rare smaak van fotografie... maar goed . als jij graag zaad op de gevoelige plaat vastlegt.. welkom........Hallo.
Mijn naam is Rene, 46 , in het bezit van Yamaha aerox 2 takt water koeling Peugeot Buxy peugeot vivacity ,turbho weet niet wat 4takt vespa zip clone, cadillac sedan deville uit 1972 8,2 liter, jaguar xj v6 suprecharged.
ben gek op alles wat elektronica en/of motoren bezit.
,,
Het traanplaat en NoFear stickers waren hier ook "verplicht"Zal ik mij dan ook maar meteen voorstellen. Ik woon in Zuid-limburg. Toen ik 16 was heb ik een nieuw Peugeot Ludix gekocht (die ik nog steeds heb). Toen ik 17 was heb ik een Malaguti Phantom gekocht voor erbij. Deze heb ik helemaal uit elkaar gehad destijds en opnieuw opgebouwd. Toen der tijd ook meerdere georganiseerde toer-ritten gedaan. De Epen tour bijvoorbeeld die behoorlijk bekend was. Ik heb heel erg veel aan scooters gesleuteld. Eigenlijk sleutel ik er nog steeds zo nu en dan aan voor anderen, maar niet meer zoveel. Zelf veel altijd op scooter-freaks rond gehangen.
Zelf rijd ik ook nog motor: Suzuki GSX600F, Honda Magna VF700C(door mij zelfgebouwde Bobber), Honda CM400T(nieuw project). Ook heb ik mijn "hobby" auto (originele Nissan Skyline R33 GTR series 2 uit 1996).
Maar goed.
Ik wil mijn Peugeot Ludix weer een beetje gaan benutten. Hij ziet er origineel nog zeer strak uit. Weinig beschadigingen.
Peugeot Ludix One
-bouwjaar: 2007
-km-stand: rond de 25.000
-treeplank van traanplaat gemaakt
-No-fear stickers (destijds ruig)
-luchtfilter, cilinder,uitlaat,vario,koppeling e.t.c. Allemaal origineel op verwijdering van de "Varioplaat" na.
Natuurlijk wel onderhoud eraan gedaan. V-snaar,rolletjes,luchtfilter element, zuigerveren e.t.c.
Loopt ongeveer 35-40kmh op de teller. Laatste keer rollerbank 10 jaar geleden zo'n 32kmh.
Rond 2005 was ik kloar om te werken, dus een Tomos classic gekocht in rotterdam (rijbewijs was 3 tientjes by postkantoor) aan een stukkie door naar noorden getuft, zat geloof ik nog eens op de snelweg maar het was héél wat rustiger toen. Op den duur was de kilometerteller kaduuk, maar dat was nog allemaal gedoogd, had plannen er een compas in te zetten. Nadien weer teruggetuft naar rotterdam, op een dag naar amsterdamn want daar lag de boot waar ik zou werken in het dok, halverwege bij woerden lekke band, en maar de trein genomen, waarin ik de helm heb achtergelaten. Toen belde een waut me op want de brommer was gevonden, naar woerden gegaan om de papieren te geven. Want ik most toen met vliegtuug naar werk gaan (twee keer was ik het zat maar met trein gegaan) nou jah dat liep niet op veel uut
5 jaar geleden een Malaguti van buurman overgenomen, aardig wat gecruised met dat ding: tent, slaapzak en wat kookgerei. Richting de wadden, belgie, duutsland en de zee. Was wat gerommel mee, en voor vriendin maar 25 km brommertje gehaald een agm vx50. Garantie gaat tot 6000 km, en nu bij 5594 heeft ie er niet veel zin meer in.
Denk eigenlijk dat de zuigerveren wat versleten zijn, en met koud weer slecht afdichten. Had nog een fohn van haar gevonden vandaag geprobeerd de carburateur op te warmen, weinig succes !
Rond 2005 was ik kloar om te werken, dus een Tomos classic gekocht in rotterdam (rijbewijs was 3 tientjes by postkantoor) aan een stukkie door naar noorden getuft, zat geloof ik nog eens op de snelweg maar het was héél wat rustiger toen. Op den duur was de kilometerteller kaduuk, maar dat was nog allemaal gedoogd, had plannen er een compas in te zetten. Nadien weer teruggetuft naar rotterdam, op een dag naar amsterdamn want daar lag de boot waar ik zou werken in het dok, halverwege bij woerden lekke band, en maar de trein genomen, waarin ik de helm heb achtergelaten. Toen belde een waut me op want de brommer was gevonden, naar woerden gegaan om de papieren te geven. Want ik most toen met vliegtuug naar werk gaan (twee keer was ik het zat maar met trein gegaan) nou jah dat liep niet op veel uut
5 jaar geleden een Malaguti van buurman overgenomen, aardig wat gecruised met dat ding: tent, slaapzak en wat kookgerei. Richting de wadden, belgie, duutsland en de zee. Was wat gerommel mee, en voor vriendin maar 25 km brommertje gehaald een agm vx50. Garantie gaat tot 6000 km, en nu bij 5594 heeft ie er niet veel zin meer in.
Denk eigenlijk dat de zuigerveren wat versleten zijn, en met koud weer slecht afdichten. Had nog een fohn van haar gevonden vandaag geprobeerd de carburateur op te warmen, weinig succes !
Nu de agm vx50 vorig jaar weggegeven, en een paar maand geleden een aprilia mojito 2 takt gekocht. Loopt aardig. Alleen nu lekke band ga hem morgen proberen te repareren, tank van 7 liter is wel snel leeg !! Maar in elk geval géén kleppen stellen meerPost automatically merged:
Mensen met kennis van zaken zijn altijd welkom op dit forum...!!!Beste forumleden mijn naam is Bas, 38 woonachtig in Heelsum en vader van 2 jonge kinderen. Begin 2000 reed ik een Peugot Buxy, ergens in 2011 heb ik nog even een citta gehad en sinds een paar dagen in het bezit van een Vespelini S.
Heb deze erbij voor woon/werk verkeer (+/- 12km).
Beestje heeft laatste maanden weinig gereden dus heeft wat aandacht nodig zowel motorisch als optisch.
Heb wel enige technische kennis maar motoren is lang geleden, vandaar mijn aanmelding hier.
Dat ligt eraan wat de verhouding buitenwegen/stad is.Ook twijfel ik als het noodzakelijk is om een 125cc te rijden en dat een 50cc misschien wel voldoende is,
ik kijk voor potentiële aankopen (ook auto's) eens hoe hoog de maximale kilometerstanden zijn die er nog te koop staan.@Sparky
oh bedankt voor de tip! Ik woon in het Noorden van Limburg, kortbij de grens met Nederland maar het is evenzeer wel gunstig om eens tot daar te rijden lijkt mij.
De zip leek mij ook al wat klein maar volgens reviews op YouTube zou dit scootertje voor mensen tot 1.90m te doen zijn?
Wat de betrouwbaarheid aangaat zou dit dan wel één van de betere moeten zijn of klopt dit niet?
Bedankt nogmaals!
Daarmee bedoel je dan dat de Kymco's ook degelijke scooter zouden (kunnen) zijn?ik kijk voor potentiële aankopen (ook auto's) eens hoe hoog de maximale kilometerstanden zijn die er nog te koop staan.
er is hier iemand eens een topic gestart met kilometerstanden met originele cilinder/zuiger maar daar kwamen niet veel reacties op.
klik
het bleef denk ik stil nadat er twee Kymco's toch wel astronomische kilometerstanden bleken te hebben? (uitnodiging om het weer eens op te pakken?)
met de perikelen aan vespa/piaggio vs Sym/Kymco die ik hier voorbij heb zien komen zou ìk haast zover willen gaan dat de Taiwanezen degelijker zouden kunnen zijn. maar misschien ben ik nog steeds bevooroordeeld door de inferieure kwaliteit van Italiaanse vrachtwagens en bestelwagens waar ik 25 jaar terug aan werkte, terwijl ik nu van een kameraad hoor (die nu bij hetzelfde bedrijf in het magazijn staat) dat dat veel ten goede is veranderd.Daarmee bedoel je dan dat de Kymco's ook degelijke scooter zouden (kunnen) zijn?
Ik ken dit merk helaas zelf niet maar wil ze wel eens opzoeken.
Dat topic zou ik ook graag wat uitgebreider zien om een beetje een basis te hebben wat de betrouwbaarheid van de verschillende scooters aangaat.
Dank je.
Dat heb ik inderdaad ook al bekeken.Heb je al eens aan een elektrische gedacht , 60/70 km per week is niet zoveel natuurlijk .
Verder denk ik , ( voornamelijk de "merk" scooters) dat het voornamelijk in het onderhoud zit , of een scooter betrouwbaar is of niet .
Zelf heb ik een grande retro , en ben hier best wel content mee , maar hij staat binnen , en als er iets stuk is , kan ik het repareren , en op tijd z'n beurtjes geven