Stel jezelf voor / Introduce yourself!

Hallo.
Mijn naam is Rene, 46 , in het bezit van Yamaha aerox 2 takt water koeling Peugeot Buxy peugeot vivacity ,turbho weet niet wat 4takt vespa zip clone, cadillac sedan deville uit 1972 8,2 liter, jaguar xj v6 suprecharged.
ben gek op alles wat elektronica en/of motoren bezit.
,,
rare smaak van fotografie... maar goed . als jij graag zaad op de gevoelige plaat vastlegt.. welkom........
 
Hallo

Mijn naam is Chiel en heb pas weer een kymco super 8 aangeschaft, ik heb er nog 1 bijgekocht, eerder een aantal motoren en auto,s opgeknapt maar dit is wat beter te betalen :)
 
Zal ik mij dan ook maar meteen voorstellen. Ik woon in Zuid-limburg. Toen ik 16 was heb ik een nieuw Peugeot Ludix gekocht (die ik nog steeds heb). Toen ik 17 was heb ik een Malaguti Phantom gekocht voor erbij. Deze heb ik helemaal uit elkaar gehad destijds en opnieuw opgebouwd. Toen der tijd ook meerdere georganiseerde toer-ritten gedaan. De Epen tour bijvoorbeeld die behoorlijk bekend was. Ik heb heel erg veel aan scooters gesleuteld. Eigenlijk sleutel ik er nog steeds zo nu en dan aan voor anderen, maar niet meer zoveel. Zelf veel altijd op scooter-freaks rond gehangen.

Zelf rijd ik ook nog motor: Suzuki GSX600F, Honda Magna VF700C(door mij zelfgebouwde Bobber), Honda CM400T(nieuw project). Ook heb ik mijn "hobby" auto (originele Nissan Skyline R33 GTR series 2 uit 1996).
Maar goed.
Ik wil mijn Peugeot Ludix weer een beetje gaan benutten. Hij ziet er origineel nog zeer strak uit. Weinig beschadigingen.
Peugeot Ludix One
-bouwjaar: 2007
-km-stand: rond de 25.000
-treeplank van traanplaat gemaakt
-No-fear stickers (destijds ruig)
-luchtfilter, cilinder,uitlaat,vario,koppeling e.t.c. Allemaal origineel op verwijdering van de "Varioplaat" na.
Natuurlijk wel onderhoud eraan gedaan. V-snaar,rolletjes,luchtfilter element, zuigerveren e.t.c.
Loopt ongeveer 35-40kmh op de teller. Laatste keer rollerbank 10 jaar geleden zo'n 32kmh.
 
Zal ik mij dan ook maar meteen voorstellen. Ik woon in Zuid-limburg. Toen ik 16 was heb ik een nieuw Peugeot Ludix gekocht (die ik nog steeds heb). Toen ik 17 was heb ik een Malaguti Phantom gekocht voor erbij. Deze heb ik helemaal uit elkaar gehad destijds en opnieuw opgebouwd. Toen der tijd ook meerdere georganiseerde toer-ritten gedaan. De Epen tour bijvoorbeeld die behoorlijk bekend was. Ik heb heel erg veel aan scooters gesleuteld. Eigenlijk sleutel ik er nog steeds zo nu en dan aan voor anderen, maar niet meer zoveel. Zelf veel altijd op scooter-freaks rond gehangen.

Zelf rijd ik ook nog motor: Suzuki GSX600F, Honda Magna VF700C(door mij zelfgebouwde Bobber), Honda CM400T(nieuw project). Ook heb ik mijn "hobby" auto (originele Nissan Skyline R33 GTR series 2 uit 1996).
Maar goed.
Ik wil mijn Peugeot Ludix weer een beetje gaan benutten. Hij ziet er origineel nog zeer strak uit. Weinig beschadigingen.
Peugeot Ludix One
-bouwjaar: 2007
-km-stand: rond de 25.000
-treeplank van traanplaat gemaakt
-No-fear stickers (destijds ruig)
-luchtfilter, cilinder,uitlaat,vario,koppeling e.t.c. Allemaal origineel op verwijdering van de "Varioplaat" na.
Natuurlijk wel onderhoud eraan gedaan. V-snaar,rolletjes,luchtfilter element, zuigerveren e.t.c.
Loopt ongeveer 35-40kmh op de teller. Laatste keer rollerbank 10 jaar geleden zo'n 32kmh.
Het traanplaat en NoFear stickers waren hier ook "verplicht"

Maare fotos van de Skyline en rest van het grote mannenspeelgoed?
 
Rond 2005 was ik kloar om te werken, dus een Tomos classic gekocht in rotterdam (rijbewijs was 3 tientjes by postkantoor) aan een stukkie door naar noorden getuft, zat geloof ik nog eens op de snelweg maar het was héél wat rustiger toen. Op den duur was de kilometerteller kaduuk, maar dat was nog allemaal gedoogd, had plannen er een compas in te zetten. Nadien weer teruggetuft naar rotterdam, op een dag naar amsterdamn want daar lag de boot waar ik zou werken in het dok, halverwege bij woerden lekke band, en maar de trein genomen, waarin ik de helm heb achtergelaten. Toen belde een waut me op want de brommer was gevonden, naar woerden gegaan om de papieren te geven. Want ik most toen met vliegtuug naar werk gaan (twee keer was ik het zat maar met trein gegaan) nou jah dat liep niet op veel uut :D

5 jaar geleden een Malaguti van buurman overgenomen, aardig wat gecruised met dat ding: tent, slaapzak en wat kookgerei. Richting de wadden, belgie, duutsland en de zee. Was wat gerommel mee, en voor vriendin maar 25 km brommertje gehaald een agm vx50. Garantie gaat tot 6000 km, en nu bij 5594 heeft ie er niet veel zin meer in.
Denk eigenlijk dat de zuigerveren wat versleten zijn, en met koud weer slecht afdichten. Had nog een fohn van haar gevonden vandaag geprobeerd de carburateur op te warmen, weinig succes !
Post automatically merged:

Rond 2005 was ik kloar om te werken, dus een Tomos classic gekocht in rotterdam (rijbewijs was 3 tientjes by postkantoor) aan een stukkie door naar noorden getuft, zat geloof ik nog eens op de snelweg maar het was héél wat rustiger toen. Op den duur was de kilometerteller kaduuk, maar dat was nog allemaal gedoogd, had plannen er een compas in te zetten. Nadien weer teruggetuft naar rotterdam, op een dag naar amsterdamn want daar lag de boot waar ik zou werken in het dok, halverwege bij woerden lekke band, en maar de trein genomen, waarin ik de helm heb achtergelaten. Toen belde een waut me op want de brommer was gevonden, naar woerden gegaan om de papieren te geven. Want ik most toen met vliegtuug naar werk gaan (twee keer was ik het zat maar met trein gegaan) nou jah dat liep niet op veel uut :D

5 jaar geleden een Malaguti van buurman overgenomen, aardig wat gecruised met dat ding: tent, slaapzak en wat kookgerei. Richting de wadden, belgie, duutsland en de zee. Was wat gerommel mee, en voor vriendin maar 25 km brommertje gehaald een agm vx50. Garantie gaat tot 6000 km, en nu bij 5594 heeft ie er niet veel zin meer in.
Denk eigenlijk dat de zuigerveren wat versleten zijn, en met koud weer slecht afdichten. Had nog een fohn van haar gevonden vandaag geprobeerd de carburateur op te warmen, weinig succes !
Post automatically merged:

Post automatically merged:
Nu de agm vx50 vorig jaar weggegeven, en een paar maand geleden een aprilia mojito 2 takt gekocht. Loopt aardig. Alleen nu lekke band ga hem morgen proberen te repareren, tank van 7 liter is wel snel leeg !! Maar in elk geval géén kleppen stellen meer
 
Last edited:
Zal mezelf ook maar eens voorstellen. Mijn naam is Sjors en woon in Eindhoven. Ik had al 15 jaar geen scooter meer gereden en toen werd mijn auto in beslag genomen. Dus toen hoorde ik van iemand dat mijn scooter rijbewijs nog wel geldig is.

Ikke hartstikke blij natuurlijk en meteen een Runner 180 uit 2005 met brom kenteken gehaald. Eindstand: in beslag genomen. Toen heb ik nog een 2x Vespa Sprint gehad, een Piaggio New Fly, 2x een Vespa LX, een AGM VX50 en nu heb ik sinds een aantal weken een NRG Power LC DD uit 2005.

Bij de NRG loop ik tegen wat kleine probleempjes aan en heb wat vragen die hier hopelijk beantwoordt kunnen worden.
 
Mijn naam is Roger en ik woon net over de grens in België bij Maastricht. Als 16 jarige een Puch Maxi gehad en altijd een scooter gewild maar nooit die kans gehad. Enkele jaren geleden een Beta Ark gekocht om mijn technische kennis wat bij te schaven. Uiteindelijk veel teveel geld in gestoken en een scooter staan die niet loopt. Toen een nieuwe Vespa Sprint gekocht waarmee ik dagelijks naar mijn werk rij. Lekker comfortabel en zuinig. Afgelopen weekend een Typhoon gekocht omdat ik 2 takt toch wel mis. Daarnaast zijn er veel mooie brom(fiets)routes rond mijn huis die ik in de zomer graag wil verkennen met deze scooter.
 

Attachments

  • PXL_20230317_161818828.jpg
    PXL_20230317_161818828.jpg
    561.8 KB · Views: 14
  • PXL_20230403_153854762.jpg
    PXL_20230403_153854762.jpg
    481.7 KB · Views: 13
Beste forumleden mijn naam is Bas, 38 woonachtig in Heelsum en vader van 2 jonge kinderen. Begin 2000 reed ik een Peugot Buxy, ergens in 2011 heb ik nog even een citta gehad en sinds een paar dagen in het bezit van een Vespelini S.
Heb deze erbij voor woon/werk verkeer (+/- 12km).
Beestje heeft laatste maanden weinig gereden dus heeft wat aandacht nodig zowel motorisch als optisch.
Heb wel enige technische kennis maar motoren is lang geleden, vandaar mijn aanmelding hier.
 
Beste forumleden mijn naam is Bas, 38 woonachtig in Heelsum en vader van 2 jonge kinderen. Begin 2000 reed ik een Peugot Buxy, ergens in 2011 heb ik nog even een citta gehad en sinds een paar dagen in het bezit van een Vespelini S.
Heb deze erbij voor woon/werk verkeer (+/- 12km).
Beestje heeft laatste maanden weinig gereden dus heeft wat aandacht nodig zowel motorisch als optisch.
Heb wel enige technische kennis maar motoren is lang geleden, vandaar mijn aanmelding hier.
Mensen met kennis van zaken zijn altijd welkom op dit forum...!!!
 
Beste forumleden, ik zal mezelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Gino 27 jaar uit Vlaardingen. Ik ben vanaf mijn 15de al met scooters bezig, ik doe zelf het onderhoud en reparaties en geniet hier (bijna) nog steeds altijd van :).
Voor mezelf heb ik nu een Yamaha R1, Piaggio Skipper en een KTM 300 EXC.
Laatst heb ik de KTM en Skipper beide gereviseerd en bij de R1 een powercommander en quickshifter gemonteerd.
De Skipper is een nog lopend projectje, heb laatst de volgende onderdelen vernieuwd een nieuwe Jasil krukas, Malossi 172cc cilinder, Malossi vario, Polini spruistuk + polini 26mm vlakschuif carburateur, Krukaslagers + keeringen. Ben nu bezig met het spuiten van het frame, balhoofdlagers vervangen remblokken voor en achter vervangen en dan alles terugbouwen.
Ik hoop dat ik hier mijn eventuele vragen kwijt kan en uiteraard andere mogelijk kan helpen met uitdagingen.

Heb foto's toegevoegd van mijn beestjes.
 

Attachments

  • 20200405_201310.jpg
    20200405_201310.jpg
    297.1 KB · Views: 11
  • 20211109_161339.jpg
    20211109_161339.jpg
    530.1 KB · Views: 11
  • 20230411_173004.jpg
    20230411_173004.jpg
    374.1 KB · Views: 11
Hey iedereen!
Mijn naam is Andy, wonende in Belgisch Limburg en papa van 3 kindjes.

Rond mijn 16de sloeg het scootervirus toe en wou ik mijn MBK next helemaal strippen zodat ik ieder schroefje kende en zo stilaan kon starten met het opvoeren van mijn scooter.
Nu bijna 20 jaar verder ben ik terug op zoek naar een scootertje als vervoer tussen woon-werk.
Maar wat is een goede keuze? Ik ben al enige tijd uit de scooterwereld en zou dus jullie advies kunnen gebruiken!

Helaas kom ik uit op een dilemma en vind ik het moeilijk kiezen tussen enkele scooters...

1. Het wordt sowieso een nieuwe.
2. Wordt voornamelijk, bijna uitsluitend gebruikt voor woon/werk (60-70km/week)
3. De snelheden tussen woonplaats en werk zijn enkel 50 en 70km/u banen.
4. Budget dat ik er max. wens aan uit te willen geven is 3.000-3.500 euro.

Ik kwam uit op:
* Piaggio Zip E5 iget 4T 50cc voor 2200 euro
* Peugeot Kisbee R 50cc voor 2400 euro
* Sym Fiddle 4 50cc voor 2400 euro
* Sym fiddle 4 125cc voor 3000 euro
* Peugeot Django 125cc voor 3560 euro (bovengrens budget)

Over de Piaggio lees ik eigenlijk enkel positieve dingen en lijkt een goede reputatie te hebben. Zouden ook veel onderdelen voor te verkrijgen zijn (voor de vorige modellen althans).
De Peugeots zijn voor mij helemaal nieuw, ik ken enkel de Speedfighters van uit mijn scooterperiode 20 jaar geleden.
Sym leek mij eerst niets, zou in Taiwan gemaakt worden en ik had het vooroordeel dat dit "Chinese rommel" zal zijn. Toch lees ik positieve dingen erover, heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

Ook twijfel ik als het noodzakelijk is om een 125cc te rijden en dat een 50cc misschien wel voldoende is, maar als ik dan toch iets kies, dan mag het misschien ook wel ietsje meer zijn dan 50cc?... Zwaarder kan niet gezien ik geen motorrijbewijs heb en maar tot 125cc of 11kW max. mag gaan met mijn autorijbewijs.

Wat zouden jullie adviseren en zijn er eventueel ervaringen die jullie willen delen met mij?

Alvast bedankt!
 
Last edited:
ik zou voor de lichte motorscooter (zo noemen we die hier in NL en je hebt er een licht motorrijbewijs voor nodig) gaan..
ik ben zeer tevreden met mijn Kymco bromscooter, de mindere van de twee Taiwanezen?
 
Ook twijfel ik als het noodzakelijk is om een 125cc te rijden en dat een 50cc misschien wel voldoende is,
Dat ligt eraan wat de verhouding buitenwegen/stad is.
Echter zie ik dat je niet erg ver weg woont van je werk gezien de wekelijkse kilometers dus als je op die buitenwegen een beetje veilig kunt rijden is een 50cc prima denk ik en bovendien niet veel langzamer qua reistijd

Ik heb een paar jaren een Kymco Like 125cc gereden maar was hier heel tevreden mee.
Maar verwacht van de 125cc geen racemonster, max snelheid zal ongeveer 90 a 95 kmpu zijn onder zeer gunstige omstandigheden.
Nu de maximum snelheid op buitenwegen in Vlaanderen is teruggebracht naar 70 is dit dus prima te doen, toen het nog 90 kmpu was, was dit wel anders.

Een Piaggio Zip is wel een heel erge kleine scooter, zou eerst eens passen of je niet met je knieen tegen de zijkanten van je helm stoot.

;)

By the way, ik weet niet waar je precies in Limburg woont maar als je in de buurt van het Waalse Milmort woont, de Zip is daar ruim 200 beterkoop en de Django 150 Euro. (Moto Conti, deze hebben ook een website)
 
@Sparky
oh bedankt voor de tip! Ik woon in het Noorden van Limburg, kortbij de grens met Nederland maar het is evenzeer wel gunstig om eens tot daar te rijden lijkt mij.

De zip leek mij ook al wat klein maar volgens reviews op YouTube zou dit scootertje voor mensen tot 1.90m te doen zijn?
Wat de betrouwbaarheid aangaat zou dit dan wel één van de betere moeten zijn of klopt dit niet?

Bedankt nogmaals!
 
@Sparky
oh bedankt voor de tip! Ik woon in het Noorden van Limburg, kortbij de grens met Nederland maar het is evenzeer wel gunstig om eens tot daar te rijden lijkt mij.

De zip leek mij ook al wat klein maar volgens reviews op YouTube zou dit scootertje voor mensen tot 1.90m te doen zijn?
Wat de betrouwbaarheid aangaat zou dit dan wel één van de betere moeten zijn of klopt dit niet?

Bedankt nogmaals!
ik kijk voor potentiële aankopen (ook auto's) eens hoe hoog de maximale kilometerstanden zijn die er nog te koop staan.
er is hier iemand eens een topic gestart met kilometerstanden met originele cilinder/zuiger maar daar kwamen niet veel reacties op.
klik
het bleef denk ik stil nadat er twee Kymco's toch wel astronomische kilometerstanden bleken te hebben? (uitnodiging om het weer eens op te pakken?)
 
ik kijk voor potentiële aankopen (ook auto's) eens hoe hoog de maximale kilometerstanden zijn die er nog te koop staan.
er is hier iemand eens een topic gestart met kilometerstanden met originele cilinder/zuiger maar daar kwamen niet veel reacties op.
klik
het bleef denk ik stil nadat er twee Kymco's toch wel astronomische kilometerstanden bleken te hebben? (uitnodiging om het weer eens op te pakken?)
Daarmee bedoel je dan dat de Kymco's ook degelijke scooter zouden (kunnen) zijn?
Ik ken dit merk helaas zelf niet maar wil ze wel eens opzoeken.

Dat topic zou ik ook graag wat uitgebreider zien om een beetje een basis te hebben wat de betrouwbaarheid van de verschillende scooters aangaat.
Dank je.
 
Heb je al eens aan een elektrische gedacht , 60/70 km per week is niet zoveel natuurlijk .
Verder denk ik , ( voornamelijk de "merk" scooters) dat het voornamelijk in het onderhoud zit , of een scooter betrouwbaar is of niet .
Zelf heb ik een grande retro , en ben hier best wel content mee , maar hij staat binnen , en als er iets stuk is , kan ik het repareren , en op tijd z'n beurtjes geven
 
Daarmee bedoel je dan dat de Kymco's ook degelijke scooter zouden (kunnen) zijn?
Ik ken dit merk helaas zelf niet maar wil ze wel eens opzoeken.

Dat topic zou ik ook graag wat uitgebreider zien om een beetje een basis te hebben wat de betrouwbaarheid van de verschillende scooters aangaat.
Dank je.
met de perikelen aan vespa/piaggio vs Sym/Kymco die ik hier voorbij heb zien komen zou ìk haast zover willen gaan dat de Taiwanezen degelijker zouden kunnen zijn. maar misschien ben ik nog steeds bevooroordeeld door de inferieure kwaliteit van Italiaanse vrachtwagens en bestelwagens waar ik 25 jaar terug aan werkte, terwijl ik nu van een kameraad hoor (die nu bij hetzelfde bedrijf in het magazijn staat) dat dat veel ten goede is veranderd.
 
Heb je al eens aan een elektrische gedacht , 60/70 km per week is niet zoveel natuurlijk .
Verder denk ik , ( voornamelijk de "merk" scooters) dat het voornamelijk in het onderhoud zit , of een scooter betrouwbaar is of niet .
Zelf heb ik een grande retro , en ben hier best wel content mee , maar hij staat binnen , en als er iets stuk is , kan ik het repareren , en op tijd z'n beurtjes geven
Dat heb ik inderdaad ook al bekeken.
Zo kwam ik uit bij de nieuwe Yamaha Neo.
Model vind ik erg mooi maar ik ben (nog) een beetje terughoudend wat elektrische voertuigen aangaat, misschien onterecht... Maar dit is wel iets wat jij zou aanraden gezien mijn wensen/noden?
 
Back
Top