This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Theo Zonder Discriminatie (discussie Dus Wees Netjes In Je Taalgebruik)

ik geloof

  • wel

    Votes: 45 22.8%
  • niet

    Votes: 152 77.2%

  • Total voters
    197
Hilly said:
ja dus, als ze er zo bij willen lopen mag dat toch. de gerevormeerden en andere "zware" christene mogen ook geen jeans drage, alleen rokken, geen tv, geen luxe etc.

idd dat bedoelde ik in mijn tekst bovenaan die mensen zijn net zo erg !
 
effe voor THe smurf en alle anderen die nederland vergelijken met Irak, Marokko of een ander islamitisch land:

Kijk, dat als Nederlanders daar zijn het land uit worden gekicked enzo moeten ze daar weten vind ik, we zijn niet daar, we zijn hier in Nederland, ONS NEDERLAND. En met ons bedoel ik christenen, joden, katholieken én moslims. Hier is het niet zo, en moet het ook niet zijn dat mensen verplicht mee moeten doen aan de ramadan. Dit is het facking vrije nederland en niet het achterlijke Irak.

Ook vind ik het een hele domme vergelijking; petten met hoofddoekjes. Als jij kan aantonen dat je voor jou geloof een pet op doet mag je die mooi ophouden. Het is niet iets wat die vrouwen doen om trendy te zijn of omdat hun haar niet zit, maar het hoort bij hun geloof en cultuur. In ons land staat vrijheid van godsdienst centraal, en je schendt dit grondrecht als je dat verbied.

Ps frank, wat jij zegt over die besnijdenissen etc, ik vind niet dat de overheid zich daarmee moet bemoeien. In joodse en Islamitische culturen hoort dat gewoon. Ook al vinden wij dat misschien achterlijk. Zij vinden het misschien weer achterlijk dat we het niet doen. En een vrouwenbesnijdenis is dan altijd ook nog heel wat anders dan een mannenbesnijdenis. In amerika is 23 procent van de mannen NIET besneden, en er treden bij besnijdenissen vanaf de geboorte bijna NOOIT complicaties op.

Btw boyd, mooi verhaal maar misschien een tip eens wat alinea's toe te voegen

Edit/ de enige aan wie ik wel een teringhekel heb zijn de rechtse mensen(marrokanen nazi's zwarte kousen) die deze vrijheid niet accepteren en daarmee anderen niet in hun waarde laten.
 
vmbo, Mhbo internationaal marketing, hugo boss broek, polo en overhemd, middellang haar , van bommel schoenen.
 
ik had het meer op die hilly billy dude

wtf hebbe cars jeans en nikes btw met racisme te maken? mensen met blije clubkut kleren of te wijde kleren en scheve petten zijn eerder mense die achter allochtone aanlopen en niet weten waar ze het over hebbe
 
maar hij had het dus blijkbaar goed, haha, en je stukje tekst slaat op schijt, beter haal je het weg, anders zet je jezelf nog meer te kakken.
 
nou hilly, dat is dus echt niet waar, ken genoeg mensen die gewoon normaal kleden en van tmf muziek houwe en hetzelfde denken
 
joekel said:
wtf hebbe cars jeans en nikes btw met racisme te maken?

nou hilly, dat is dus echt niet waar, ken genoeg mensen die gewoon normaal kleden en van tmf muziek houwe en hetzelfde denken

dus je geeft hier zelf aan dat je racistisch bent en je niet "normaal" kleed
 
Ik wil even reageren op het feit dat mensen zeggen dat moslims hier niet horen vanwegen hun gedrag.

Ik ben zelf ook moslim en gedraag me prima! Net zoals de rest van mijn familie. De personen die gebrekkig Nederlands spreken zijn meestal de ouderen (de 1e generatie) die hier als eerst zijn gekomen als "gast"

Ik ben hier geboren en ben nu 19 jaar oud. En ik vind me zelf goed in de "Nederlandse" maatschappij passen. Ik heb veel Nederlandse mensen in mij omgeving waar ik perfect mee kan opschieten.

Dus voordat je iets uitslaat zoals "moslims horen hier niet" denk dan even goed na wat je zegt. Waarom zou ik hier niet horen? Er zijn genoeg mensen die net zoals mij sociaal zijn met het omgaan van andere mensen (culturen). Scheer niet iedereen over dezelfde kant.

En zelfs ik irriteer me weleens (vaak) aan het gedrag van allochtonen, zoals Marokkanen die overal hangen en die altijd ruzie zoeken

grtz i'm out
 
Dus... dat is geen excuus dat sommigen van deze "groepen" als malloot mogen gedragen.

Kom eens met realistische feiten naar voren ipv het slappe gelul.
 
Jaja dat was de eerste generatie, nu al de 4de dus reken maar na.
Integratie gaat maar tot een bepaald punt, mensen uit een ander land zullen altijd bepaalde rituelen trekjes overhouden, en daar is niets mis mee.
btw : Er lopen over heel de wereld gekken rond hoor.
 

punt1

alsk zeg dak een pet opwilhouden op school omdat ik in het fankozisme geloof en dak daarbij een pet op MOET hebben om dit geloof te mogen behouden word ik gewoon bij het hoofd van de school gedumpt waarna ik 2weken 'vrij' ben.

punt2

HET IS ONMENSELIJK OM KINDEREN EEN DEEL VAN HUN GESLACHTSDEEL TE LATEN AMPUTEREN VOORDAT ZE WETEN WAAR HET VOOR DIEND.
(en die amputatie word vaak thuis door een oom gedaan zonder verdoving of goede hygiene)

ER ZIJN ZAT MENSEN DIE HET ER NIET MEE EENS ZIJN DAT ZE BESNEDEN ZIJN EN WILLEN ALLES ERVOOR DOEN OM HET HUIDJE TERUG TE KRIJGEN.

DAT KAN ALLEEN HET IS NIET GEVOELIG.

GROOT DEEL VAN HET GEVOEL IN DE MANNELIJKE GESLACHTSDEEL ZIT IN DE VOORHUID

DAARBIJ VIND IK DAT JE DAAR ZELF VOOR MOET KUNNEN KIEZEN ALS JE 16 BENT (OF IN DIE RICHTING)

caps stond niet aan hoofdletters gebruik ik wanneer ik geirriteerd ben.


dat 23% niet besneden is is schrikbarend dat had 77% moeten zijn en dan is het nog teweinig
 

FFFOEIIII :|

HIER GEEN DISCRIMINATIE OF FOUTIEF TAALGEBRUIK
 
Dan nog even over het integreren van nederlanders in andere landen

ZAL MIJ EEN ZORG ZIJN

dat betreffende land moet daar maatregelen voor nemen

net zoals nederland hier zou moeten doen.