in mijn ogen niet zo belangrijk je meet toch allemaal met dezelfde maten.
 
De afwijking die geconstateerd is zou ook kunnen liggen aan de correctie instellingen.
Tovami kun je instellen met correctie SAE,DIN,CEE, of Ongecorrigeerd.
Als je op 1 bank de correctie op SAE zet, de ander op DIN krijg je enkele tiende van verschil al.
W.K
 
me nu niet meteen aanvallen, maar hoe kan het uberhaupt dat er verschillen worden gemeten door evrschillende banken. ik bedoel je zou zeggen; een pk is een pk.
zit dat in de software, of in de opbouw oid?
 
Meestal software, eikingsverschillen (je hebt het over een rol van meer dan 300 kg). en montageverschillen.

Een testbank is dus geen fabrieks-auto o.i.d. Alles word handmatig gedaan.

Dit eiken is precies als tuning. Je kan op 2 verschillende blokken, precies dezelfde tuning toepassen. Toch komt het voor, dat het ene blok beter presteerd dan de ander. Hoe verklaar je dat? Geeeeeen idee.....::?
 
Originally posted by Sid
me nu niet meteen aanvallen, maar hoe kan het uberhaupt dat er verschillen worden gemeten door evrschillende banken. ik bedoel je zou zeggen; een pk is een pk.
zit dat in de software, of in de opbouw oid?

Correctiestandaarden en factoren kunnen al pk's schelen. Meng daar nog een bij iedereen wat andere rol en instelling bij en je hebt verschillen.
 
Back
Top