Sprinter welke carb?? Speed setup

Mja nee dat zijn de sobw regelementen.....:)
volgens mij zijn ze daar niet op gemaakt, maar door tuners op getuned :)
 
imo zijn er zat andere manieren om het vermogen optimaal op de weg te zetten.
tis wel een uitdaging natuurlijk, maar met een grotere carb is toch vaak "makkelijker" vermogen eruit persen.
ik zou gaan kijken naar je wegligging om het optimaal op de weg te krijgen, ipv naar je carb.
 
Originally posted by JohanS
Team 2004 speciaal gemaakt voor een 19?
Hoe komen jullie daarbij als ik vragen mag? Dit model is in mijn beleving voor grotere carbs. gemaakt dan het voorgaande model, maargoed, blijkbaar hebben jullie een goede onderbouwing voor jullie conclusie.

Voor op het oude model speed adviseerde malossi een 21mm carb...
 
Dit staat er in me Malossi boekje wat bij me Speed '04 zat : "We suggest to substitute the original system with al Malossi one with a minimum of 19mm ( artikel nummer bla bla - 22-28mm see Malossi general catalogue"
 
Originally posted by SPEEDZIPSP
Ik denk dan aan 24 mikumi ik vind het iig een fijne carb en rijd naar mijn idee goed.

En als jij nou ff met een 28 keihin zou gaan testen, ben ik ook weer blij :)

maar iig bedankt voor de reacties, denk dat we dan voor de grotere carb gaan, misschien nog ns testen met die 19..
 
mja ik suggereede dit dus omdat @ malossi cup ook maar 19 mm gereden word?!

en ook het mhr spruitstuk en het vl 14 hier voor ontworpen zijn .

zou malossi het niet voornamelijk om de races in italie en spanje gaan?!
 
Originally posted by Mike@HSC
En als jij nou ff met een 28 keihin zou gaan testen, ben ik ook weer blij

Zou ik best wel willen doen.....
Als k er ffies eentje van iemand mag lene:#

djdjango heeft ook 28mm dacht ik maar die rijd evo:+
 
Is een optie maar iig nie op korte termijn. Denk dat hij heeft hem zelf ook wel nodig heeft, dan kan ik ut beter gaan doen als ik ga banken meteen afstellen en dan banken met 24 en 28
Dat duurt nog wel ffies denks.
 
Mike, ik zou je een Mikuni TM 24 FS adviseren... Een PWK levert meer vermogen, maar zoals eerdergenoemd [o.a. door Exclusive] is die Mikuni behoorlijk fel...
 
Ik denk dat je gewoon het beste een grote carb kan monteren misschien wel een PWK28, en voor de gasreactie zou ik gewoon de rest goed bewerken (afstand/lengte spruitstuk, flow, membraamkleppies, venturi)en dan is ie net zo fel als een mikuni met hopelijk iets meer topvermogen.
 
Mikuni = sneller wegrijden (reactie)
PWK = meer vermogen op de 145 meter die je na het wegrijden nog moet afleggen

idd testen
 
kan je dan niet een mikuni 28mm vlak nemen(die bestaan tog wel?) of desnoods een dellorto 28 vlak. heb je wel het vlakke wat fel reageert EN een hoog vermogen vanwege de size..

chris
 
ik zou niet aan een 28 mikuni beginnen, tegen de tijd dat je die goed afgesteld hebt is jubbega 2005 al geweest...

ik blijf bij de 24, en als ik hierboven lees schijnt de mikuni het leuker te doen dan de keihin.
 
of misschien een mooie 24 of 29,5mm oid cart carb, als je het voor de reactie doet, is het maybe ook wel id.
maar probren/lenen van mensen, berijk je het meeste mee!


hoiii
 
Ik denk dat de Keihin wat lekkerder zal lopen over de gehele powerband genomen, dus bij elk toerental net iets meer vermogen als de mikuni, maarja blijft raden
 
De speed is ontworpen naar een 19mm, maar dat wil nog niet zeggen dat een grotere carb geen betere prestaties geeft. Verder rijden de meeste hier met een getunede cilinder, dus dan gaat het al helemaal niet meer op. Voor de gasreactie zou ik idd een flatslide monteren, omdat hierdoor de lengte van de inlaat kleiner wordt, een kartcarb zal voor een nog betere gasreactie zorgen. Bij mij nam het vermogen toe bij het monteren van een d-slide, en dan heb ik het niet over een piekje, maar gewoon over een 'bredere en hogere grafiek'. Ik zou dus gewoon een d-slide monteren eigenlijk,maar het blijft idd een kwestie van testen.

Verder heb je bij een sprint naar mijn mening niet echt veel aan een gasrectie, mijn gas staat namelijk al vol open, vlak voordat het groene licht gaat branden, en hou de boel een beetje tegen met de remmen. Maar ieder zijn eigen tactiek natuurlijk.
 
Back
Top