Beste uitlaat voor een snelle Piaggio 50cc cilinder?

Csr

Member
Weet iemand welke terugloopuitlaat het beste is voor een snelle 50cc piaggio cilinder?
Dacht aan: Leovince TT, Leovince ZX, Metrakit handmade chroom. Is ook een multivar met witte veer aan te raden? Of alleen rollers aanpassen?
 
Advertisement - register to remove this

Goeiedag

Maat van mij rijd een zip en heeft er laatst een sitoplus ondergezet. Deze tikt de 70 aan op gps en heeft de varioring verwijdert. Dit trekt lekker weg en je bent niet meteen belachelijk veel geld kwijt al zeg ik het zelf. Desnoods kun je een halve tot hele gram rollen lager gaan mocht dat effectiever zijn. Maar zou voor de rest niet al te veel gaan pielen achter de carterkap.

Hoop dat ik je heb geholpen.
 
En wat noem jij dan een snelle cilinder? Want de uitlaten die je nu noemt zelfs niet echt noemenswaardig om op een standaard 50cc cilinder te monteren. En als je nu met een DR50 of zo'n ali express mezoly vervangingsding in gedachten zit als "50snel" zou ik ff wat kennis opdoen
Post automatically merged:

Maar zou voor de rest niet al te veel gaan pielen achter de carterkap.
En dit is volgens jou omdat??
 
En wat noem jij dan een snelle cilinder? Want de uitlaten die je nu noemt zelfs niet echt noemenswaardig om op een standaard 50cc cilinder te monteren. En als je nu met een DR50 of zo'n ali express mezoly vervangingsding in gedachten zit als "50snel" zou ik ff wat kennis opdoen
Post automatically merged:


En dit is volgens jou omda

En wat noem jij dan een snelle cilinder? Want de uitlaten die je nu noemt zelfs niet echt noemenswaardig om op een standaard 50cc cilinder te monteren. En als je nu met een DR50 of zo'n ali express mezoly vervangingsding in gedachten zit als "50snel" zou ik ff wat kennis opdoen
Post automatically merged:


En dit is volgens jou omdat??
Goeiendag

Dit raad ik aan omdat het uit eigen ervaring is. Iets beter lezen de volgende keer graag. Staat namelijk duidelijk in mijn bericht.

Gr. Ruud
 
Goeiedag

Maat van mij rijd een zip en heeft er laatst een sitoplus ondergezet. Deze tikt de 70 aan op gps en heeft de varioring verwijdert. Dit trekt lekker weg en je bent niet meteen belachelijk veel geld kwijt al zeg ik het zelf. Desnoods kun je een halve tot hele gram rollen lager gaan mocht dat effectiever zijn. Maar zou voor de rest niet al te veel gaan pielen achter de carterkap.

Hoop dat ik je heb geholpen.
Hi Rv,
Het is een originele Runner dark dream. Met originele bsg-3 cilinder (deze zijn/ waren eerste modellen cilinders die ivm te hoge snelheden vervangen werden voor slowe cilinders gelukkig heb ik een snelle mogen bemachtigen). Verder heb ik al een Sito+ erop gemonteerd, hiermee haalt het makkelijk 95 teller 80+ gps (gemeten). Deze was een schuurvondst waar ik super mee blij ben!!! Het is meer een aandenken, heimwee, mooie weer, eens per jaar scooter rijden ding voor me. Met m’n jongere jaren had ik ook er een ging nog ik herinner 115 op de teller (bsg-1 cilinder).
Als tie rond de 100 komt met een van die uitlaten ben ik al super tevreden.
Post automatically merged:

En wat noem jij dan een snelle cilinder? Want de uitlaten die je nu noemt zelfs niet echt noemenswaardig om op een standaard 50cc cilinder te monteren. En als je nu met een DR50 of zo'n ali express mezoly vervangingsding in gedachten zit als "50snel" zou ik ff wat kennis opdoen
Post automatically merged:


En dit is volgens jou omdat??
Bart,
Het is een originele dark dream snelle cilinder bsg-3. Maximale toeren durf ik niet te zeggen kan nergens documenten omtrent die cilinders vinden. Maar op gps trekt het in 1 keer naar 80 zonder te dippen .
 
Goeiendag

Dit raad ik aan omdat het uit eigen ervaring is. Iets beter lezen de volgende keer graag. Staat namelijk duidelijk in mijn bericht.

Gr. Ruud
Ja dat heb ik gelezen, maar dan nog is er meer uit te halen door wel ff te pielen achter die carterkap...
Post automatically merged:

Bart,
Het is een originele dark dream snelle cilinder bsg-3. Maximale toeren durf ik niet te zeggen kan nergens documenten omtrent die cilinders vinden. Maar op gps trekt het in 1 keer naar 80 zonder te dippen .
Dan een Yasuni R erop, betere uitlaat voor een "standaard" cilinder bestaat niet. Dark dream is nog altijd een standaard 50 in mijn ogen. 50snel kom je in de mhr team50, Polini evo50 Hebo Manston50 maar denk dat 99% daar uberhaubt nooit van heeft gehoord. Maar dat ia totaal andere tak van sport om zo maar te zeggen.
 
dark dream heeft alleen een hoge top omdat de vertanding van de dark dream wat langer is tov de andere runner 50 van die tijd, die ori ''snelle'' cilinder heb ik hier ook nog incl zuiger liggen maar elke van die ouwe cilinders zijn toch compleet afgezeikt door de jaren heen. denk dat een verse dr50 sneller is
 
dark dream heeft alleen een hoge top omdat de vertanding van de dark dream wat langer is tov de andere runner 50 van die tijd, die ori ''snelle'' cilinder heb ik hier ook nog incl zuiger liggen maar elke van die ouwe cilinders zijn toch compleet afgezeikt door de jaren heen. denk dat een verse dr50 sneller is
Maxo die gevoel heb ik ook van de cilinder, ik moet nog de compressie meten. Ik dacht meer te vervangen met een stage6 streetrace 50. Ken jij die? Is tie te vergelijken met een dr50. Anders een malossi sport 50.
 
Maxo die gevoel heb ik ook van de cilinder, ik moet nog de compressie meten. Ik dacht meer te vervangen met een stage6 streetrace 50. Ken jij die? Is tie te vergelijken met een dr50. Anders een malossi sport 50.
is allemaal 1 pot nat wat 50cc gietijzeren cilinders betreft, zou gewoon voor de dr50 gaan want die zijn t lastigst kapot te krijgen
 
Back
Top