Theo van Gogh dood?

Status
Not open for further replies.
JohnB said:
En hoe weet jij dat allemaal zo cker? Afgestudeerd in godsdienst kunde?
Ik werk in een probleemwijk (soort van schildersbuurt). Daarom heb ik via mn werk een cursus gehad, over de normen en waarden van allochtonen en andere culturen.

Hier hebben ze me ook hierover verteld. Maar wees eerlijk. Mensen uit andere culturen hebben eerder een wraakgevoel, en zijn erg op hun "trots" en "eer" gesteld. Als deze word aangetast, nemen ze hier vaak wraak op.

Ik wil hier helemaal niets mee zeggen, maar ik merk dat de samenleving verhard, door de cultuurverschillen in Nederland.
 
Chyston said:
Logisch dat ik kinderlijk reageer.. jij begint over eigen rechtertje spelen. Dat is mijn opzicht kinderachtig.. daar hebben we toch een rechtssysteem voor. Alleen onnozele en barbaarse mensen spelen eigen rechter.. Maar nogmaals de vraag; Wat wil JIJ dan doen aan die mensen die mensen verkrachten of beroven?
Dat is dus verre van kinderachtig. Dat zit in de mens. Wij denken alleen dat we er boven kunnen staan. Maar het is gewoon een uiting hoor van "gevoelens".Jij doet nu eigenlijk precies hetzelfde, want je voelt je aangevallen door JOhnB en je stelt je aggressief tegen hem op. Ik weet het klinkt allemaal erg psychologisch en al die andere crap maar het is wel zo.
 
chezzmo said:
De MOSLIM die de moord heeft gepleegde, voelde zich nogal gepest door de leraar in kwestie meen ik....
Ja omdat die leraar volgens hem naaide met zijn cijfers en hem niet over liet gaan of van school trapte ofzo. Zoiets was het. heeft niks met moslim te maken.
 
Chyston said:
Logisch dat ik kinderlijk reageer.. jij begint over eigen rechtertje spelen. Dat is mijn opzicht kinderachtig.. daar hebben we toch een rechtssysteem voor. Alleen onnozele en barbaarse mensen spelen eigen rechter.. Maar nogmaals de vraag; Wat wil JIJ dan doen aan die mensen die mensen verkrachten of beroven?


LEZEN je richt je nu duidelijk naar de groep niet levenswijze persoon.
Dan zou je zien dat eigen rechten in VERSCHILLENDE CONTEKSTEN geplaatst kan worden.
En onnozele mensen geloven in het nederlandse rechtssysteem.
En aangezien jij niet leest wat ik schreef en trouw bent aan het nederlandse rechtssysteem kan je beter jezelf onnozel noemen. Je geeft aan dat je in het leger zit. Vertel mij eens dan wat je van die zaak rondom Erik O. vindt?

En wat ik zou doen bij iemand die een naaste van mij wat aandoet? Ik zou m iig laten leven...
 
s1abc said:
Ja omdat die leraar volgens hem naaide met zijn cijfers en hem niet over liet gaan of van school trapte ofzo. Zoiets was het. heeft niks met moslim te maken.

En dit geeft hem het recht om de leraar dan maar te vermoorden ?
 
Bas@ICE said:
Ach de agent die de dader in zijn been geschoten heeft zal wel veroordeeld worden...zo gaat dat hier...

Idd, zo zal het wel weer gaan. Reken maar dat daar weer allemaal rechtzaken enzo over komen net als bij Erik O. pas geleden.

Maarja, wie is de volgende? Ben bang dat er meer volgen.
 
Sander said:
Ik werk in een probleemwijk (soort van schildersbuurt). Daarom heb ik via mn werk een cursus gehad, over de normen en waarden van allochtonen en andere culturen.

Hier hebben ze me ook hierover verteld. Maar wees eerlijk. Mensen uit andere culturen hebben eerder een wraakgevoel, en zijn erg op hun "trots" en "eer" gesteld. Als deze word aangetast, nemen ze hier vaak wraak op.

Ik wil hier helemaal niets mee zeggen, maar ik merk dat de samenleving verhard, door de cultuurverschillen in Nederland.

Je kijkt dus maar naar 1 groep. Wel eens op vakantie in Turkije geweest? Allemaal moslims , maar zijn wel 180 graden anders dan de mensen hier. De "vluchtelingen"die hier zijn uit welke cultuur dan ook hebben geen eer of trots. Het zijn juist de afvalstukken van het volk. Misschien maar eens je horizon verbreden zodat je duidelijk de scheidingsvlakken kan trekken.
 
Mijn mening is dat Nederlanders een keer voor zichzelf moeten opstaan. Het is ons land en dan komt er een buitenlander en die vermoord zomaar iemand omdat zijn mening hem niet aanstaat :?...

En wat doen wij dan als tolerante Nederlanders, we geven de dader wel 6 jaar (met wat jaar eraf aangezien hij/zij zich zo goed heeft gedragen). Dit zijn toch geen straffen!!!

Dit klinkt racsistisch maar zo denk ik erover of mag dat ook al weer niet!!!
 
s1abc said:
Ja omdat die leraar volgens hem naaide met zijn cijfers en hem niet over liet gaan of van school trapte ofzo. Zoiets was het. heeft niks met moslim te maken.


Hij zou worden geschorst..... En ik vind niet dat er een rede is om daden zoals deze goed te praten....

Maar het was een moslim, die ZELF als slachtoffer werd bestempeld door zijn familie... Als iemand uit mijn familie zoiets zou flikken, zou ik eventueel wel voor beul willen spelen. Dit soort volk moet ik echt niet in mijn familie hebben
 
Daniel@NRG said:
Mja een demonstratie met allemaal marokkanen met een Geit voor hun kop....

Chyston, waarom ga je niet lekker met je bek in de sahara thee drinken met je vriendjes, n00b.

Ga maar een week in Amsterdam-West wonen, dan piep je wel anders vriend.

Beter post je een keer wat zinnigs dat ook met het onderwerp te maken heeft :|
 
Last edited:
JohnB said:
Je kijkt dus maar naar 1 groep. Wel eens op vakantie in Turkije geweest? Allemaal moslims , maar zijn wel 180 graden anders dan de mensen hier. De "vluchtelingen"die hier zijn uit welke cultuur dan ook hebben geen eer of trots. Het zijn juist de afvalstukken van het volk. Misschien maar eens je horizon verbreden zodat je duidelijk de scheidingsvlakken kan trekken.


ik kan me vergissen johnB maar volgens mij staat er duidelijk dat hij dat op een speciaal daarvoor ontworpen cursus heeft geleerd, zal dus wel wat van waarheid inzitten denks
 
JohnB said:
Je kijkt dus maar naar 1 groep. Wel eens op vakantie in Turkije geweest? Allemaal moslims , maar zijn wel 180 graden anders dan de mensen hier. De "vluchtelingen"die hier zijn uit welke cultuur dan ook hebben geen eer of trots. Het zijn juist de afvalstukken van het volk. Misschien maar eens je horizon verbreden zodat je duidelijk de scheidingsvlakken kan trekken.
Dat vooral in de jaren '60 de laagste regionen van die bevolkingsgroepen hierheen kwamen klopt. Het was zelfs zo dat in die dorpen iedereen moest verzamelen en hun gebit moesten laten zien (waarom moet je maar PM-en ofzo). Er werden dus alleen mensen meegenomen die niks hadden en die dus geen eisen zouden stellen maar geld wilde verdienen, maar dit was ook meestal het uitschot en geen opleiding hebben gehad. Deze mensen vinden dan ook meestal troost in een geloof of kunnen niet anders. Het is toen al fout gegaan omdat wij zelf vonden dat we te goed waren voor de werkzaamheden waarvoor zij gehaald werden.
 
JohnB said:
Misschien maar eens je horizon verbreden zodat je duidelijk de scheidingsvlakken kan trekken.
Godverdomme! Arrogante LUL!

Je loopt wel te bleren, dat mensen moeten lezen, maar ik heb het in bovenstaand stukje over cultuurverschillen in NEDERLAND Lees eens goed, respecteer mijn mening, en ga niet overal meteen tegen in.

Ik ben al eens in Turkije geweest, en heb niets dan lof over deze mensen. Ik generaliseer niet, want ik weet dat er ook ontiegelijk rotte peren onder de nederlandse bevolking zitten...
 
JohnB said:
Je geeft aan dat je in het leger zit. Vertel mij eens dan wat je van die zaak rondom Erik O. vindt?
Ik zou hier graag mijn visie over willen geven.. desalniettemin gaan we samen al veels te ver offtopic dan eigenlijk mag en om dan ook nog hierover te beginnen gaat een beetje ver. Vind het alleen een beetje raar dat jij het normaal vind dat iemand eigen rechter gaat spelen. Als iedereen dat gaat doen krijgen we amerikaanse ghetto´s waar iedere dag wat mensen neergeknalt worden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top