Snelle cilinder? welke?

K

kennyisback

Guest
Hey

Ik zou een snelle cilinder voor straatgebruik.
Dus geen mhr/manston/evo ofzo maar een goede snelle cilinder.
Moet er ook meer naar school enzo maar mag best hard lopen.
dus mijn vraag is welke cilinder kan ik het beste nemen?
en welke krukas raden jullie me bij de cilinder aan?

setup:
Yasuni R
malossi multivar
 
Advertisement - register to remove this

Timmetje103 said:
Pak een Stage 6 Pro, voor 126 euro heb je een hele goede cilinder.
Ik heb er 10,9 pk mee gescoord (wel met een 19 mm cabr)

Maar het is een hele goedkope cilinder en de prestaties zijn goed.

Juistem, dit is hetzelfde als een athena ovaal, ik heb op mina ook met een athena ovaal + yasuni R gereden, en dat reed goed vlot door, vooral voor het geld
 
Stage 6 Pro is iig goedkoper, daarvoor had ik deze cilinder ook gekoze omdat het qua prestaties niks uit maakt.

Maar als ik "Kennyisback" was zou ik gewoon voor een stage 6 pro gaan.

Omdat hij een goede prijs qualytijd verhouding heeft en toch weer wat sneller is als een gietijzere 70 cilinder een DR70 bijvoorbeeld.

En een andere krukas zou ik ook voor de zekerheid doen.
een power one, rito, Top Prefomans of Dopler, icm C3 lagers.

succes met kiezen*D
 
Stealth-EVO50 said:
Met het dat gaat ook wel goed heb ik het over combi 50 snel en R uitlaat.

En kw's is logisch, maar als je gaat begrenzen heb je met die 70 nog steeds meer koppelkracht dan met die 50. Er wordt kracht gemeten niet snelheid. Je geluid is ook nog niet teveel afwijkend van wat de uitlaat met std. cilinder geeft. Een 70cc geeft altijd wel een harder geluid om het zo te noemen. Vooral met een uitlaat als de R hoor je zo'n verschil duidelijk. Had ik met S2 iig wel.

DR70 is natuurlijk ook weer wat anders dan Athena vlinder 70 enzo. Dr70 zal niet opvallen maar het is ook geen bijzondere cilinder std.

Ontopic over krukas: Neem een Doppler, die zijn goed voor een schappelijke prijs. Als je alles anders neemt zou ik ook gelijk alles pen 12mm doen ;)


een 50cc maakt meer decibel dan een 70cc meestal hoor , een 70cc klinkt wat doffer...

en een 70cc zal op laag toeren wel goed lopen begrensd , een 50cc helamaal niet...
 
Setup:
Stage 6 Racing 70cc
Dell'Orto 19 mm
Krukas Hebo racing pen 10
Malossi Multivar
Yasuni R

Is dit wat voor op straat of is een Deu plus toch beter voor straat?
 
Kzou gewoon gaan voor de S6 sport :)
Ben ook van plan deze te kopen in de zomer, gewoon om ff kleine ritjes te maken (niet als dageljks vervoer dus ;) ).

Het is gewoon een mooie cilinder voor die prijs. Wil je harder kun je nog altijd laten tunen (fluiters ed ;) ).
 
kennyisback said:
hoelang doe je met een zuiger op een s6 racing als je ongeveer 30 km per dag rijd?

zowieso is je uitlaat al niet echt prima voor die cilinder..... hoelang je met een zuiger doet, hangt van jezelf af. hoe je ermee omgaat. smeert. etc
 
kennyisback said:
hoelang doe je met een zuiger op een s6 racing als je ongeveer 30 km per dag rijd?

hangt van verschillende factoren af:
smeren
omgang met scooter
warmdraaien

beter neem je een gietijzeren cilinder voor op straat.
Hier heb je veel langer lol van.
 
Wat word er verstaan onder het onderhoud van een 70cc ALUMINIUM?
wat uitgebreide info graag over smering, warmdraaien enz.

En waarom ik beter een giet kan pakken?
 
Ronnie_NRG said:
minder slijtage tov een alu cil.
Ik bedoel je moet goed smeren, warm draaien, niet meteen vol gas wegrijden...

ronnie :rolleyes: de TS vraagt om een snelle cil, en dan wil jij em een slijtijzer ding gaan aansmeren :p

koop gewoon de stage6, uit de doos is de cil al rap zat, en hij heeft een leuke tuningspotentie, en hij is slijtvaster dan een gietijzer.

gewoon goed smeren, warmrijden en goed afstellen.
 
Back
Top