Nou ik heb anders nog geen speedfight 4 euro4 2 takt gezien hier in NL.. Behalve dan in Duitsland.
En alleen FFSS zowat de enige zijn van de dealers die deze scooter wel wilt verkopen.. Want 94% die begint daar niet aan.
Goed nieuws Floris thnx voor deze update!!
Grote kans dat ik zelf ook voor deze SR ga en hoop dat er meer nog meer (Italiaanse) merken van de euro4 2takt verschijnen.
2takt is dus niet (dood) in NL
Hoewel ik de schredder al lang had warm draaien.De 2 takt fanaten vertegenwoordigt een heel grote groep, dus daar kan men niet zomaar aan voorbij gaan...,
Ben eigenlijk op zoek naar een leuke Benelli 491 of iets wat hierop lijkt met euro4. @ Floris als je hier wat info/link over hebt dan hoor ik 't graag.
Ik ben nog van de old skool Minarelli
Ps
Is die Euro4 SR ook weer een Pia blok?
Hoewel ik de schredder al lang had warm draaien.
Klopt, ik wist hiervan en idd blok zal ook niet al te veel voorstellen maar dat daargelatenMinarelli Replica blok (horizontaal kort, CPI EURO II Motor)
van CPI.
Ik ben daarom superblij met jouw update over die nieuwe 2takt. Echt een meevaller!Van Benelli hoef je niet veel te verwachten vooralsnog.
Enkele jaren terug werd deze nog de wereld ingeslingerd maar het had een Minarelli Replica blok (horizontaal kort, CPI EURO II Motor)
van CPI. Nou niet echt een superblok gebleken terwijl de echte blokken enorm lang meegaan als het niet teveel geweld aangedaan wordt.
En ja, alles is van Rotax/Piaggio maar dat vind ik geen probleem, zijn immers ook sterke motorblokken.
Eerlijk gezegd zat ik ook te klappertanden totdat er iets in m'n oor gefluisterd werd door een bevriende monteur welke werkzaam is bij een brommer/scooterzaak/werkplaats. Zal niet in details treden maar deze vertelde mij dat ik geduld moest hebben want er was wat op komst!? Waarvan dus akte! Kan niet wachten op de rest wat volgen gaat....
Ben eigenlijk op zoek naar een leuke Benelli 491 of iets wat hierop lijkt met euro4. @ Floris als je hier wat info/link over hebt dan hoor ik 't graag.
Ik ben nog van de old skool Minarelli
Ps
Is die Euro4 SR ook weer een Pia blok?
Bovendien, het opvoeren van een 2takt is nog altijd veel minder omslachtig dan een 4takt. Zie de ellende op dit forum Lol... Dus ik denk dat op termijn zo'n nieuw type 2takt wel eens populairder zou kunnen uitpakken als dat Sparky nu suggereert. En misschien valt 't enorm tegen, we zullen zien.
Dat is nu net iets waar ik persoonlijk geen enkele moeite mee heb. Zo'n zwarte YSS veer voor een paar tientjes lijkt me dan ook de oplossingWat wel weer jammer is, is die eeuwige gele schokdemper
Bovendien, het opvoeren van een 2takt is nog altijd veel minder omslachtig dan een 4takt. Zie de ellende op dit forum Lol... Dus ik denk dat op termijn zo'n nieuw type 2takt wel eens populairder zou kunnen uitpakken als dat Sparky nu suggereert. En misschien valt 't enorm tegen, we zullen zien.
De vraag is natuurlijk wat hebben ze allemaal op, aan en in dit blok moeten bouwen om deze emissie norm te halen.
Met andere woorden wat moet je straks allemaal gaan vervangen en verbouwen om je 2-takt scootertje wat sneller te laten rijden en is het dan nog zo interessant om een 2-takt ipv een 4-takt te kopen?