Stage lopen

Henk_de_mol

Old skool member
Ik moet in februari gaan stage lopen en nu ben ik opzoek naar een interessant bedrijf.. Ik doe de opleiding commerciele economie dus kan wel op veel plekken terecht hoop ik.. Waar hebben jullie, of gaan jullie stage lopen? Kan ik misschien nog wat inspiratie opdoen:p

Erik
 
Advertisement - register to remove this

Ik ga in Januari bij Heveck diepvries in N'gein werken , 5 dgn in de week in een diepvries cel waar het -26 graden is en het ijs tegen de muren opklimt...

waar ben je pcies opzoek naar , wat voor bedrijf moet ik onder commerciele economie verstaan en in welke regio ben je opzoek

M.v.g Rene
 
Ja, maar dat maakt niet echt uit hoor.. Ben gewoon benieuwd naar waar jullie stage lopen, en misschien doe ik nog wel wat ideeen op ;) Commerciele Economie heeft alles met handel te maken, dus inkoop en verkoop.. Marketing etc. Is heel breed eigenlijk..
 
Volgens mij totaal niks met jouw opleiding te maken maar ik loop at the moment stage bij een architectenbureau en 't bevalt me echt prima.
Gewoon volle werkweek 38/40 uur. Krijg een vergoeding van € 300 euro dus ook nog best netjes als je hoort dat sommige mensen niets krijgen voor hun stage. En de collega's zijn erg gezellig. :)

Enige grote nadeel vind ik is dat ik 6 stageverslagen moet maken in 20 weken. Vind 't nogal veel, maargoed hoort erbij.
 
Ik ga vanaf januari stage lopen bij de plaatselijke computershop. Vorig jaar bij sportwinkel en daarvoor bij lampengroothandel stage gelopen. Opleiding voor zelfst. ondernemer/manager.

Kijk ff op www.kc-handel.nl daar kun je leerbedrijven opzoeken bij jou in de buurt :)
 
nou ik vind stage's zoeken dus geen avontuur...:p
Ik moest dus een autobedrijf/schadebedrijf hebben voor mijn opleiding(commercieel bedrijfsleider/ondernemer kleinbedrijf).
Ik me me dus echt de tering gezocht...:X
Ik heb op een dag 15 bedrijven gehad en de volgende dag had ik er 3 gehad waarbij ik bijna de moed op had gegeven.
Maarja de laatste was een aardige vent in de autoschade en die vond het wel leuk alsk er kwam.:D
Uiteindelijk hebk dus 18:X bedrijven gehad voor ik er een had.
Maarja deze is dus wel leuk/de moeite waard.
Veel succes met het zoeken ernaar en als je beetje netjes en geintresseerd overkomt is het meestal al het halve werk.
Succes...
 
Ik loop stage bij Grasso Product BV in den bosch voor de opleiding werktuigbouwkunde (3e jaar). Ik pak daar het toolmanagement aan. Ik heb eigenlijk maar 1 tip: kijk ten eerste naar de opdracht en het type bedrijf, verder maakt het eigenlijk allemaal maar weinig uit omdat je zelf meestal een draai aan de opdracht kan geven. Ik heb eigenlijk iets teveel naar locatie en vergoeding (360e per maand) gekeken, en ik zit nu in een redelijk "oude economie", wat mij niet echt aanstaat. Maar je leert er zowieso van.
 
T!motheus said:
nou ik vind stage's zoeken dus geen avontuur...:p
Ik moest dus een autobedrijf/schadebedrijf hebben voor mijn opleiding(commercieel bedrijfsleider/ondernemer kleinbedrijf).
Ik me me dus echt de tering gezocht...:X
Ik heb op een dag 15 bedrijven gehad en de volgende dag had ik er 3 gehad waarbij ik bijna de moed op had gegeven.
Maarja de laatste was een aardige vent in de autoschade en die vond het wel leuk alsk er kwam.:D
Uiteindelijk hebk dus 18:X bedrijven gehad voor ik er een had.
Maarja deze is dus wel leuk/de moeite waard.
Veel succes met het zoeken ernaar en als je beetje netjes en geintresseerd overkomt is het meestal al het halve werk.
Succes...

Zoiets heb ik dus ook gehad :)

11 bedrijven afgegaan op zoek naar een autospuiterij, en bij de 12e lukte het eindelijk omdat mijn onder-onder-buurman een goed woordje voor me heeft gedaan 8)
 
Ik loop @ the moment voor een half jaar bij Vobis Computers +ralf+
Hahahhaa is opzich wel chill wel goeie mensen enzo :)
Khoop dat ik er nog betaald voor krijg :rolleyes:
 
Mja, met mijn opleiding kun je dus vele kanten op.. Aantal voorbeelden van mensen met dezelfde opleiding die ik ken varieert van caravancentrum en drukkerij tot marketingbureau etc. veel mogelijkheden dus aangezien het een heel brede opleiding is..
 
Jah voor mij geldt het eik het zelfde als voor: T!motheus
zelfde opleiding e.d. maar ik heb ook 10/20 bedrijven op 1 dag gehad.

Maja nu benk terecht nu zit ik bij een Mercedes garage. (hopen dat ik niet de hele dag hoef te vegen:p)
 
Ik doe ook opleiding commercieel bedrijfsleider/ondernemer kleinbedrijf:)
Moest afgelopen jaar stage bij een motorzaak:W
en een saaie stage bij een autobedrijf (oldtimers:(:()
Hoop dit jaar een goed bedrijf...

@ Erik
Misschien bij een of ander autobedrijf ofzo:?
Wat voor richting wil je precies, of weet je dat nog niet?
 
Ik doe stage in een simpele garage die gewoon alle merken maakt. Is echt chill, er komen gewoon mensen binnen wat praten enzo. niet zo'n bedrijf waar je auto's moet maken zoals bandwerk ofzo. hier kom je gewoon in contact met de klanten en we staan dus ook regelmatig gewoon wat te praten met die mensen.

Dit is trouwens de (kut) site van die garage: www.limoceja.be


vorig jaar stage gedaan @ carrosseriebedrijf. owk leuk maar dat was dus wel zo'n bandwerk bedrijf.
 
Ronnie_NRG said:
Ik doe ook opleiding commercieel bedrijfsleider/ondernemer kleinbedrijf:)
Moest afgelopen jaar stage bij een motorzaak:W
en een saaie stage bij een autobedrijf (oldtimers:(:()
Hoop dit jaar een goed bedrijf...

@ Erik
Misschien bij een of ander autobedrijf ofzo:?
Wat voor richting wil je precies, of weet je dat nog niet?

Jup, ik ga brieven versturen naar motorzaken en officiele auto dealers en zo.. Die richting wil ik op.. Kheb ook verkoop techniek les gehad en zo..
 
Loop nu stage in een scholengemeenschap als Systeembeheerder, en voor gebruikersondersteuning.

Leuk hiero, van 6 September 2004 tot 21 January 2005.
 
Back
Top