Sprinter welke carb?? Speed setup

hier moet je niet theoretisch over gaan nadenken van die is daar voor gemaakt en dat past erop blabla.

Er zijn zat praktijkvoorbeelden en veeeel vergelijkbare setups dus is het niet moeilijk om erachter te komen wat knalt he..
 
Originally posted by b0em
Er zijn zat praktijkvoorbeelden en veeeel vergelijkbare setups dus is het niet moeilijk om erachter te komen wat knalt he..

Mikuni 24 FS en Keihin PWK knallen allebei gekkie8P
 
ws komt er een malossi+eprom op..

b0em: in praktijk knallen ze idd allebei..?

we zullen gwn moeten gaan testen voor het beste resultaat..
 
mike,
ik schaf zowiezo een ibea 29,5 aan voor als t warm weer is. die kan je dan ook heus wel een keertje lenen buu.
en ik denk dat je dan tog maar voor een PWK moet gaan he...
 
ja had het er gister met benno ook over een kartcarb, dat dat ook een goede optie was, en idd alleen met goed weer, anders blijf je afstellen..

ik denk dat we met een pwk beginnen ofzo, en maybe die 19 trofeo dr bij nemen ofzo, kijk wel..
 
Originally posted by Jellerv
Mol, als ik mag vragen hoor.....
waarom rijdt je nog met het 'oude' model speed en niet met de nieuwste 2004?
Is dat wellicht om de prestaties of...? omdat hij voor die 19mm carb is gemaakt
Omdat het nieuwe model geld kost en ik geen bankrekening heb waar je u tegen zegt ofzo. Mijn huidige cilinder is idd niks spannends mee gedaan, ik probeer gewoon de afstelling te optimaliseren als ermee gereden word.
Met de 19mm carb heeft het zowieso allemaal niks te maken, die crap zijn we het nu allemaal wel over eens onderhand.

Dan de keuze tussen de 24mm Mikuni FS en Keihin 28PWK. Ik wil ze nogeens tegenover elkaar zetten, maar het er gewoon geen tijd voor. Ik sluit me bij Bart aan dat ik denk dat de 24mm Mikuni de iets betere keus is, of het ook echt zo is wie zal het zeggen/testen.
 
Zoals pronk al zei:

De vermogensgrafiek werd breder en hoger. Dan moeten de pk's en de powerband de gasreactie compeseren lijkt mij ?!

Wat je ook zou kunnen doen is 2 kleinere carbs erop zetten. Bv 2x 17,5. Dan krijg je een hogere mengselsnelheid en ook nog genoeg mengsel.

Dit is echter niet de standaard oplossing en zul je dus wat moeten prutsen.
 
Originally posted by b0em
hier moet je niet theoretisch over gaan nadenken van die is daar voor gemaakt en dat past erop blabla.

Er zijn zat praktijkvoorbeelden en veeeel vergelijkbare setups dus is het niet moeilijk om erachter te komen wat knalt he..


hoe veel mensen hebben al een team 2 dan?

denk dat t best wel verschilt!

iemand uit belgie had toch al 20 + pk met team 2 en 19 mm?!
 
Originally posted by Gomer_pyle
Wtf hoeveel namen heeft die cilinder al. koop die meuk, leen carbs en ga stom weg testen.


cilinder heeft maar 1 naam , das team 2

dat nederlanders dat anders noemen kan ik niet helpen :+
 
Originally posted by ManourtF
mike,
ik schaf zowiezo een ibea 29,5 aan voor als t warm weer is. die kan je dan ook heus wel een keertje lenen buu.
en ik denk dat je dan tog maar voor een PWK moet gaan he...

Jah, ik denk zelfs dat een 21mm DO beter opschiet dan die kart-zooi...

Mike, waarom praat je over een 19mm DO Trofeo? Daar is niet veel bijzonders aan hoor... Je moet de 19mm Team hebben, als je een afwijkende carb. neemt... Persoonlijk zou ik daar NOOIT m'n geld in steken... Andere leuke kanshebber is de 26mm DO FS...

http://www.racecarnewmedia.com/dellortonews/story.asp?ArticleID=290
 
die 26 is idd ook een optie Bart!

volgens mij kan je je best is vergissen over die kartcarb.. ik denk zelf dat het nog best een goede optie is.. of ik het ga proberen is iets anders..
 
Lo heeft het liefst dat ie zn scoot ombouwt tot een kart volgens mij :p
Denk dat we niet echt de zin + tijd hebben om die kart dingen af te stellen enzo, als ik hoor wat voor dingen er allemaal op dat ding zitten......
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Jah, ik denk zelfs dat een 21mm DO beter opschiet dan die kart-zooi...

Mike, waarom praat je over een 19mm DO Trofeo? Daar is niet veel bijzonders aan hoor... Je moet de 19mm Team hebben, als je een afwijkende carb. neemt... Persoonlijk zou ik daar NOOIT m'n geld in steken... Andere leuke kanshebber is de 26mm DO FS...

http://www.racecarnewmedia.com/dellortonews/story.asp?ArticleID=290


mijn fout dat ie trofeo genoemd werd.

in mijn lijstje staat ie zo opgegeven .

t gaat dus om de malossi carb die dus afgedraaid is enz.


deze dus

dello_19_1.jpg


dello_19_2.jpg


dello_19_3.jpg


thx to Andi W. 4 pics:*
 
ik neem aan dat de linker carb de malossi is? zoniet, waarom draaien ze dan enkel de buitenkant af, minder gewicht ofzo:rolleyes:
 
Last edited:
Back
Top