SR Stealth Black&White

Vince

Senior Master
Beste Medeforummers :)

Toen ik 16 was ging ik toch maar eens zoeken naar een scooter, het moest een Sr Stealth of Aerox worden. Ik vond een mooie Stealth die ook nog eens niet ver van hier te koop stond :) . Zoals ik 'm kocht heb ik erg lang rond gereden:
Afbeelding25001.jpg


Maarja, na een hele tijd zo te rijden word het ook wel saai. Dus eerst maareens wat aan de looks gedaan, spatbord eraf en gaas in voorkap. Stond al stukken beter, maar op motorisch gebied moest er ook wat gaan gebeuren ;) Toen dus een Bidalot S2 carbon gekocht :!
vince_bidalot1.jpg


Dat reed nog weer ff beter, vooral op top. Maar na een tijdje wilde ik toch wat meer. Dus andere koppeling en vario gekocht. Maar dat voldeed ook nog niet, dus een andere cilinder :! Het werd een Polini Evo 50. Maar natuurlijk moest er ook een andere krukas in en grotere carb :) Dus ging er een Hebo racing pen 12 krukas in en kwam er een 19mm DO
vince004.jpg


En hij kon er weer onder:
vince006.jpg


Omdat de S2 toch wel erg laagtoerig is (vooral voor evo50), ging er een For Race onder (niet dat die toeren knalt :P). Ook de kappen kregen een spray :)
december_03043.jpg


En zo werder de knipperlichten weggewerkt, wat inmiddels plaats gemaakt heeft voor lampjes op de underseatkap:

Aan de linker kant is het schotje te zien, zo kwam het remlicht niet door het knipperlicht heen.

Dan maar weer eens met spuiten bezig gegaan, onderkapje wit gedaan en underseat kap werd glans zwart. Alleen was het zwarte erg kaal, dus kwam er de enige echt Black&White draak op 8)

Wat een werk dat uitsnijden uit het papier om het sjabloon te maken :o

Ook het kapje onder het stuur moest het ontgelden. Spijlen eruit gefreest en erachter de stukjes gaas wit gespoten:
sr_stealth002.jpg


sr_stealth010.jpg


Spatbord was ook zo lelijk als de nacht, oplossing:
sr_stealth001.jpg


sr_stealth003.jpg


sr_stealth005.jpg


Na lang wachten :X , een mooie roestbak +ralf+ :
sr_stealth017.jpg

Maar niet zomaar een roestbak +ralf+ Roest is niet mooi, dus aan het schuren geslagen:
zelfbouwpolijst.jpg


Spatbord boven het wiel ondanks de recente painting dr maar weer af. Alleen wil ik geen zooi in m'n scooter, dus maar een kapje voor het subframe gemaakt:
kapje1.jpg


kapjesr2.jpg


Goed, ik kan optisch wel eindeloos doorgaan.. Maar dan schiet het motorische ook niks op. Gezien de flens inmiddels ook in m'n bezit was kon ik beginnen aan het maken van een ophanging. Na het ontwerpen ervan ging ik naar Kraan en Roos en daar werd een mooie ophanging uit 3mm alu gebrand +ralf+
0201.jpg

Deze ophanging is voor precies te passen en te meten. Helaas blijkt de flens te kort te zijn (zie verderop in topic), dus wil het nog niet lekker passen. Als alles eindelijk voor mekaar is dan ontwerp ik een mooie ophanging met motiefje er in en dan wordt het door de computer bij Kraan en Roos uitgefreesd.

Toen zag ik een mooi pakket staan:
blokkie7.jpg


Wat zou erin zitten?
blokkie8.jpg

Spannend :?

huh! :eek:
blokkie9.jpg

+ralf+

Dit blokje hierboven moet dus gaan vlammen }) Alleen moet het eerst allemaal natuurlijk ff schoner enzo.

Ok, dan nog wat foto's:
sr_stealth006.jpg

sr_stealth008.jpg

sr_stealth007.jpg

sr_stealth_zip.jpg




Plannen motorisch:

70cc (denk EVO)
Andere koppeling (delta)
Grotere carb (26mm)

Optische plannen:

Achterkappen aan elkaar
Monoseat

Leuke ideeën altijd welkom ;)

Vince..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by RTH Rox
Vette sr hoor misschien moet je je binnenkant ook wit spuiten.. Het zou iig wel vet staan..

Ik zit er weleens over te denken, maar ik denk dat het allemaal dan net ff te wit word. Maar krijg van de week photoshop, dus dan kan ik ff kijken hoe dat staat. Tnx voor je reaktie :)
 
je velgen nog een wit laagje, je knipperlichtkapjes ook wit, alle rode stickers eraf zoals op je voorkap, en dat spatbord boven je wiel er helemaal eraf mocht je dat niet willen haal dan iig die reflectoors eraf :D dan is ie helemaal vet :W
 
Originally posted by Rikkademous
je velgen nog een wit laagje, je knipperlichtkapjes ook wit, alle rode stickers eraf zoals op je voorkap, en dat spatbord boven je wiel er helemaal eraf mocht je dat niet willen haal dan iig die reflectoors eraf :D dan is ie helemaal vet :W

Velgen gaan idd nog een keer gebeuren, vergeten te vermelden. Deze knipperlichtkapjes vind ik juist vet 8) Irl zijn ze echt super mooi. Spatbord eraf vind ik niks omdat er dan allemaal zooi vanaf het wiel in de scooter komt. Ik ga denk ik wel het spatbord beetje modificeren, dmv het laatste stuk waar ook de reflectoren zitten eraf te halen. Bedankt voor je reaktie :W

EDIT: Nu ik nog eens goed naar die reflectoren kijk, die gaan eraf! Dit kan echt niet idd
 
Die reflectoren kan je er gewoon afschroeven..heb ik ook gedaan. Ik heb me spetterbord er ook maar opgelaten want scheelt een hoop zooi. Leuke sr verder maar zou inderdaad je binnenkappen wit doen en misschien traanplaat voetplaten enzo :p
 
Originally posted by NeoGeniX
Die reflectoren kan je er gewoon afschroeven..heb ik ook gedaan. Ik heb me spetterbord er ook maar opgelaten want scheelt een hoop zooi. Leuke sr verder maar zou inderdaad je binnenkappen wit doen en misschien traanplaat voetplaten enzo :p

Check foto's waar hij gespoter wordt ;) Remklauwen wil ik rood doen icm witte velgen 8)
 
Originally posted by amico-70 cc
Heb vanmiddag de Sr weer eens gezien, en ik moet zeggen dat dat spatbordje echt al stukken beter is :)

Stukken beter, maar niet goed genoeg nog? Jammer, gladder kan ik het ook niet maken 8P Zelf vind ik 'm erg goed gelukt en voel niks meer van die krassen enzo die er allemaal opzaten. Ben iig wel blij met het resultaat, alleen door de bezigheden aan m'n Zip nog helemaal vergeten die reflectors eraf te halen 8P

@ Lars: Denk dan beter glanszwart, aangezien de normale kappen dat ook zijn en het anders denk ik best een raar gezicht wordt. Van het weekend krijg ik photoshop, dus dan kan ik ff beetje gaan kijken wat het mooiste is met de binnenkappen :)

Tnx iedereen voor de reakties :W
 
Originally posted by Stealth-EVO50
Stukken beter, maar niet goed genoeg nog? Jammer, gladder kan ik het ook niet maken 8P Zelf vind ik 'm erg goed gelukt en voel niks meer van die krassen enzo die er allemaal opzaten. Ben iig wel blij met het resultaat, alleen door de bezigheden aan m'n Zip nog helemaal vergeten die reflectors eraf te halen 8P

@ Lars: Denk dan beter glanszwart, aangezien de normale kappen dat ook zijn en het anders denk ik best een raar gezicht wordt. Van het weekend krijg ik photoshop, dus dan kan ik ff beetje gaan kijken wat het mooiste is met de binnenkappen :)

Tnx iedereen voor de reakties :W

Ik bedoel het ook weer niet zo bad man, you know 8P
 
*** UPDATE ***

De nieuwe uitlaat is er :W

sr_stealth017.jpg

Ik weet het, hij ziet er nu niet uit. Maar ben alweer aan de slag gegaan ermee. Het is een racepijp van Roké racing trouwens.
 
Last edited:
Back
Top