Sprinter Piaggio.

Status
Not open for further replies.
Originally posted by aerox terror
miss beetje wantrouwig, maar dont shoot me.. is het mogelijk om uit een std evo (en de boel eromheen) 20,6 te knallen !!!
zoals pronk zegt..goeie combinatie en afstelling...maar wat zou hij dan met goeie afstelling tuned gaan halen :rolleyes:

maar als je kijkt naat de jager en twins...allebei heavy tuned, mega veel werk in om hem te Perfectioneren... dat die dan "maar" ong 1pktje maar scoren...

wat mis ik? (of is het de uitdraai van een andere scoot :rolleyes: gaan we nie vanuit he ;))


aan die cilinder van de jager is niet zoveel gedaan. Het hoge vermogen halen ze uit de perfecte afstelling van alle onderdelen. meeste mensen zitten alleen maar te hakken in hun cilinder maar stellen niets af.
Kijk eens naar de formule 1, die zijn alleen maar aan het dataloggen, de perfecte afstelling zoeken dus.
 
me too. als alle onderdelen op elkaar passen haal je er meer vermogen uit dan alleen dat tunen. tunen is ook op elkaar afstemmen van spullen alleen ik denk dat men dat tegenwoordig wat te vaak en te snel doet. Dijkman zei tegen mij tunen heeft helemaal geen zin als je onderdelen niet op elkaar passen. zei tunen tegenwoordig ook geen cils meer. alleen complete brom.
 
Setup komt zo snel mogelijk!! ben nu nog aan het werk....:( maar der zit heus geen standaard ontsteking op!! deze photo van de scoot is oud.. en die veer..... Het is niet een speeltje om mee op straat te rijden! daarom heet het ook een sprinter...... maja dit allen kun je ook allemaal zien op Jubbega!!! paar maandjes wachten dusz.
 
Dan moet je er toch maar een veer opzetten.
Verder kan iedereen zeggen wat hij wil, maar die 20,6 staat wel. Een half jaar geleden was hij heilig verklaard en nu beginnen jullie te knerpen over dat de grafiek niet zo mooi is.
Ik ben benieuwd wat hij in de toekomst laat zien of dat het 1x en nooit meer is!
Suc6 met je sprinter. En tot ziens in Jobbegae!
 
Af en toe vraag ik me echt af waar het vermogen vandaan komt, dan zie je mensen met compleet getunede carters+cilinder en dan komt er een 18 of 19 pk uit, ook zeker goed, maar dan komt er weer zo een bizar geval voorbij..........

Verder zegt iedereen wel dat die grafiek er niet zo mooi uitziet, maar het eerste deel ziet er wel degelijk mooi uit, tot vlak voor die piek en hij loopt tot de 15000 in de grafiek boven de 16 pk !! 8P Zou het niet zo kunnen zijn dat de lijn niet zo mooi is omdat de scooter door die stang ipv vering op de bank ook wat is gaan stuiteren en daarom kleine verschillen in vermogen aangeeft?
 
Die schommeling van die lijn is pas bij hogere snelheid, en dan stuitert hij echt niet meer, want dan is de rol op snelheid. Verder snap ik dit soort dingen ook echt totaal niet, EGT 20,2 met team cilinder, std krukas, en standaard carter. En dan komt dit ding er nogeens 4 tiendes overheen knallen met een standaard evo, echt heel bizar :) Wat moet er wel niet gebeuren als er een keer een 'uitzondering' komt bij een compleet getunede scooter met alles erop en eraan. Ik denk dat we in 2004 nog leuke en bizarre dingen gaan meemaken, want het wordt echt steeds gekker. 3 jaar geleden was 15 pk gewoon de top en zou bij 20 pk je blok ZEKER WETEN uit elkaar knallen :D
 
mja heel netjes.

En ook nog gewonnen @ genemuiden.

Fryslan powah :P, kwamen jullie niet uit giekerk?
En ik heb die brede kale gast ook wel gezien idd...

genemuiden_35.jpg

genemuiden_37.jpg

© Inne.

En nee geen std ontsteking idd :P
 
Last edited:
bij the weg....vanwaar dit vreemde en imo totaal nutteloze 'luchtfilter' ??? Was hij op de meeting niet goed afgesteld en heb je als noodoplossing ff snel het filter gesloopt zodat ie meer lucht kreeg ofzo? :)
 
In Genemuiden reed ook bijna iedereen met Elf .. terwijl het gewoon verboden is volgens de regels.

Deze lui rijden er ook mee volgens mij :)

Maar goed PM me es ! .. ik woon in Damwoude wil wel es komen kijken is 10/15 min rijden voor me :p
 
Strakke prestatie mannen!

Toch wil k 2 kantekeningen plaatsen...

1- Zoals je zelf al aangaf stuiterde de scoot erg op de testbank, hierdoor kan je dus vermogens pieken in de meting krijgen, die eigenlijk geen reeele waarde vertegenwoordigen...

Naar mijn idee zijn deze mischien ontstaan zijn tussen de 8.000-10.000 rpm op de bank en tussen de 13.000-14.000 rpm op de bank... Namelijk te herkenen als een sinusoide vorm in de grafiek. In werkelijkheid hoort dit met een normale achterveer en niet stuiterend wiel dus gewoon vloeiend te lopen... Hierdoor valt dus ook de piek van 20,6 pk weg en zal je uitkomen op een vermogen zo rond de 20 pk...

Nog steeds erg vet ja toch ;)

2- Ik heb op Jubbega ook geroken dat meerdere mensen daar op Elf-124 reden en ik moet Joor gelijk geven dat deze scoot er ook verdacht veel naar rook!

Op deze manier wordt het natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken!
 
Als het niet uitmaakt, waarom rijdt je er dan mee.. :?

Elf KAN namelijk ZEKER invloed hebben op de prestatie's...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top