Theo van Gogh dood?

Status
Not open for further replies.
chezzmo said:
Tis alleen wel opvallend dat de grenzen worden verlegd door moslims....

Zoals BV die leraar in den haag.....
Hells Angels liquideren ook mensen, das toch echt geen moslim groepering..
 
Theo van Gogh doodgeschoten
Uitgegeven op 02 november 2004 om 10:29 uur

Filmmaker Theo van Gogh is dinsdagochtend in Amsterdam-Oost doodgeschoten. Twee andere mannen, onder wie een politieagent, raakten gewond bij de schietpartij. De politie heeft de vermoedelijke dader na een schotenwisseling aangehouden.

Van Gogh werd neergeschoten toen hij het stadsdeelkantoor aan de Linneausstraat uitkwam. Hij wist naar de overkant van de straat te komen, waar de schutter nogmaals op hem vuurde. Ook een omstander werd daarbij getroffen door een kogel. Over zijn toestand is niets bekend.

De dader vluchtte vervolgens het Oosterpark in, waar hij door de politie werd omsingeld. Toen hij het park aan de kant van de Mauritskade probeerde te verlaten, ontstond een schotenwisseling met de politie. Een agent werd daarbij in de borst getroffen, maar omdat hij een kogelwerend vest droeg, lijken zijn verwondingen mee te vallen. De verdachte werd door de politie in zijn been geschoten, waarna hij werd gearresteerd.

De dood van Van Gogh wordt bevestigd door zijn productiemaatschappij. Enkele getuigen van de schietpartij hebben de cineast als het slachtoffer herkend. De politie wil formeel niet bevestigen dat het om Van Gogh gaat zolang de familie van het slachtoffer nog niet is ingelicht. Over de identiteit van de verdachte of over het motief is nog niets bekend.
 
Chyston said:
Hells Angels liquideren ook mensen, das toch echt geen moslim groepering..


Een liquidatie binnen criminele omgevingen kun je niet vergelijken met de moord op een leraar die gewoon zijn werk doet :|
 
Weet je wat het probleem is?

Voor een allochtoon/moslim, is een mensenleven niets waard, en ziet een iemand, die het niet met hem/zijn standpunten eens is, als een "ding" wat gestopt moet worden. In de meeste gevallen is Moord hier een voortvloeisel van.


Voor een Nederlander, is de vrijheid van meningsuiting, UITERST belangrijk. Ook het recht om te leven, is voor ons belangrijk. Ook heeft men respect voor een ander, en is men vergevingsgezind.




Door dit verschil, ontstaat er tegenwoordig een steeds groter gat, tussen de samenlevingen. Hier moet iets aan gedaan worden door de regering. Dat het door deze regering niet gebeurd, lijkt me logisch :rolleyes:
 
:( Waarom!?!? Ik vond zijn optreden tijdens de film Cool! nog wel tof. Hij zei tenminste wat hij dacht, wellicht niet altijd handig maar kwam tenminste voor zijn mening op!

Ik denk dat mocht het waar zijn met die brief en islamitische teksten, dit toch wel genoeg zegt over de Islamitische bevolking. Naar mijn mening mag de dader hetzelfde behandelt worden
 
JohnB said:
Mensen worden soms wel gedwongen om eigen rechter te spelen. Een verkrachter krijgt misschien 8 maanden cel. 8 Maanden cel voor het vernielen van iemands leven. Wat zou je doen als t je dochter of zus was ofzo? Genoegen nemen met 8 maanden voor die grafbak? Je mag weten ik zal die gast zoeken en zelf even straffen.

Of je oma wordt gerooft savonds , dader wordt gepakt en krijg 240 uur dienst verlening. Je oma durft niet meer op straat en bij elk vreemd geluidje staat ze stijf van angst.
Dus houdt dingen wel goed gescheiden. En sommigen van jullie moeten eens goed nadenken met wat ze zeggen. Krijg echt het idee dat er hier IQ loze personen rondkijken
Wat wil je dan.. dat hun piemel eraf hakken? Ze een blauw oog bezorgen? En dan vervolgens jijzelf een taakstraf of celstraf?

Ik heb dit kort geleden zelf meegemaakt met iemand in mijn dichte omgeving die iets overkomen is. Ik ga er verder niet dieper op in omdat er hier mensen zijn die mij persoonlijk kennen en ook het slachtoffer kennen. Maar in ieder geval had ik in eerste instantie ook zoiets van.. ik pak die gozer die dat gedaan heeft. Maar wat heb ik eraan? Zelf een strafblad krijgen? Mijn baan bij defensie riskeren? En nu is het ook nog zo, dat het slachtoffer geen aangifte durft/wil doen. Die gozer loopt dus nog vrij rond en zag hem laatst nog lopen.

Maar dit zijn dus 2 verschillende dingen.. Van Gogh heeft niemand verkracht, geen omatjes berooft.. alleen gezegd wat ie dacht. Ook al was ik het hier absoluut niet mee eens. Geluiqideerd worden is NIET de oplossing..
 
Sander said:
Weet je wat het probleem is?

Voor een allochtoon/moslim, is een mensenleven niets waard, en ziet een iemand, die het niet met hem zijn standpunten eens is, als een "ding" wat gestopt moet worden. In de meeste gevallen is Moord hier een voorvloeisel van.
En hoe weet jij dat allemaal zo cker? Afgestudeerd in godsdienst kunde?
Ik denk dat jij nu net als de meeste mensen alleen maar kijkt naar de moslim extremisten.
Hoe denk je dat Katholiek-extremisten zijn? Die zijn geen haar beter dan die al-qaida figuren , alleen daar zijn dr heel weinig van en hoor je nix over.
Of een beter en recenter voorbeeld , Folkert van der Graaf. Dacht ook zoals jij t bracht , maar die was geen Moslim.
 
S`am said:
bedoel je niet een rechtse partij? linkse partijen steunen toch een "multi"cultureel land

mja wat ik zie/hoor als belg op nederlands nieuws, is dat die tijdje terug met hirsi ali (hoe je et ook schrijft) met de dood bedreigt wordt. en DHC heeft et niet zo op die Hirsi, en Freezer is DHC wannebee, dus ... we hebben de dader 8P


Extreem links en/of extreem rechts!! alles kan!! en zeker in dit pokkeland waar vrijstaten worden getolereerd door politiek en politie! ik zou iig voorzichtig zijn en niet voorbarig te concluderen dat dit door medelanders gedaan is.
 
Ach de agent die de dader in zijn been geschoten heeft zal wel veroordeeld worden...zo gaat dat hier...

Verder uit ik mn mening maar niet over de dader/islam want dan is het topic snel dicht.
 
Ik denk gewoon de wet handhaven die ook in The States wordt gebruikt. Als je daar iemand vermoord kan je de doodstraf krijgen of levenslang krijgen. Dit vind ik straffen.

De Justitie van NL is te soft en te tolerant
 
chezzmo said:
Een liquidatie binnen criminele omgevingen kun je niet vergelijken met de moord op een leraar die gewoon zijn werk doet :|

En die moord op die leraar is ook verre van relevant met deze moord want die leraar werd doodschoten omdat hij een docent was, en niet omdat die leraar tegen de Islam ofzo was....
 
Chyston said:
Wat wil je dan.. dat hun piemel eraf hakken? Ze een blauw oog bezorgen? En dan vervolgens jijzelf een taakstraf of celstraf?

Ik heb dit kort geleden zelf meegemaakt met iemand in mijn dichte omgeving die iets overkomen is. Ik ga er verder niet dieper op in omdat er hier mensen zijn die mij persoonlijk kennen en ook het slachtoffer kennen. Maar in ieder geval had ik in eerste instantie ook zoiets van.. ik pak die gozer die dat gedaan heeft. Maar wat heb ik eraan? Zelf een strafblad krijgen? Mijn baan bij defensie riskeren? En nu is het ook nog zo, dat het slachtoffer geen aangifte durft/wil doen. Die gozer loopt dus nog vrij rond en zag hem laatst nog lopen.

Maar dit zijn dus 2 verschillende dingen.. Van Gogh heeft niemand verkracht, geen omatjes berooft.. alleen gezegd wat ie dacht. Ook al was ik het hier absoluut niet mee eens. Geluiqideerd worden is NIET de oplossing..

Beter lezen , ik zeg nergens dat die Van Gogh omzeep geholpen moest worden. En je antwoord erg kinderlijk met hun piemel eraf hakken.
Misschien eens zelf kennis gaan opdoen voordat je loos gaat antwoorden
 
Bas@ICE said:
Ach de agent die de dader in zijn been geschoten heeft zal wel veroordeeld worden...zo gaat dat hier...
Ga daar maar niet vanuit.. Bij wapengevaarlijke personen zijn ze gerechtigd om te schieten zodat er verder niemand meer in gevaar komt.
 
Ruben_09 said:
Ik denk gewoon de wet handhaven die ook in The States wordt gebruikt. Als je daar iemand vermoord kan je de doodstraf krijgen of levenslang krijgen. Dit vind ik straffen.

De Justitie van NL is te soft en te tolerant


AMEN +ralf+
 
JohnB said:
Beter lezen , ik zeg nergens dat die Van Gogh omzeep geholpen moest worden. En je antwoord erg kinderlijk met hun piemel eraf hakken.
Misschien eens zelf kennis gaan opdoen voordat je loos gaat antwoorden
wat hij bedoeld is denk ik dat je jezelf er alleen maar mee hebt als je eigen rechter gaat spelen. Hoe logisch het ook is moreel gezien.
 
s1abc said:
En die moord op die leraar is ook verre van relevant met deze moord want die leraar werd doodschoten omdat hij een docent was, en niet omdat die leraar tegen de Islam ofzo was....

De MOSLIM die de moord heeft gepleegde, voelde zich nogal gepest door de leraar in kwestie meen ik....
 
JohnB said:
En hoe weet jij dat allemaal zo cker? Afgestudeerd in godsdienst kunde?
Ik denk dat jij nu net als de meeste mensen alleen maar kijkt naar de moslim extremisten.
Hoe denk je dat Katholiek-extremisten zijn? Die zijn geen haar beter dan die al-qaida figuren , alleen daar zijn dr heel weinig van en hoor je nix over.
Of een beter en recenter voorbeeld , Folkert van der Graaf. Dacht ook zoals jij t bracht , maar die was geen Moslim.


Mocht ik nou net Godsdienst hebben op school. Het zit zo wat mijn leraar heeft verteld:

Katholieke extremisten denken wel net zo ernstig als Moslims, maar de actie waarmee zij het forceren gebeurd niet zo doeltreffend als Moslims. En de reden waardoor Moslims (kijk in Palestina/Arabie) zulke acties plegen is omdat ze gewoonweg NIKS hebben, geen geld/huis, de omstandigheden zijn gewoon enorm slecht. En als het slecht gaat vallen mensen terug op hun geloof.

En kijk eens naar de allochtoonse bevolking in Nederland, die hebben het ook niet goed voor elkaar. Daarom komen vaker Moslims etc. in het nieuws.
 
JohnB said:
Beter lezen , ik zeg nergens dat die Van Gogh omzeep geholpen moest worden. En je antwoord erg kinderlijk met hun piemel eraf hakken.
Misschien eens zelf kennis gaan opdoen voordat je loos gaat antwoorden
Logisch dat ik kinderlijk reageer.. jij begint over eigen rechtertje spelen. Dat is mijn opzicht kinderachtig.. daar hebben we toch een rechtssysteem voor. Alleen onnozele en barbaarse mensen spelen eigen rechter.. Maar nogmaals de vraag; Wat wil JIJ dan doen aan die mensen die mensen verkrachten of beroven?
 
echt weer nederland dit.. er is helaas niets aan te doen, en elke gek kan dit dus doen in nederland. De vraag is hoelang het nog duurt voordat gewone burgers worden neergeschoten om het maar zo te zeggen. Tuurlijk, theo heeft gevaarlijke dingen gezegd waar ie dus waarschijnlijk nu voor word gestrafd..
ik vind het wederom diep en diep triest.
En idd, de dader zal er wel weer af komen met een paar maandjes gevangenis en een beetje dwangverpleging ofzo.. misschien wordt het dan nog aantrekkelijk om iemand te vermoorden binnekort?Als ik iemand niet mag, en ik krijg er maar 6 jaar voor door hem te vermoorden, dan wordt het idd wel aantrekkelijk hier in nederland. Eigenlijk zou hier een protestactie ofzo tegen moeten komen.
 
Chyston, waarom ga je niet lekker met je bek in de sahara thee drinken met je vriendjes, n00b.

Ga maar een week in Amsterdam-West wonen, dan piep je wel anders vriend.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top