effe voor THe smurf en alle anderen die nederland vergelijken met Irak, Marokko of een ander islamitisch land:
Kijk, dat als Nederlanders daar zijn het land uit worden gekicked enzo moeten ze daar weten vind ik, we zijn niet daar, we zijn hier in Nederland, ONS NEDERLAND. En met ons bedoel ik christenen, joden, katholieken én moslims. Hier is het niet zo, en moet het ook niet zijn dat mensen verplicht mee moeten doen aan de ramadan. Dit is het facking vrije nederland en niet het achterlijke Irak.
Ook vind ik het een hele domme vergelijking; petten met hoofddoekjes. Als jij kan aantonen dat je voor jou geloof een pet op doet mag je die mooi ophouden. Het is niet iets wat die vrouwen doen om trendy te zijn of omdat hun haar niet zit, maar het hoort bij hun geloof en cultuur. In ons land staat vrijheid van godsdienst centraal, en je schendt dit grondrecht als je dat verbied.
Ps frank, wat jij zegt over die besnijdenissen etc, ik vind niet dat de overheid zich daarmee moet bemoeien. In joodse en Islamitische culturen hoort dat gewoon. Ook al vinden wij dat misschien achterlijk. Zij vinden het misschien weer achterlijk dat we het niet doen. En een vrouwenbesnijdenis is dan altijd ook nog heel wat anders dan een mannenbesnijdenis. In amerika is 23 procent van de mannen NIET besneden, en er treden bij besnijdenissen vanaf de geboorte bijna NOOIT complicaties op.
Btw boyd, mooi verhaal maar misschien een tip eens wat alinea's toe te voegen
Edit/ de enige aan wie ik wel een teringhekel heb zijn de rechtse mensen(marrokanen nazi's zwarte kousen) die deze vrijheid niet accepteren en daarmee anderen niet in hun waarde laten.