SvR-Tuning op zn best [pics] hebo ng -> modificatie -> manston

SR Max Biaggi

Gilera DNA te koop
Nadat ik voor mijn SR Max Biaggi een Hebo NG had gekocht, vond ik dat deze wel getuned mocht worden :) . Ik heb toen Sjoerd benaderd en hij wilde dat wel even doen. Ik zei: maak er maar een manston van....

en zo geschiedde het:
(alleen de uitlaatpoort is aangepast, en iets aan de flow veranderd inde spoelgang (spijltje is puntiger)

fotos zijn genomen vóór het afwerken -> bevels aanbrengen en glad maken van uitlaatpoort)
NG=Manston01.jpg


NG=Manston02.JPG


NG=Manston03.JPG


NG=Manston04.JPG

volgens mij zijn dit de fotos toen ie nog net niet af was, zonder bevels ook....

bovenstaande cilinder is reeds gemonteerd op mijn setupje :)

Hebo NG (pen 12) SvR-tuned
Hebo Racing pen 12 krukas
Hebo Vario
Hebo Koppeling
Bidalot c20
Hebo filter
DO 21mm + polini shoke dingetje
std ontsteking
malossi spruitstuk
malossi v-snaar
Marco_v_W-tuned carter

verder heb ik nog 2 alu verstevingsbuizen aan me frame gemaakt, hierdoor is het frame extreem stijf geworden, echt een genot om te rijden :W :D
verder ook DD gemaakt......

ik zal morgen ff filmpje posten en wat fotos van het geheel......

moet scootertje ook nog ff beetje afstellen want hij rijdt pas sinds vanavond..... heb dus alleen nog maar ff een rondje door de wijk gereden....
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zijn leuke cilindertjes voor tuning. Ik haalde met een soortgelijke cilinder (Athena racing 70) bijna 18 pk achterwiel.

Ben dus benieuwd wat jij haalt.
 
Originally posted by Marco_v_W
in de poortbrug is onderaan aan de linkerkant ook iets te wild gehakt..


Originally posted by JohanS
en zie ik et nou goed dat de uitlaatpoort aan de bovenkant niet recht is?[/B]


houdt er wel rekening mee dat sjoerd gewoon iemand is die dit voor hobby doet, zoals hij zelf tegen mij zei: ''Beuner in een scheurtje''
 
Originally posted by b0em
afwerking laat te wensen over, maar dat is mijn mening.

Afwerking zorgt niet voor meer vermogen. Is iets wat je ziet op een foto. Zit vooral tussen je oren....
Poortje is best netjes bewerkt hoor... (probeer het zelf eens..)

Poorten afschuinen (met een steentje 45 gr hoek maken bij overgang naar NiCaSil) zou ik trouwens wel eerst doen i.v.m. eventueel loslaten NiCaSil.
 
Nee, maar afwerking heeft er wel me te maken hoe lang je die prestaties zou kunnen leveren.
Poort is wat ruw van vorm, of het nou alleen optisch is weet ik niet, het lijkt of er een heel stuk NiCsi weg is rechts onder linker poort...
 
afwerking heeft wel te maken met duurzaamheid. Dit zit niet tussen me oren maar is gewoon duidelijk te zien op de pic.
En nee ik kan het zelf niet, maar ik zou het ook over laten aan mensen die het wel kunnen (hierbij bedoel ik niks negatief over SVR tuning) Ik weet namelijk van mezelf al dat ik geen vaste hand ervoor heb dus heeft het ook geen zin om me erin te verdiepen.

Dat ik het zelf niet kan, wil niet zeggen dat ik er geen kritiek op mag geven, anders had de topicstarter het maar voor zichzelf moeten houden.
 
Originally posted by mario
Afwerking zorgt niet voor meer vermogen. Is iets wat je ziet op een foto. Zit vooral tussen je oren....
Poortje is best netjes bewerkt hoor... (probeer het zelf eens..)

Poorten afschuinen (met een steentje 45 gr hoek maken bij overgang naar NiCaSil) zou ik trouwens wel eerst doen i.v.m. eventueel loslaten NiCaSil.

zoals al onder de foto staat aangegeven, zijn dit de fotos vóór het aanbrengen van bevels en het gladder maken van de uitlaatpoort

(het algeheel afwerken dus :) )
 
Back
Top