Theo Zonder Discriminatie (discussie Dus Wees Netjes In Je Taalgebruik)

ik geloof

  • wel

    Votes: 45 22.8%
  • niet

    Votes: 152 77.2%

  • Total voters
    197
Gisteravond was er een discussie programma op Duitsland (ARD) en daar was ook onze Hermnan van Veen aanwezig. En een hoop "deskundigen". Daar zeiden ze ook allemaal dat de 2 miljoen turken die daar leven geen duits spreken omdat ze thuis, op school etc nergens gedwongen worden duits te spreken. Daar was het 30 jaar geleden fout gegaan. Alleen mocht je daar ( en hier dus ook) nooit over praten in het openbaar anders werd je voor racist etc uitgemaakt. Nu, na Pim en Teo, zegt men zelfs in duitsalnd (waar onze problemen dus niet onopgemerkt zijn gebeleven) dat het anders moet en dat we gewoon moeten zeggen dat wat de moslims willen en denken niet in onze cultuur past en dat ze MOETEN integreren in het land waar ze wonen. Het feit dat men nu openlijk kritiek mag hebben op moslims zie ik als enige positieve bijkomstigheid aan Theo's dood. Het moeilijke aan deze kwestie gaat denk ik worden dat de nuance gezocht moet worden. Dus niet gaan zeggen dat moslims niet deugen of allemaal terug moeten enzo, maar netjes duidelijk maken hoe de meerderheid in dit land wil dat we met elkaar omgaan en dat ze dan welkom zijn. Zou het lukken??
 
Mooi topic. Vooral interessant om te zien hoe mensen met weinig verstand van zaken reageren alsof ze er wel verstand van hebben! We hebben allemaal onze mening klaar maar ik zie met name dat veel mensen generaliseren. Jammer dat mensen niet eerst wat informatie inwinnen over hetgeen ze over praten alvorens een mening te vormen. Probeer dingen toch eerst eens te snappen, of er wat over te lezen, voordat je je mening van de daken gaat schreeuwen.........

:|
 
Hebo-47.6mm said:
Mooi topic. Vooral interessant om te zien hoe mensen met weinig verstand van zaken reageren alsof ze er wel verstand van hebben! We hebben allemaal onze mening klaar maar ik zie met name dat veel mensen generaliseren. Jammer dat mensen niet eerst wat informatie inwinnen over hetgeen ze over praten alvorens een mening te vormen. Probeer dingen toch eerst eens te snappen, of er wat over te lezen, voordat je je mening van de daken gaat schreeuwen.........

:|

Leg jij het dan ff uit wijsneus!
 
Hebo-47.6mm said:
Mooi topic. Vooral interessant om te zien hoe mensen met weinig verstand van zaken reageren alsof ze er wel verstand van hebben! We hebben allemaal onze mening klaar maar ik zie met name dat veel mensen generaliseren. Jammer dat mensen niet eerst wat informatie inwinnen over hetgeen ze over praten alvorens een mening te vormen. Probeer dingen toch eerst eens te snappen, of er wat over te lezen, voordat je je mening van de daken gaat schreeuwen.........

:|

Ik snap je reactie niet, iedereen geeft hier zijn mening.
Daar is dit topic voor bedoeld.

Wat probeer je duidelijk te maken ? dat iedereen maar wat uit zijn nek lult ?
 
sorry hoor maar als je ogen hebt zie je toch gewoon dat nederland redelijk na de kk gaat. En dat komt heus niet alleen door de nederlanders. Maar ik hoop nog steeds op nieuwe verkiezingen:p
 
toch wel

Hebo-47.6mm said:
Mooi topic. Vooral interessant om te zien hoe mensen met weinig verstand van zaken reageren alsof ze er wel verstand van hebben! We hebben allemaal onze mening klaar maar ik zie met name dat veel mensen generaliseren. Jammer dat mensen niet eerst wat informatie inwinnen over hetgeen ze over praten alvorens een mening te vormen. Probeer dingen toch eerst eens te snappen, of er wat over te lezen, voordat je je mening van de daken gaat schreeuwen.........

:|

In principe heb je gelijk, maar ik denk dat de mensen op dit forum te jong zijn om veel achtergrondinformatie op te nemen. Inderdaad jammer, maar inherent aan de doelgroep hier.

Verder generaliseerd men denk ik niet, maar laat dat deel altijd weg. Want anders kun je in iedere posting neerzetten dat je niet iedere moslim haat. Men gaat ervan uit dat het duidelijk is dat men niet generaliseerd. Beetje omgekeerde wereld maar je snapt me wel.

En inderdaad; iedereen mag zijn mening geven, ook al is die ongenuanceerd, bot, grof, grievend of staat ie jouw niet aan. Denk eens na wie er allemaal mogen stemmen in dit land....... Die mensen denken ook niet allemaal even goed na waarop ze stemmen. En dat heeft een veel diepere uitwerking dan die paar berichtjes hier.
 
JusSeb said:
Ik snap je reactie niet, iedereen geeft hier zijn mening.
Daar is dit topic voor bedoeld.

Wat probeer je duidelijk te maken ? dat iedereen maar wat uit zijn nek lult ?


Volgens mij was ik vrij duidelijk. Maar ik bedoel idd dat veel mensen hier onzin uitkramen. Meningen zijn natuurlijk meningen en in feite altijd juist omdat ieder zijn eigen mening mag vormen en hebben over bepaalde zaken. Maar zijn meningen gebaseerd op onwaarheden nog wel de juiste meningen?
 
Hebo-47.6mm said:
Volgens mij was ik vrij duidelijk. Maar ik bedoel idd dat veel mensen hier onzin uitkramen. Meningen zijn natuurlijk meningen en in feite altijd juist omdat ieder zijn eigen mening mag vormen en hebben over bepaalde zaken. Maar zijn meningen gebaseerd op onwaarheden nog wel de juiste meningen?

Mag ik jouw mening weten ?
 
Maar snap ook een ding niet:

Theo is door een moslim vermoord.
Andere mensen gaan gebouwen van moslims in de fik zetten.

Pim is vermoord door een nederlander.
Waarom hebben toen niet onze eigen gebouwen in de fik gezet???

Ik vind dat mensen best boos kunnen zijn, maar niet kwaad met kwaad bestrijden want dat gaat gewoon te ver, die mensen die nu gedupeerd zijn op die scholen en kerken, die hebben er waarschijnlijk niets mee te maken. Ze mochten hem misschien ook niet maar jah...

Scoop
 
Toen was het al heibel, maar slikten de mensen het weg.
En Pim werd niet vermoord door een Moslim etc., maar door een ras echte Nederlander.

Dit was de druppel, nu is het genoeg geweest denk ik.
 
JusSeb said:
Toen was het al heibel, maar slikten de mensen het weg.
En Pim werd niet vermoord door een Moslim etc., maar door een ras echte Nederlander.

Dit was de druppel, nu is het genoeg geweest denk ik.

jah maar dat vind ik nog niet een reden om andermans gebouwen in de fik te zetten, we moeten elkaars cultuur respecteren!
 
scoop643 said:
jah maar dat vind ik nog niet een reden om andermans gebouwen in de fik te zetten, we moeten elkaars cultuur respecteren!


re: daar is nu juist de politieke en maatschappelijke discussie over aan de gang, de gemiddelde Nederlander heeft geen respect voor de moslim en wil dat ook helemaal niet krijgen, opbouwen, aanvaarden, door de strot geduwd krijgen van hogerhand of wat dan ook.

De gemiddelde Nederlander wil gewoon gezellig zijn eigen cultuur behouden en heeft helemaal geen interesse in, of respect voor, van of tegen zijn cultuur of die van een ander. NU mag men dat eindelijk zeggen.

Nederland voor de Nederlanders en iedereen uit het buitenland is welkom als ie maar niet gaat vragen om respect voor zijn cultuur. Want dat geeft altijd rottigheid. Vroeger al en nu nog steeds.
 
Back
Top