Ja precies performance merk ik helemaal niksEen massaprobleem kan allerlij vreemde dingen opleveren, dus ja dit kan.
Je moet niet vergeten, de scooter staat nu stil en is niet in beweging.
Als je een massaprobleem hebt in de vorm van een loscontact gaat dit een rol spelen als je wellicht rijdt met de scooter.
Echter dat zou je ook moeten merken aan de performance en op die vraag heb je geantwoord dat je niks merkt qua rijden.
Precies dit hahaDus zij vermoeden dat de massa van het blok niet goed is.
Zou kunnen natuurlijk maar als je de eerste meting uitvoerd (t/m het 7de bolletje) zoals hierboven beschreven, weet je dit snel genoeg.
Vindt het vreemd dat Sym en een dealer adviseert om een houwtjes touwtjes oplossing toe te passen maar oké.
Misschien bedoelden ze wel dit even tijdelijk te proberen.
Dat klopt, alleen zij hebben het over de massa van het motorblok en vermoeden/hopen dat de massa van het frame in orde is.Normaal moet je weten waar de massa niet goed is en vervolgens daar een massakabel leggen toch?
Gewoon kabel van de cilinderkop naar de minpool van de accu leggen?Dat klopt, alleen zij hebben het over de massa van het motorblok en vermoeden/hopen dat de massa van het frame in orde is.
Om tijdelijk te proberen zou ik persoonlijk die kabel van het blok rechtstreeks naar de min-pool van je accu leggen.
Maar in principe ligt die verbinding er al in de vorm van de massa van je startmotor.
Dit is die dikke kabel die op de min-pool van je accu zit aangesloten.
scooter maakt helemaal origineel 8k toeren max!Hoeveel toeren maakt die van jou?
Toen ik van mijn Sym scoot naar brom ging maken ging hij ook niet harder dan ongeveer 45Kmh.
Ik ben erachter gekomen dat ze bij de 25Kmh versies in de software iets aanpassen als je de varioring eruit haalt niet harder gaat dan 45Kmh en maar max 6800 omw/min.
Maar ik weet niet hoe de software in de E5 eruit ziet, of deze hetzelfde is hoe de E4.
je hebt het nu over een euro 4 denk ik? deze zijn een stuk sneller als de euro 5Oke, dat is goed ja.
Die van mij nu 7500 omw/min met een snelheid van 55Kmh.
Maar wel met een varioring er nu in van 2mm anders liep hij 62Kmh met 7500 omw/min
zeker te weten heb hetzelfde sym model (xpro bezorgscooter) in euro 4 variant staan ben daar veel meer over te spreken dan de e5 variantDan hoop ik dat mijn E4 nog lang meegaat.
E5 staan laten.
Normaliter moet de bougie vervangen worden voor een iets koudere exemplaar bij de volledige injectie varianten!
I.p.v. de (aloude) CR6HSA (vanaf de fabriek) word aangeraden om een CR7HSA te monteren...
Of dit je probleem (geheel) oplost weet ik niet, maar je mag toch verwachten dat de dealer hier op z'n minst weet van heeft!
Als het een echte Sym Dealer betreft heeft deze hiervan bericht gehad van Motana!
Motana is immers de grote baas achter de Sym en Peugeot scooters wat dat betreft.