This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Theo Zonder Discriminatie (discussie Dus Wees Netjes In Je Taalgebruik)

ik geloof

  • wel

    Votes: 45 22.8%
  • niet

    Votes: 152 77.2%

  • Total voters
    197
och ik vind van dit alles

als ze hier komen moeten ze zich idd aanpassen en bij grove overtredingen et land uit maja ze worden over 1 kam geschoren en da moet ik niet.

die mensen die hier geboren zijn worden ook zo behandeld en da vind ik nie kunnnen
 
iedereen moet elkaar gewoon in z'n waarde laten, van Gogh moet zich gewoon niet bemoeien met de islam, hij heeft er niks mee te maken.
waarom moet hij zich zo nodig bemoeien met de vrouwenrechten binnen de islam, die mensen leven al eeuwen zo, dat is gewoon hun cultuur.
en ik vind die film van hem ook walgelijk met die koraan teksten op een bloot vrouwenlichaam, dat is gewoon doelbewust een geloof en de mensen die daar ingeloven diep vernederen.
dat is 100 keer erger dan geiteneukers dit kut marokkaantje dat.
ik ben het ook totaal niet eens met de standpunten van de islam, maar ik bemoei me er gewoon niet mee, het is hun geloof en niet de mijne.
laat lekker iedereen geloven in wat die wilt en laat elkaar gewoon in hun waarde.
ik praat het niet goed ofzo dat die aartsgek van Gogh heeft afgeslacht natuurlijk niet aan de strop met die mongol en met de mensen die het met de dader eens zijn.
maar die film ging te ver, kijk al zou er een moslim theo een knal voor z'n bek geven kan ik het begrijpen, wie kaatst kan de bal verwachten maar dit ging natuurlijk veel en veel te ver.

maarja weet ook niet precies wat ik er van moet denken.

just my 2 cents
 

precies hier sluit ik me bij aan de man ging gewoon te ver eens moet je stoppen en klaar, gewoon het geloof met rust laten dan was er niets aan de hand geweest
 
InsaneMalebrain said:
Dus we mogen nooit meer iets over andermans geloof zeggen? :X

een mening uiten is heel wat anders dan een geloof afkraken een imam voor pooier uitschelden want zo is het gewoon heel simpel jij verdraait gewoon mijn woorden
 
tjah het is maar net zoals jij het ziet, iedereen heeft daarover zijn eigen mening. maar waar stopt het. ik bedoel waar leg je de lat voor vrijheid van uiting.

bv, ik vind islam nix. das een mening.
ik vind die geitenneukers, van de islam nix. das ook een mening van mij? maar inhoevere zit je met zo'n uistpraak fout?

simpel gezegt wat kan wel en wat kan niet?
 
tuurlijk zat van Gogh verkeerd, maar ik zie het zo: boeie wat ze over mijn god of wat dan ook zegge ? :S ik bedoel.. net alsof ik iemand ga slaan.. laat staan neerschieten.. als ie zegt dat god een pooier is ofzo, ik bedoel al die zogenaamde goden en geloven doen geen flikker voor ons anders ging het er wel wat beter aan toe op deze wereld, dus snap zohoezo niet hoe iemand zich zo kan opwinden om een of ander fabelachtig figuur daarbove in de wolken..
 
Ik vind het dus WEL boeiend als een geloof geen gelijke mensenrechten erop nahoudt. De vrouwen werden (en worden) nog steeds onderdrukt. Als niemand zich daarom op windt zal er ook niks gebeuren.
 
marbossi said:
Ik vind het dus WEL boeiend als een geloof geen gelijke mensenrechten erop nahoudt. De vrouwen werden (en worden) nog steeds onderdrukt. Als niemand zich daarom op windt zal er ook niks gebeuren.


totaal mee eens, als ik die islam gasten hoor praten over de film, hoor ik alleen maar, het is erg dat de teksten van koran zo worden gebruikt. maar ik hoor nix over de vrouwenrechten ed. daar moet dus ook aandacht aan besteedt worden. soms loop ik op straat, zie ik een ""turks/marok'' iemand zijn vrouw hellemaal vernederen in de vorm van schelden, tot zelf slaan op straat. zoiets kan dus niet.
 

tuurlijk kan je het daar niet mee eens zijn maar je moet niet vergeten dat het een geloof is en de vrouwen stemmen er min of meer mee in want ze KIEZEN voor het geloof en het is dus hun keus om wel of niet te geloven, er zijn ook vrouwen die liever niet willen geloven maar het zijt zo daar doe je niets aan. En wie zijn wij om een geloof wel of niet goed te keuren??? ik blijf erbij dat je niet zo over een geloof mag praten zoals van Gogh dat vind ik zeer respectloos
 
vrouwen kiezen voor het geloof? moetje eens in de bergen kijken bij de niet toeristische plekken van bv. turkije.
Die vrouwen daar hebben nixs tewillen. ze moeten geloven!
 
Als vrouwen in dit soort landen niet willengeloven raken ze hun familie kwijt, of erger ze worden vermoord door hun eigen familie
 
ben het er ook helemaal mee eens dat je er niemand voor dood mag schieten, ben het er ook mee eens dat het niet goed is hoe die vrouwen behandeld worden, daar heb ik al genoeg verhalen over gehoord, maar dat is precies wat ik probeer te zeggen: geloof slaat nergens op, ik bedoel wat is een geloof nou als het daarin normaal is vrouwen als slaven te gebruiken?
 
Ja dat snap ik ook niet dat ze vrouwen niet als hun gelijke beschouwen maar dat vind ik geen reden om het geloof af te kraken je zult het gewoon maar moeten accepteren lijkt me hoe dan ook. ik zal het nog maar eens zeggen voor de honderste x ik vind het ook niet normaal dat die marokkaan iemand van zijn leven berooft
 

Laat hun het maar eens accepteren dat het niet normaal is.. en ook al vinden ze het wel normaal, het is gewoon schending (ofzoiets) van de mensenrechten, deze zijn niet voor niets opgesteld, en dan hebben ze zich daar ook aan te houden.
 
Juist , als ze zo met vrouwen omgaan doen ze dat maar in het land waar dat geloof vandaan komt , in Nederland hoor je je aan regels te houden en niet aan een kut geloof
Die vrouwen kiezen daar niet zomaar voor , ze kunnen niet anders , en tsja et is zielig wat ermee gebeurd maar het hoord niet
 
Als, Als de gelovige vrouwen het er niet mee eens zijn kunnen ze zelf in opkomst komen voor hun mensen rechte. Maar deze worden vaak weer onderdrukt door hun man.
echt een heel moeilijk probleem, er is ook een heel verwarrde mening over. Ik zag een progamma op Ned.1 op de dag van theo doods. Maar niemand wist eigenlijk wat nu te gebeuren of konden een conclusie uit trekken