ok ik heb niet het hele topic gelezen maar ik meng me dr nu toch even tussen.
Moslims: Hoe meer ECHTE moslims hoe beter. waarom ik dit vind?: Echte moslims zouden geen criminelen worden, ECHTE moslims zouden zoizo tijdens de ramadan niet eens aan geweld mogen denken, niet vloeken en schelden etc. daarmee vind ik ook dat de moordenaar op theo van gogh geen echte Moslim extremist is, aangezien hij theo tijdens de ramadan vermoord heeft. Ik denk dat probleem juist ook grotendeels is dat de 2e en volgende generatie vaak (dus genoeg ook echt niet) zogenaamd moslim zijn om er plat gezegd "bij" te horen (het soort dat overal wolah en inshallah achter zet,als een soort stopwoord) . verder is het natuurlijk ronduit belachelijk dat islamitische scholen en moskee's in de hens worden gestoken en vernield. Ten eerste wakker je daarmee het vuur aan, aangezien die moslims daardoor verbitterd raken en ja, dan verlies je toch wel weer wat "geloof" in de nederlanders. Bij deze acties worden de echt gelovige moslims het hardst geraakt, terwijl zij er nix mee te maken hebben. ten tweede zijn juist de moskee en de scholen waar er over het algemeen echt geweldlossheid wordt vereist. voorbeeld: de vader van een Islamitische vriend van mij is een van de leiders van een islamitische school. nu wilde die jongen een film maken en mocht hij gebruik maken van de school gymzaal (in de vakantie). Het enige wat die vader daar absoluut vereiste was dat er nix wat op een wapen leek gebruikt mocht worden (geen nep pistool oid). verder vind ik over die aanslagen op islamitische doeleinden na de moord op theo dat ze eigenlijk helemaal nix te maken hebben met theo van gogh zelf. ik denk dat het meer een soort gunstige gelegenheid is voor extreem rechtsen om actie te ondernemen. als laatste over het gedoe rond theo vind ik dat het een onzin is over al het rouwen om de man zelf. het ging juist om de reden waarom, maar dat wordt door velen als een extra beschouwd.
maarjah over die hoofddoek, het zal al wel gezegt zijn, maar in turkije zelf bv dragen een hoop turkse vrouwen em ook niet meer, daar zijn voornamelijk de oude generatie die ze nog dragen. dus ik vind hoofddoeken niet noodzakelijk, als ze in de islamitische landen zelf al vaak niet meer gedragen hoeven worden waarom dan hier wel. maarjah als je het zo bekijkt moeten de joodse keppeltjes ook weg gelaten worden.wat betreft burka's daar ben ik eigenlijk zoizo tegen. die verbergen alle personelijk heid van de vrouw, nog erger dan een bivakmuts. Mijn uiteindelijk conclusie over hoofddoeken: ik denk dat hoofddoeken op zich wel moeten kunnen evenals keppeltjes. alleen burka's ben ik wel tegen. en dat petten niet mogen is ook vrij logischaangezien dan je halve gezicht meteen bedekt is. samenvattend vind ik dat hoofd deksels ok zijn mits ze het gezicht zelf niet bedekken.
zo mijn hart is weer gelucht