Theo Zonder Discriminatie (discussie Dus Wees Netjes In Je Taalgebruik)

ik geloof

  • wel

    Votes: 45 22.8%
  • niet

    Votes: 152 77.2%

  • Total voters
    197
JusSeb said:
Toen was het al heibel, maar slikten de mensen het weg.
En Pim werd niet vermoord door een Moslim etc., maar door een ras echte Nederlander.

Dit was de druppel, nu is het genoeg geweest denk ik.

hoe vaak heb ik dat al niet gehoord? :( dit is de druppel! :L

KK ik word er gewoon kots misselijk van, stuk voor stuk die iets fout doen het land uit sture en moge nooit terug kome... stelletje &*^%$#
 
twistednrg said:
hoe vaak heb ik dat al niet gehoord? :( dit is de druppel! :L

KK ik word er gewoon kots misselijk van, stuk voor stuk die iets fout doen het land uit sture en moge nooit terug kome... stelletje &*^%$#

FFFFOEIII :|
 
Hebo-47.6mm said:
Mijn mening puur en alleen over de moord op Theo van Gogh, of mijn mening over de huidige stand van zaken in Nederland?

De moord op Theo zal wel voor zich spreken denk ik.

Graag de mening van huidige stand van zaken, sinds het topic daar nu vrijwel alleen maar over gaat.
 
webmaster Scootparts said:
re: daar is nu juist de politieke en maatschappelijke discussie over aan de gang, de gemiddelde Nederlander heeft geen respect voor de moslim en wil dat ook helemaal niet krijgen, opbouwen, aanvaarden, door de strot geduwd krijgen van hogerhand of wat dan ook.

De gemiddelde Nederlander wil gewoon gezellig zijn eigen cultuur behouden en heeft helemaal geen interesse in, of respect voor, van of tegen zijn cultuur of die van een ander. NU mag men dat eindelijk zeggen.

Nederland voor de Nederlanders en iedereen uit het buitenland is welkom als ie maar niet gaat vragen om respect voor zijn cultuur. Want dat geeft altijd rottigheid. Vroeger al en nu nog steeds.

Eens.


twistednrg said:
hoe vaak heb ik dat al niet gehoord? :( dit is de druppel! :L

KK ik word er gewoon kots misselijk van, stuk voor stuk die iets fout doen het land uit sture en moge nooit terug kome... stelletje &*^%$#

Ik word kots misselijk van jou, je achterlijke gedrag en je meningen, evenals van Sylvie Meijs of hoe dat mens ook mag heten.
 
twistednrg said:
hoe vaak heb ik dat al niet gehoord? :( dit is de druppel! :L

KK ik word er gewoon kots misselijk van, stuk voor stuk die iets fout doen het land uit sture en moge nooit terug kome... stelletje &*^%$#
Begin maar met lopen richting Duitsland dan:)...
 
JusSeb said:
Mag ik jouw mening weten ?

Tuurlijk:

Wat betreft de moord op Theo van Gogh. Niemand heeft het recht om te
moorden, ook niet na belediging of wat dan ook. Ik ben het er dus niet mee
eens dat Theo van Gogh is vermoord. Aan de andere kant heb ik er wel een heel ander gevoel bij dan bij de moord op Pim Fortuyn. Het is erg dat iemand wordt vermoord vanwege het beledigen van mensen, iets wat natuurlijk totaal niet met elkaar in verhouding staat. Maar op de een of andere manier raakt dit me emotioneel gezien totaal niet. Terwijl dit bij Pim Fortuyn toch wel heel anders was. (Echt goed uitleggen kan ik dit niet.)
Ik ben wel van mening dat de vrijheid van meningsuiting grenzen heeft. En dat dat zeker niet in houd dat je dus zomaar alles mag zeggen ook al beledig je daar andere mensen mee. Voor zover ik weet was Nederland toch altijd wel een redelijk fatsoenlijk land maar dat begint nu toch wel een heel stuk minder te worden. Ik zelf vind dat je zeker de grenzen op mag zoeken vooral ook als het functioneel is in het debat. Maar beledigen om te beledigen en dat dan goed praten met als argument dat het je mening is hoort in mijn ogen niet thuis in een ontwikkeld land als Nederland. Daarom vind ik dat de vrijheid van meningsuiting iets is waar we heel zuinig op moeten zijn maar dat het ook iets is dat we niet moeten misbruiken om mensen, groepen of wat dan ook te beledigen. Want dat gaat nergens meer over. En ik heb soms het gevoel dat bepaalde mensen dat wel doen. Verder heb ik het gevoel dat de overgrote meerderheid van normale autochtonen, allochtonen, moslims, christenen en noem maar op worden meegezogen in iets dat alleen maar gaat over extremistische figuren die in dit land wonen. Iemand die een ander mens op zo'n absurde wijze vermoord is geen normaal mens, is niet een van de vele moslims in dit land. Een persoon die een of andere brandbom of wat dan ook in een Islamtische school naar binnen gooit is geen normale Nederlander of wat dan ook. Dat zijn de gekken die er helaas ook in dit land wonen. Het lijkt nu ineens wel alsof alle moslims slechte bedoelingen hebben, want de Islam zou slecht zijn volgens iedereen. Voor zover ik weet is het nog steeds zo dat het overgrote deel van de moslims gewoon de normale stromingen aanhangen in de islam. En over het algemeen dus niet veel aan het geloof doen, behalve dan net zoals mijn pa bijvoorbeeld een keer per jaar Ramadan doen en geen varkensvlees eten. Net zoals dat mijn ma vroeger met kerst ook een kleine kerststal neerzette met Maria, Jezus en Jozef geloof ik. Ik krijg het idee dat veel mensen serieus denken dat een overgrote meerderheid, of in ieder geval een groot deel van de moslims voorstander zijn van bijvoorbeeld zo'n moord als die op Theo. Mijns inziens is dat niet zo. En zo kan ik nog veel meer neer typen en meer nuances neer zetten. Maar zo heb ik mijn mening toch zo goed mogelijk proberen weer te geven.
 
En robert ,doe niet zo wijs :*
Je hebt totaal geen kaas gegeten van de politiek ,en alle zaken eromheen ,en ik betwijfel al of je ooit meer nieuws ziet dan klokhuis

Dus als je nou in plaats van een pagina lang Wahid flamen , normaal een mening neerzet en die met feiten onderbouwd , voeg je nog wat toe :*
 
Ik ben het dus echt met Hebo-47.6mm (Wahid?) eens.. over de moord op TVG

En wat NL betreft, het land snapt het totaal niet.. Dat Pim Fortuyn gister tot grootste man allertijden wordt verkozen zegt toch wel genoeg denk ik :X
 
in 1 post... 2 tegenstrijdigheden..

je bent het eens met wahid... en tegelijkertijd met fortuyn... Die 2 denkwijzen zijn niet echt gelijk lars...

Ik ben het met Wahid eens...99%
 
wel of niet eens

Ik denk dat Wahid wel degelijk een heel eind met Pim mee gaat qua meningen etc. Misschien weet hij het zelf niet en drukt hij het anders uit. Ik zie veel overeenkomsten. Verder prima geschreven Wahid.
 
Ik ben het idd voor een heel erg groot deel eens met de mening van Pim Fortuyn. Ik heb toendertijd ook het boek van hem gekocht en gelezen en daarin stonden veel punten waarin ik me wel kon vinden. Jammer dat ie er niet meer is......
 
webmaster Scootparts said:
re: daar is nu juist de politieke en maatschappelijke discussie over aan de gang, de gemiddelde Nederlander heeft geen respect voor de moslim en wil dat ook helemaal niet krijgen, opbouwen, aanvaarden, door de strot geduwd krijgen van hogerhand of wat dan ook.

De gemiddelde Nederlander wil gewoon gezellig zijn eigen cultuur behouden en heeft helemaal geen interesse in, of respect voor, van of tegen zijn cultuur of die van een ander. NU mag men dat eindelijk zeggen.

Nederland voor de Nederlanders en iedereen uit het buitenland is welkom als ie maar niet gaat vragen om respect voor zijn cultuur. Want dat geeft altijd rottigheid. Vroeger al en nu nog steeds.

Mijn mening over dit alles is de volgende; Ik heb echt wel respect voor moslims, alleen loopt er een kleine groep (die naar mijn mening groter begint te worden, want de jongste generatie ziet het als iets 'stoers' om moslim te zijn en radicaal te doen) die het voor de andere allochtonen verziekt..
Ze mogen van mij ook best hier zijn.. helemaal geen problemen mee, en respect voor zijn/haar cultuur wil ik ook opbrengen.. Maar laat hem dan wel met argumenten onderbouwen waarom die zijn cultuur/geloof goed vindt.. dat doet de christen toch ook..

Het is ook zo; respect moet je in mijn ogen verdienen.. Een allochtone inwoner van nederland kan alleen respect van mij verdienen als diegene vindt dat hij de westerse maatstaven en de regels die hier gelden accepteert. Bovendien ben ik het ermee eens dat ze ook moeite moeten doen om hier in te burgeren.. Het is niet alleen zonneschijn, toon inzet!

Ik hoop dat anderen die dit lezen en geen zin hebben om verder na te denken dan: 'allemaal het land uit/ allochtonen zijn kut' dan maar dit willen aannemen van mij.. Een een beetje om de buitenlandse medemens denken.. Dit is alles wat je kan doen.. Af en toe moet je ook respect tonen om het te krijgen..
Dus alsjeblieft.. kritiek is echt wel eens goed.. maar zeg het alleen als je het kan onderbouwen..

~kthx
 
moslims gaan gewoon door........

Moslims hebben niets geleerd:

gisteren de uitspraken van onderstaand heerschap gezien/ gehoord op TV? Hieronder een stukje uit een "colum" die hij op i-net schreef:

Abdul-Jabbar van de Ven, 25 jaar oud en getooid met flinke bruine baard, wordt her en der omschreven als een radicale imam. Zelf bestrijdt hij die omschrijving om verschillende redenen. Ten eerste omdat hij welbeschouwd geen imam is. ,,Ik ben een student van de islam. En of ik radicaal ben? Ik roep niet op tot een jihad, een heilige oorlog. Dat kan ik ook helemaal niet. Ik sta wel achter de jihad die nu woedt in Irak en Palestina. Maar een jihad in Nederland is toch heel iets anders. Afgezien van de vraag of het volgens de islam is gewettigd hier zo'n strijd te voeren, moet je ook kijken of het verstandig is. Wat bereik je ermee? Kijk naar de moord op Theo van Gogh. Wilders is in de peilingen naar twintig zetels geschoten en de AIVD wordt uitgebreid.''


Heikel thema

De moord op Van Gogh is voor veel moslims een heikel thema. Voor Van de Ven niet. ,,Je kon erop wachten dat het een keer zou gebeuren. Ik heb geen moment gerouwd om zijn dood. Ergens was ik wel blij, Van Gogh deed niets anders dan moslims tot diep in hun ziel beledigen. Hij had wat mij betreft ook onder een trein mogen komen of aan kanker mogen doodgaan. Hij is dood, dat is wat telt. Dat hij door een moslim is vermoord, betekent wel dat het hele circus weer is losgebarsten.''

het hele artikel kun je lezen op:
http://www.turksenhomo.nl/article.php?story=20041121183649134&mode=print

sorry, ik weet niet of de link werkt maar jullie komen er wel uit neem ik aan.

Verder blijkt dus dat je dit soort doodsverwensingen ( hr G Wilders) gewoon mag doen in dit land. Kan dit nu echt of wordt ik gek?
 
1: of dit voor je klandizie goed is..vraag ik me af, beter stel je je neutraal op, en post je deze meningen onder een ander account. Of je moet er zo falicant achterstaan, dat je juist wil, dat je bedrijfsnaam hiermee ge-associeerd word.


(edit: ik heb het over de imam, die in discussie is gegaan met verdonk)



2: Zoals Hilly zegt: je bent kortzichtig bezig. Jij vind, dat de imam zich aan moet passen aan het nederlandse doen en laten. Dan vind ik, dat wij pas hem daarom mogen aanspreken, als wij ons zo veel mogelijk hebben aangepast aan zijn normen en waarden.

Bijvoorbeeld de zolen van je schoenen op de grond zetten. ipv recht voorruit. In landen als het midden-oosten, is het namelijk zeer ongepast dit te laten zien. Je zool van je schoen, is zeer onbeleefd.

Wie herrinnert zich de beelden van de val van saddam's regime niet? Allemaal irakezen feesten op straat...en: Inderdaad. slaan met de zool van hun schoen tegen het portret van Saddam.

Daarbij vind ik het ook een grote sprong. In islamitische landen, is de vrouw ondergesteld aan de man. Hier in Nederland zijn we qua anticipatie VER vooruit, en zit een vrouw zelfs in de 2e kamer :X:X:X.

Ik vind het zo gek nog niet, dat hij haar geen hand geven wil. We mogen al blij zijn, dat hij met haar in discussie gaat! In hun cultuur is het normaal dat vrouwen zich meteen ondergeschikt maakt aan de man.


Daar komt ook nog eens bij...Bij de SGP, (streng christelijke party, voor de nOObs hier, die meteen schreeuwen wat in ze opkomt) is het heel normaal, dat vrouwen niet mee mogen stemmen in de het partybestuur.. Laat staan dat een vrouw zich verkiesbaar stelt hiervoor!!!

Al met al. Ben ik al blij, dat deze Imam met een nederlandse vrouw heeft willen discussieren. Dus: webmaster scootparts en andere mensen: Ga je gedachtengang eerst eens na, en denk 2 x na, voordat je meteen begint te posten...
 
Last edited by a moderator:
mzz ik hoor iedereen praten over het feit dat buitenlanders in ons land beter zouden moeten intergreren.
heeft iemand zich ooit afgevraagd hoe wij het doen in het buiteland integreren wij wel zo goed ??
en het kan zijn dat ik het fout heb maare het is onze eigen stome schuld.
het hoefd hier geen politie staat te worden maar ook niet alles hoeft te kunne
ik heb een tijdje op een dependance gezeten van mij school en dat was toevallig bij een school met veel leerlingen van buitenlandse komaf .
wat er op het schoolplein gezegd werd dat kon je niet verstaan want was buitenlands.
somige mensen die zou je geen eens herkenen zonder hoofddoek .
en was dus ook een ergernis voor veel mensen .
maar in nederland laat je naar mijn idee zon school gewoon links liggen.
je geeft ze subsidie en daarmee klaar.
naar mijn idee is het nederlandse volk erg goed in ze kop in het zand steken.
daarmee bedoel ik niet dat koning arthur weer een kruistocht moeten gaan houden evenmin dat hitler trug zou moeten komen.
maar een oplossing zoeken met ze alle zou zo nu en dan wel handig zijn
en dan ook een oplossing waar iedereen zich in kan vinden en niet alleen de partij die de meeste herrie maakt
naar mijn idee kun je een flatgebouw waar 300 mensen in kunnen wonen niet volstoppen met 600 mensen , dat geeft nu eenmaal spanningen.
je kan nederland niet eindeloos blijven volproppen, een stuk land heeft de natuurlijke middelen voor een bepaald aantal mensen.
ga je daar over heen dan zullen er mensen zijn die geen werk hebben enz enz.
 
Back
Top