Theo Zonder Discriminatie (discussie Dus Wees Netjes In Je Taalgebruik)

ik geloof

  • wel

    Votes: 45 22.8%
  • niet

    Votes: 152 77.2%

  • Total voters
    197
Ik denk dat het probleem helemaal niks te maken heeft met vol stoppen of Nederland is vol. Ik denk dat het verhuizen van een moslim naar een westersland hetzelfde is als een ijsbeer in afrika uitzetten, dat gaat nooit werken met de zelfde eet en leef gewoontes.. Of hij zou zich aan moeten passen en zijn vacht scheren.. Maarja di zijn alleen feitjes maar geen oplossing, er is ook geen oplossing. Rassen mengen iedereen moet eraan geloven
 
Het valt me op dat iedereen het wel heeft over integratie van moslims. Maar ik veder niemand over Asiatische mensen die kwa intergratie 0 zijn ! Daar word niet over gepraat, maar het valt me iedere keer weer op dat deze mensen vaak gesloten groepen vormen...
 
Maitre R. said:
Het valt me op dat iedereen het wel heeft over integratie van moslims. Maar ik veder niemand over Asiatische mensen die kwa intergratie 0 zijn ! Daar word niet over gepraat, maar het valt me iedere keer weer op dat deze mensen vaak gesloten groepen vormen...

Maar daar hoor je ook nauwelijks wat van, die runne gewoon rustig een bami tent
 
goed punt.... Maar dat integratiegezeik over moslims komt alleen maar omdat er problemen zijn. Probleemjongeren/extremisme etc..

Politiek is dom, er moet altijd eerst iets fout gaan voordat er ingegrepen word en dan is t weer te laat.

chinezen hebben eigen bejaardetehuizen/ wijken/ vereniginen hier etc en veel spreken slecht nederlands. Maar niemand heeft hier een probleem mee omdat ze geen problemen veroorzaken en het imago van chinezen beter is dan dat van marrokanen/turken.

(om maar ff chinezen te generaliseren :P )

zo simpel is nederland
 
Ja maar als niemand last van je heeft klaag je er ook niet over heb je respect voor die mensen, omdat ze nuttig zijn. Ik vind het eten van een Chinees bijvoorbeeld veel lekkerder dan moslim voedsel. (b-tje kortzichtig maarja)
Verder als een nederlanders last van je heeft staan ze niet gelijk met een hele familie voor je deur. Mijn oom was gescheiden van een marrocaanse vrouw gevolg, sierraden weg en paar dagen later had die een messteek te pakken toen die de voordeur open deed. Zo is hun cultuur meer. Aziaten willen status bereiken door veel werken en willen er netjes uitzien (kijk maar eens na Aidix niet dat hij een aziaat is maar hij weet er hier wel het meest van) Chinezen zijn mischien slecht geintergreert ,maar nooit zo slecht als de moslims hier in nederland. Kijk maar na al die cafetaria houders en resterant houders. Ze weten dat nederlanders van goedkoop eten houden en lekker eten. (Dit klinkt mischien b-tje als bullshit maar er zit toch een kern van waarheid in.

Moslims zien een aanval op hun geloof als een aanval op hun zelf en daardoor zijn ze zo gevaarlijk. Ze zouden mischien ook harder moeten worden gestraft als nederlanders, voor winkeldiefstal enzo (kleine vergrijpen)
Puur omdat als je kijkt in moslim landen iedereen zich wel aan de regels houdt omdat er anders een dikke straf op ze wacht.
 
Weer allerlei generaliserende onzin replies. Niveau daalt weer flink. Moslim voedsel bestaat niet, de Islam is namelijk een geloof, het land met de meeste moslims is toch echt Indonesie, best lekker eten dacht ik zo! Dat veel Marokanen vervelend zijn en er aparte ideeen op na houden zal ik niet ontkennen, maar dat iemand scheid van een Marokaanse vrouw en daardoor vervelende dingen meemaakt is natuurlijk niet representatief voor al die Marokanen die in Nederland leven. Dat Aziaten zakelijk inzicht hebben en het fijner vinden om eigen baas te zijn is mijns inziens toch echt geen graadmeter voor integratie. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Overigens wil ik er wel bij vertellen dat ik helemaal geen fan ben van Marokanen, integendeel zelfs. Maar dat ik er niet van houd als mensen op een achterlijke manier hun mening weergeven. En wat zijn dan islamitische landen? Hoeveel landen zijn er eigenlijk die echt een wet hebben die gebaseerd is op de Islam? Waar ik me ook aan stoor is dat er over Moslims als groot geheel wordt gesproken terwijl de verschillende bevolkingsgroepen ieder hun eigen problemen hebben. Marokanen doen weer zus, Turken hebben weer problemen op andere punten etc etc. Je kunt dus niet spreken over Moslim integratie. En zo kan ik wel weer drie uur verder gaan typen maar wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van. Misschien lijkt het nu alsof ik ''voor'' Moslims ben of aan de kant van de buitenlanders sta om het zo maar even te zeggen. Dat is geenszins zo. Ik probeer alleen even de boel te relativeren omdat er gewoon te veel onzin wordt geroepen. Ik hoop dat de mensen die er zo'n in mijn ogen kortzichtige mening ophouden toch wat meer gaan nadenken over wat ze nu eigenlijk roepen. Want als goed ontwikkelde Nederlander zou je toch eigenlijk zulke uitspraken niet kunnen doen.
 
Ik weet ook wel dat moslim voedsel nmiet bestaat, het grootste geloof op de wereld is geloof ik de Islam. Ik ken ook veel goede moslims en daar heb ik zeker geen problemen mee. Ik kan het er goed mee vinden.
Maar valt toch wel op als je scheidt met een marokaanse je dan een mes in kop krijgt heb het namelijk nog nooit vernomen met een nederlander. Dus dat zal dan wel iets te maken hebben met de cultuur van de islam. Waarom denk je dat ik er kortzichtig bij had staan, omdat ik op dat moment geen tijd had om er verder op in te gaan.
OM het verder duidelijk te maken ik heb geen probleem met de islam, omdat er ook veel goede dingen uit voorkomen. Het is de manier waarop de Islam wordt geinterperteerd en door moslims wordt nageleefd.
Het kan op goede en moderne manier worden geinterperteerd die bij onze cultuur hoort , of bij de cultuur van schapen**** van eeuwen geleden ergens in de sahara. Toen het allemaal nog veel strenger was. Was met het christendom ook kijk maar na al die brandstapels etc van vroeger. Maar dat geloof past ook niet meer bij deze tijd. En daarom vind ik ook dat imams die in nederland lesgeven moeten worden getoetst en dat ze in het nederlands of in de orginele taal van de koran lesgeven. Zodat de mensen wel verplicht zijn om nederlands te leren. Als ze na de moskee willen gaan. Dit lijkt me toch de beste reden om mensen nederlands te leren.
 
Robin, je moet wel goed weten dat er maar een hele kleine groep is die het verneukt voor de wel normaalle moslims! Want de meeste zijn echt wel ok. En dat weet jij net zo goed als ik.
 
Dat zeg ik toch ook ? Ik vind het alleen niet acceptabel dat wanneer ze al tig jaar in nederland zijn ze nog geen fatsoenlijk Nederlands kunnen. En er foute Imams zijn. Die opvattingen over nederland hebben en hun maatschappij die totaal niet kloppen.
 
Jah dat klopt ook wel. Maar ik vind dan ook wel dat de overheid wel wat meer kan doen. Die lui van mijn werk kunnen niet zo goed nederlands maar de gemeente heeft ze nog nooit geholpen ofzo. En de meeste hebben daar geen geld voor als ze hier wonen. Ik vind ook wel dat ze zelf meer moeten proberen en niet alleen buitenlands praten. Wij proberen ons op vakantie ook wel aantepassen.
 
Sander said:
precies..

zolang je je rustig houd, en niemand last van je heeft.... hoort niemand wat over je


Nou is het wel zo dat zodra het over een marrokaan gaat dat het door de media nogal word opgeblazen. Nou die uitspraak van die imam over Wilders, vrijheid van menings uiting, ook al klopt 't niet, maar er word vaak gezegt gewoon op straat of waar dan ook, krijg de tering, of andere bullshit die nergens opslaat. En die imam was ook nog eens een nederlander. Ik vind dat er gewoon teveel word gegeneraliseerd. En nogal negatief zodra het om turken of marrokanen gaat !
 
Geert Wilders bedoeld bepaalde teksten die in de koran staan die nogal extreem zijn en niet zo door door de algemene stroming worden nageleefd. Bijvoorbeeld dat je je vrouw in bepaalde gevallen zou mogen slaan etc etc.
 
Om even erop terug te komen.

Ik hoorde dernet dat hij ook werd aangeklacht vanwege zijn brief oid?
Zijn straf KON levenslang worden.

Dit vond ik zwaar , maar ook heel zwaar loos wat ze zeiden:

Zou je voor 1 moord levenslang krijgen in nederland?
- ( Dude ) Nee voor 1 moord meestal niet , daarvoor moet je meerdere moorden hebben gepleegd en Mohammed heeft er MAAR 1 gepleegd

Wat denken ze wel niet? Is 1 moord niet genoeg ofzo!! :|

En die moorden moesten op sadistische wijzen worden gepleegd en dat was die van Mohammed niet , nee dat was per ongeluk:X :L

Ach dit is nou Nederland , de 26ste was er uitspraak of moest hij weer voorkomen hoorde ik :)
 
allochtonen met erge vergrijpen op het strafblad deruit knikeren

simpel zat bijv wat ik laatst weer las over die loverboys ons soort gebruiken voor hun portomonee DWAAZE!

meteen de kogel
 
ikzelf heb veel last met de marokkaanse jongeren, ze hebben een ei naar me moeder gegooid bij het winkelcentrum bij mij in de buurt, en en ze hebben altijd een grote bek dus ik mag ze niet.

BEN IK NOU AAN HET DISCRIMINEREN!! NEE TOG HET IS HUN EIGEN STOMME ROTSCHULD VAN DIE $%#*&@$&(*Q# mong###n
 
Back
Top